Gå til innhold

Du fortjener kun det beste? En som er verdt deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Illiya
Skrevet

Disse utsagnene ser jeg ofte her på kg, og særlig når det gjelder noen som føler seg/er dårlig behandlet.

Vel og bra det. Men hvis alle fortjener kun det beste, hva med alle dem som ikke er av beste sort?

Det blir etterhvert mange som blir gående til overs da, og stor konkurranse om de beste.

Og hva vet man om en tilfeldig her inne fortjener kun det beste? Hva gjør at akkurat denne anonyme personen er så bra at kun det beste er godt nok?

Er det "fordi-jeg-fortjener-det" slagordet, som er blitt til "du fortjener kun det beste". Skal man ikke lenger gå i seg selv og lure på om man virkelig fortjener kun det beste? For man må jo ha noe å tilby som er den beste verdig også.

Ja ja, dette ble fryktelig rotete, men dere skjønner kanskje hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Disse utsagnene ser jeg ofte her på kg, og særlig når det gjelder noen som føler seg/er dårlig behandlet.

Vel og bra det. Men hvis alle fortjener kun det beste, hva med alle dem som ikke er av beste sort?

Det blir etterhvert mange som blir gående til overs da, og stor konkurranse om de beste.

Og hva vet man om en tilfeldig her inne fortjener kun det beste? Hva gjør at akkurat denne anonyme personen er så bra at kun det beste er godt nok?

Er det "fordi-jeg-fortjener-det" slagordet, som er blitt til "du fortjener kun det beste". Skal man ikke lenger gå i seg selv og lure på om man virkelig fortjener kun det beste? For man må jo ha noe å tilby som er den beste verdig også.

For å kjøre på med et eksempel. Jeg trodde jeg hadde en god venninne for noen år tilbake. Etter noen års vennskap, begynner det å dukke opp flere og flere ting som plager meg ved denne jenta. Til slutt går hun for langt, begeret flyter over, og jeg ender vennskapet vårt på minuttet. Det var det, og vi vil aldri snakke sammen igjen resten av livet. Hun hater meg, og jeg henne. Det betyr ikke at hun ikke kan være en god venninne for noen andre, eller at ingen vil se på meg som en god venninne.

Det vil aldri være noen som blir gående til overs på den måten du beskriver det, fordi ingen mennesker er lik ovenfor hverandre. Noen mennesker passer bedre sammen enn andre. Hvem som er best for meg avgjøres ikke pga. hvordan denne personen har oppført seg overfor andre i fortiden. Det er samspillet mellom oss som avgjør om han er bra for meg. For deg kan han f.eks. være den utro drittsekken som aldri betaler barnebidrag. Du fortjener kanskje bedre, mens for meg vil han kanskje være det beste.

Ble dette veldig rotete?

Gjest Illiya
Skrevet
For å kjøre på med et eksempel. Jeg trodde jeg hadde en god venninne for noen år tilbake. Etter noen års vennskap, begynner det å dukke opp flere og flere ting som plager meg ved denne jenta. Til slutt går hun for langt, begeret flyter over, og jeg ender vennskapet vårt på minuttet. Det var det, og vi vil aldri snakke sammen igjen resten av livet. Hun hater meg, og jeg henne. Det betyr ikke at hun ikke kan være en god venninne for noen andre, eller at ingen vil se på meg som en god venninne.

Det vil aldri være noen som blir gående til overs på den måten du beskriver det, fordi ingen mennesker er lik ovenfor hverandre. Noen mennesker passer bedre sammen enn andre. Hvem som er best for meg avgjøres ikke pga. hvordan denne personen har oppført seg overfor andre i fortiden. Det er samspillet mellom oss som avgjør om han er bra for meg. For deg kan han f.eks. være den utro drittsekken som aldri betaler barnebidrag. Du fortjener kanskje bedre, mens for meg vil han kanskje være det beste.

Ble dette veldig rotete?

:) ikke mer rotete enn mitt ihvertfall. Skjønner hva du mener;)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er viktig å lære kvinner at de ikke må ta til takke med hva som helst, og at de får støtte som hjelper dem å være stolte av seg selv. Dette rettferdiggjør "fordi-jeg-fortjener-det"-slagordet. En slik holdning kan beskytte dem mot å havne i klørne på psykopater og drittsekker av noen menn, noe det dessverre vrimler av.

Gjest brutal_mann
Skrevet

"du fortjener det beste" er samme våset som "Jeg forstår ikke at du er singel" (Og ikke faen om den som ikke forstår at en er singel vil ha noe som ligner et forhold med den single!

Det er rett og slett tomme fraser vi lirer av oss fordi det er så "hyggelig".

Gjest Papirkurven
Skrevet (endret)

Det som er best for meg, er ikke nødvendigvis best for deg. Jeg mener det handler om å finne den som passer best for seg selv og det er ulikt fra person til person.

Vet ikke helt hva du mener med beste sort..men som jeg sa, det kan jo være at det du definerer som beste sort absolutt ikke er det for noen andre.

Handler altså ikke om en generell kvalitetsskala, men om å finne den som er best for hver enkelt. Og jeg synes ikke man skal ta til takke med en kjæreste som man ikke passer sammen med, slike forhold tar ofte slutt uansett. Man bør absolutt prøve å finne den som man har det best mulig sammen med.

Synes dette ble litt rotete også, men håper du forstår hva jeg mener :)

Endret av Papirkurven
Gjest Illiya
Skrevet
Det som er best for meg, er ikke nødvendigvis best for deg. Jeg mener det handler om å finne den som passer best for seg selv og det er ulikt fra person til person.

Vet ikke helt hva du mener med beste sort..men som jeg sa, det kan jo være at det du definerer som beste sort absolutt ikke er det for noen andre.

Handler altså ikke om en generell kvalitetsskala, men om å finne den som er best for hver enkelt. Og jeg synes ikke man skal ta til takke med en kjæreste som man ikke passer sammen med, slike forhold tar ofte slutt uansett. Man bør absolutt prøve å finne den som man har det best mulig sammen med.

Synes dette ble litt rotete også, men håper du forstår hva jeg mener :)

Når du sier det sånn, så tror jeg, (etter min mening) at du har rett :)

Skrevet

Når en mann sier: Jeg fortjener deg ikke, du er for god for meg, så har han sannsynligvis rett :ler:

Gjest Illiya
Skrevet
Når en mann sier: Jeg fortjener deg ikke, du er for god for meg, så har han sannsynligvis rett :ler:

Hehe, ja det tror jeg også;)

Gjest Gjest
Skrevet
Hehe, ja det tror jeg også;)

I så fall bør han sendes på dør!!

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er ting jeg kan spørre folk om, ikke noe jeg påstår om andre. Jeg spør gjerne "Fortjener du virkelig dette? Syntes du selv ikke at du er mer verdt enn måten han/hun behandler deg på?". Dette er bare noe jeg sier når jeg virkelig mener at noen har blitt urettferdig behandlet.

Ja, om alle skal tenke slik er det mange som vil bli singe, men det er da uansett bedre å være singel enn å være sammen med noen som virkelig behandler en dårlig! Selv dumpet jeg mange ekser, rett og slett fordi jeg fortjente bedre. Det var faktisk en aktiv tanke hos meg når jeg gjorde det slutt med den forrige eksen min. Jeg tenkte; "ja, jeg elsker ham, men jeg kommer aldri til å få det livet som jeg ønsker sammen med ham og det er jeg ikke villig til å gå med på". Jeg har nå funnet en mann som er så god som jeg fortjener. Han er ikke perfekt, men det er ikke jeg heller så vi fortjener hverandre. Enkelt og greit.

Jeg mener helt oppriktig at alle fortjener en partner som får en til å føle seg godt med seg selv og hvor en føler seg respektert og forstått. Ja, det er mange som ikke oppfølger disse kriteriene selv, men det forandrer ikke det faktum at jeg mener at ingen fortjener å ha en partner som gjør at man får det dårlig med seg selv. Det er i all fall ikke veien å gå for å forandre seg til en person som også faktisk har gjort seg fortjent til noe supert bare i kraft av å være seg selv.

Hmmm... dette ble mange tanker på natta. Jeg er litt i det tenkende og småfilosofiske hjørnet i dag og har nok mange tanker som jeg ikke helt klarer å sette i ord.

Skrevet

Er ikke du av beste sort? Tenk om du er spisskompetent? Tenk om du ligger langt etter mange kvinner på en del områder, men f.eks er hakket foran på akkurat det området som er avgjørende for din neste mann? Kanskje du er klok, men dårlig til å støvsuge? Kansjke mannen ønsker ei som han kan snakke med på et høyt nivå, og gjerne tar den støvsuginga mens du ligger i badekaret og venter på at han skal bli ferdig, og komme og såpe inn brystene dine?

Du har garantert både feil og gode sider. Den mannen du skal ha vil like dine gode sider så godt at han lett kan leve med feilene. Du fortjener en slik mann, og han fortjener deg.

At du går i deg selv og oppgraderer dine svake og sterke sider er forresten et kvalitetsstempel.

Når det kommer til stykket, så er det beste som det er mulig å tilby : Varig kjærlighet.

Jeg er sammen med ei dame som hører til eliten, og definerer ikke meg selv som elite. Jeg jobber (litt for slapt) med å oppgradere meg til et høyere nivå, fordi jeg ønsker å redusere gapet noe.

Du har rett i at "du fortjener det" er trøsteord. Men trøsten er alvorlig ment, og mange debattanter ser ikke sin egen verdi tydelig nok.

Skrevet

Det beste for meg er en jeg elsker, en som elsker meg, og som passer sammen med meg og som behandler meg bra. Han er den beste for meg, men ikke for deg. Og jeg fortjener han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...