Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Hallo Skal til Provence, og deriblant Nice, i sommer. Noen som har tips til kulturelle utskeielser en bør unne seg der? Reiser i slutten av juni og frykter for at mange attraksjoner holder sommerlukket? Er fryktelig glad i bruktsjapper, loppemarkeder, vintage og second-hand-butikker, bokhandeler og musikkforretninger etc. Skulle du vite om slikt i Nice, blir jeg glad om du deler kunnskapen din med meg:-)
Monarabb Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Skal ned en tur til Nice på søndag så skal se hva jeg finner! hehe.. syns å huske det var loppemarked i gamle byen på mandager sist jeg var der. Tror nok du kan finne ganske mye fint der da...
*Shira* Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Dersom du skal til Nice bør du besøke Villefrance. Her er det fine badestrender og bruktmarked. En annen attraksjon er en middelalder landsby mellom Nice og Monaco som heter Eze. Denne landsbyen klorer seg bokstavelig fast i fjellet. Bestill bord med terrase på resturanten(husker ikke navn) Da føler du at du bokstavelig sitter i løse luften og spiser, og utsikten er fantastisk. Ellers så er det jo mange koselige butikker i gamlebyen. Jeg synest det fine med Nice er at man ikke trenger å besøke så mye kulturellt, bare nyte, Azurblått hav ..... vil tilbake :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå