orchid1988 Skrevet 21. mai 2009 #1 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg lurer på en ting som eg håper på andre kanskje kan svare på. Jeg har hørt at visst en kattunge har mere enn 2 farger i pelsen så er det ho katt uansett, fordi han katter kan ikke ha mere enn 2 farger i pelsen. Lurer bare på om det er sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #2 Del Skrevet 21. mai 2009 Dette er sant. Det er bare hunnkatter som får tre farger. Hannkatter kan i sjeldne tilfeller (1/3000) også få tre farger, men da er de sterile. Bevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orchid1988 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 21. mai 2009 Tusen takk for svar Da er det to små jente kattunger min skjønne katt har fått. Men det kan man jo se bak dem også noenlunde. Var bare så nyskjerrig på det der med fargene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #4 Del Skrevet 21. mai 2009 Bare hyggelig. Jeg er litt misunnelig jeg, har alltid likt de pusene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orchid1988 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 22. mai 2009 Ja er nydelige puser. Håper eg finner gode hjem til dem. Når det er tid for at dem forlater redet sitt. Selvom jeg kunne tenkt meg å hatt dem for meg selv, hehe. Blir så sterkt knytta. Men har jo 3 katter, 2 hellig birma og hun som har fått pusungene, hun er selv halvt birma og skogskatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #6 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg skjønner deg godt! Har to små gutter på 7 uker som også skal ha nye hjem snart. Tror det går bra da, for det har vært folk som viser interesse. Jeg har 6 Birmaer, en gammel halvperser, en voksen halvbirma, og to små snart leveringsklare halvbirmaer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orchid1988 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 22. mai 2009 Ååå du har en del katter. Driver du oppdrett? Har lyst å drive med oppdrett når vi en gang får hus og hage. Umuligt nå. Jeg er utroligt glad i katter. Men akkurat nå koser eg meg med dem eg har, utrolige gode katter, så tillitsfulle og elsker mennesker. Er bra du har kanskje funnet noen som kan gi ett godt hjem til de to små, så lenge man vet at dem får det godt så er det det viktigste, men alltid litt trist når dem forlater redet sitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #8 Del Skrevet 22. mai 2009 Drev oppdrett ja. Er ikke så gale å gi dem fra seg da. Den svarte drar kanskje til hun som sitter i kassen på dyrebutikken borti her, den stripete flytter over gjerdet og inn til naboen. ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orchid1988 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 22. mai 2009 awww.. ok! Alltid kjekt når det er noen man vet eller kjenner som får. Sånn var det med forrige kull i fjor, kjenner alle. Da har jeg fått sett dem igjen og fått masse bilder. Har kontakt med dem alle. Kunne ikke funnet bedre hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 22. mai 2009 #10 Del Skrevet 22. mai 2009 Dette er sant. Det er bare hunnkatter som får tre farger. Hannkatter kan i sjeldne tilfeller (1/3000) også få tre farger, men da er de sterile. Bevis. Dette har jeg vanskelig får å tro. Hankatten til min mor har mer enn 3 farger og tror ikke han var steril. Riktignok kastrert nå da, så det kan jo hende han var steril. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gina_* Skrevet 22. mai 2009 #11 Del Skrevet 22. mai 2009 Dette har jeg vanskelig får å tro. Hankatten til min mor har mer enn 3 farger og tror ikke han var steril. Riktignok kastrert nå da, så det kan jo hende han var steril. Jeg tviler også litt.. Jeg adopterte en tre-farget guttepus fra Dyrebeskttelsen for noen år siden, og han var kastert da jeg fikk ham. Ved veterinærbesøk har jeg blitt gjort oppmerksom på at slike hannkatter er sjeldne, men det ble aldri sagt noe om at de var sterile. Wikipedia er en litt usikker kilde, så det kan nok være at det ikke stemmer helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 22. mai 2009 #12 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg har også hørt at det er kun jenter som er tricolor (har selv ei fin, lita ei). Har også hørt at det er kun guttepuser som er helt røde, og det trodde jeg helt til en fosterhjemspus jeg hadde skulle til kastrering, men da var det ei jente gitt! Så ingen regel uten unntak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 23. mai 2009 #13 Del Skrevet 23. mai 2009 Det med tre farger gjelder kun kombinasjonen hvit/rød/svart og det finnes unntak der også, men de er som sagt ofte sterile. Helt rød hunnkatter finnes, men er sjeldne, fordi de må få disse genene både fra mor og far, men for hannkatter holder det at en av foreldrene har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå