Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Hei! Skal til Firenze i 3 uker i juli i sommer, og lurer på om noen har noen tips til hva jeg burde gjøre og se? evt. steder nærme Firenze å dra til på dagsutflukter. Setter stor pris på alle tips og erfaringer
gard Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Hei Kona og jeg tilbrakte 4 dager i Firenze og 6 dager i Toscana for et par år siden. Kanskje du kan finne noe nyttig info i mitt reisebrev med bilder og linker http://gardkarlsen.com/florence_italy_travelogue.htm . Ta kontakt hvis du har noen spørsmål :-)
HelloKjersti Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Spis masse is! Perche No! har utrolig god is... *sikle* Vindusshop på Ponte Vecchio (den gamle bruen), ta turen innom Bargello og Uffizi for å se mesterverkene til renessansekunstnerne, spis mer is... Ta toget ut til Pisa for å se det skjeve tårnet (tog til Pisa, og buss til Mirakelplassen, går rett utenfor togstasjonen... husk bussbillett før du går om bord). Se Il Duomo - domkirken. Betal 4€ for å ta turen innom den lille døpekirken foran domkirken... wow! Stikk ut av byen og sjekk ut det vakre landskapet i Toscana. Ta toget til Roma eller Venezia for en dag.. MYE du kan gjøre
Totten Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Jeg ville tatt en tur til Sienna som er en drøy times kjøretur unna. En kjempeflott og sjarmerende by!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå