Gå til innhold

Må spise så ofte..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sulten_*
Skrevet

Hei! Jeg blir så veldig fort sulten igjen etter at jeg har spist. Jeg kan spise et normalt måltid og bli skikkelig mett, men så går det en halvtime.time, så er jeg sulten igjen. Jeg tror ikke kroppen min trenger mat igjen, det er bare magen min som er rar tror jeg.. Jeg har god forbrenning, så problemet er ikke at jeg legger på meg, det er bare så kjipt å måtte enten gå sulten eller spise igjen så fort... Finnes det noe som kan hjelpe meg? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Tja, hva spiser du da?

Jeg har det samme problemet, pleier aa spise 7-9 maaltider om dagen, og føler at alt dreier seg om mat. Men naa i det siste har jeg lagt om kosholdet litt og spiser mer protein og fett og mindre karbohydrat, og det det ser ut til aa hjelpe. Og saa prøver jeg aa spise litt faerre men større maaltider.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjenn etter den sultfølelsen og vær bevisst på at du faktisk ikke er sulten en halvtime etter at du har spist. Følelsen kommer av noe annet, enten du spiser feil sammensatt mat for deg (som Mea Culpa er inne på), stress eller en eller annen plage eller lidelse i spiserør/mellomgulv/magesekk. Det kan være ting du ikke tåler spesielt godt (intoleranse/malapsorbsjon).

Jeg har også hatt det sånn, og det hjelper å være litt streng med seg selv; spis mer til litt færre måltider noen dager, prøv gjerne å spise mer protein og mindre karbohydrater. For meg hjalp dette på sultfølelsen i løpet av få dager faktisk.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er også sånn - blir fort sulten. Løser problemet ved å spise mat som inneholder mye proteiner. Til frokost havregrøt m/melk og masse cottage cheese. Til lunch masse nøtter og korn (lager blanding selv) blandet i yoghurt og cottage cheese. Begge disse sakene holder jeg meg mett lenge. Middag spiser jeg det som er, men altså; skikkelig fór til frokost og middag er et must.

Skrevet

Lettere å hjelpe deg om du forteller litt mer, før opp en vanlig dags matinntakk, trening og aktivitet i løpet av en uke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...