elle Skrevet 22. juli 2003 #1 Skrevet 22. juli 2003 Jeg skal i bryllup til en venninne og hun krever at jeg skal komme i bunad (jeg er ikke forlover) Fordi hun skal gifte seg i bunad. Jeg syntes ikke dette er riktig, har slettes ikke lyst til å ha den på..det blir varmt etc Kan hun kreve dette av meg? Må også legge til at jeg har kjøpt nytt, utrolig lekkert antrekk som er øremerket denne dagen.. Er litt sint og meget frustrert. klem elle..(som ikke orker å ha på bunad..)
Maxine Grey Skrevet 22. juli 2003 #2 Skrevet 22. juli 2003 Dette må være en dårlig spøk. Bortsett fra at det er folkeskikk å følge kles-koden, kan ingen forlange slikt av en gjest. UHØRT!
Barbie Skrevet 22. juli 2003 #3 Skrevet 22. juli 2003 Selvfølgelig må du ikke det! :o Forlanger hun bunad på alle gjestene da? Pøh,gå med det du vil du!
elle Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2003 takk for svar, det er desverre ingen spøk.. men ramme alvor og jeg er helt fortvilet. syntes at det er fryktelig sært da..
Maxine Grey Skrevet 22. juli 2003 #5 Skrevet 22. juli 2003 Hva tror du hun gjør, da? Nekter deg å komme inn i kirken? Eller festlokalet? Skyter deg? Nei, rett ryggen, bli bratt i nakken og si at bunad er ikke aktuelt, holder ikke det så får hun stryke deg fra gjestelista. MAKAN!
Mette Skrevet 22. juli 2003 #6 Skrevet 22. juli 2003 Enig med de andre her, du trenger ikke gå i bunad. Men du kan jo evt ha den på under vielsen evt middag, og byttet om til noe lettere når "festen,dansen" begynner.
Cita Skrevet 22. juli 2003 #7 Skrevet 22. juli 2003 Nei, rett ryggen, bli bratt i nakken Helt enig. Man kan sette Smoking, Kjole & Hvitt, Grand Galla osv, men å forlange bunad av alle gjestene er å dra kleskodeksen litt vel langt. Bruk ditt nye flott antrekk du.
Gjest Poirot Skrevet 23. juli 2003 #8 Skrevet 23. juli 2003 Synes bunad passer fint når bruden skal ha bunad. Men mange skifter enten etter kirken eller etter middag.
RoadQueen Skrevet 23. juli 2003 #9 Skrevet 23. juli 2003 Enig med Donpedro - bunad er fint i bryllup - også selv om bruden ikke har bunad. Og det er mange som bytter etter middagen - det gjør jeg alltid for da er det nok stasplagg for en dag. Kleskoden har jeg aldri oppfattet som annet enn et ønske -har man bunad som man vil bruke gjør man det - har ikke/vil ikke bruke bunaden så la vær. Jeg så det ikke som viktigst hva slags klær gjestene hadde i mitt bryllup; bunad/festantrekk - det viktigste var at de kom og hadde det hyggelig.
Fakse Skrevet 23. juli 2003 #10 Skrevet 23. juli 2003 Er det ikke hyggelig å glede din veninne med å stille i bunad dersom hun ønsker det? Som mange sier kan du jo skifte før middagaen, så da får du brukt det nye flotte antrekket også
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 23. juli 2003 #11 Skrevet 23. juli 2003 Hvis bruden selv skal bruke bunad er det ganske så vanlig og oppfordre de gjestene som har bunad om å gjøre det samme. Og som flere andre har påpekt så kan du enkelt skifte etter vielsen. Beklager men jeg synes du virker en smule trassen. Minnie
Englepusen Skrevet 23. juli 2003 #12 Skrevet 23. juli 2003 Gjør som du vil du, det hadde ihvertfall jeg gjort. Syns heller det er tåpelig å være så opphengt i hva folk har på seg.
@lfa Skrevet 23. juli 2003 #13 Skrevet 23. juli 2003 Noen brudepar velger faktisk å ha bunad som et slags tema. Alle gjester stiller i bunad, bruden gifter seg i bunad etc. etc. Hva med å starte dagen i bunad og skifte etterhvert?
Maxine Grey Skrevet 24. juli 2003 #14 Skrevet 24. juli 2003 Jeg skal i bryllup til en venninne og hun krever at jeg skal komme i bunad (jeg er ikke forlover) Fordi hun skal gifte seg i bunad. Jeg syntes ikke dette er riktig, har slettes ikke lyst til å ha den på..det blir varmt etc Kan hun kreve dette av meg? Må også legge til at jeg har kjøpt nytt, utrolig lekkert antrekk som er øremerket denne dagen.. Er litt sint og meget frustrert. klem elle..(som ikke orker å ha på bunad..) Jeg har ingenting imot bunad, jeg er faktisk litt bunadsgal, og jeg OPPFORDRER gjerne folk til å bruke bunad i festlig lag, men KREVE??? Det var problemet her, og jeg står på mitt: Bunad er ingen kles-kode!
VesleBråka Skrevet 24. juli 2003 #15 Skrevet 24. juli 2003 Hvis man har bunadsbryllup, så kan man vel ha bunad som kleskode likedan som kjole og hvitt kan være kleskode? Er det ikke inneforstått at det kleskode ønsket gjelder de som har bunad /kan få lånt seg bunad? Hun vet jo du har, og hun vil gjerne gjennomføre bunadsbryllup-planene sine. Kanskje hun ikke har lært seg hvordan man spør på en ordentlig måte? Jeg synes du skal respektere kleskode ønskene hennes, om enn fremsagt noe taktløst, og så skifte etter middagen til noe lettere. Det er hennes bryllup og du er gjest, og det er da vel ikke et så stort offer på dagen hennes?
Gunilla Skrevet 24. juli 2003 #16 Skrevet 24. juli 2003 Jeg skal i et bryllup om to uker. Brudeparet skal ha bunad, og de oppfordrer gjestene til å stille i bunad. Jeg har bunad, og stiller selvsagt i denne selv om det blir aldri så varmt osv. De har ikke skrevet noe om dette på invitasjonen, men har orientert gjestene muntlig om dette. Det er deres dag - så hvorfor skal jeg trosse deres ønske? (selv om jeg gjerne kan tenke meg å ha på noe mer sommerlig enn ullstakken dersom det blir varmt... ) En annen venninne av oss, som også skal i bryllupet, synes nok at dette ble litt heftig. Hun er nok også vant til at det skal skiftes klær i et bryllup. Hun ba bruden om å få skifte etter middagen, og dette syntes bruden var helt OK. Kan du ikke høre med bruden om hun synes det er OK at du skifter? Generelt synes jeg godt at man kan strekke seg litt for å glede brudeparet, og det å gå i bunad er vel ikke et veldig stort offer - så sant man har bunad?
elle Skrevet 24. juli 2003 Forfatter #17 Skrevet 24. juli 2003 jeg har snakket med venninnen min nå og jeg skal skifte underveis.. Jeg elsker bunaden min og går i den så ofte jeg har anledning. Men det er bare dette med varmen som bekymrer meg.. Men vi møtte hverandre på midten og jeg er fornøyd! Takk for svar!! elle
Fakse Skrevet 25. juli 2003 #18 Skrevet 25. juli 2003 Syntes det hørtes ut som en flott løsning for dere begge Kos deg i bryllup!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå