Fiola Skrevet 22. juli 2003 #1 Skrevet 22. juli 2003 Hvilket abonnent har dere? Vi er blitt tilbudt Icanal familiepakke. Er det noen som kjenner til den?
punkyB Skrevet 22. juli 2003 #2 Skrevet 22. juli 2003 Jeg har adsl fra Telenor. Si litt om betingelsene i det tilbudet dere har fått - så kan vi kanskje vurdere det selv om vi ikke har samme leverandør.
Fiola Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2003 Jeg har også Adsl fra telenor nå. Vi har fått opplysning om at adsl skulle tas vekk. Var det et salgstriks tro?
punkyB Skrevet 22. juli 2003 #4 Skrevet 22. juli 2003 Jeg har også Adsl fra telenor nå. Vi har fått opplysning om at adsl skulle tas vekk. Var det et salgstriks tro? Jeg syntes det hørtes rart ut . Hvis det kommer fra de som kommer med tilbud så hadde jeg villet sjekket det med Telenor. Man tar jo ikke vekk kabler ....... Men kan jo være at det lønner seg å bytte? Nå har jeg ikke hørt om de - så av den grunn er det jo greit å sjekke litt først.
Fiola Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2003 Nei du sier noe. Antageligt så var det det gode tilbudet på adsl,en som skulle vekk. Vi har betalt 450kr. mnd. ICANAL familie pakke kommer fra telenor pluss. Det skulle være hurtigere og inneholde mange spill.Jeg trenger ikke spill. Jeg vil helst ha det slik jeg har det. Det ble så mye krøll da vi gikk over fra tele 2 til adsl, men jeg har funnet ut av det nå.
punkyB Skrevet 22. juli 2003 #6 Skrevet 22. juli 2003 Så dere har fått et nytt tilbud fra Telenor som dere allerede har adsl fra? Det er jo hastigheten - både ned og opp som betyr noe - kombinert med prisen. Hvis det nye koster mer og dere ikke trenger større hastighet er det jo bare å sitte på det dere har. Mulig Telenor kan slutte med pakker/tilbud , men ikke bytt før dere må hvertfall. Dere inngikk jo kanskje an avtale med en viss varighet også? Er litt usikker på om en slik avtale varre til dere sier den opp eller leverandør. At Telenor sender dere tilbud på andre pakker kan jo rett og slett bety at det tilbudet dere har er for bra for dere ..... :-)
punkyB Skrevet 22. juli 2003 #7 Skrevet 22. juli 2003 Kikker litt på Telenors sider - ser ut som om Icanal bare er en tjeneste i tillegg til adsl - som går på spill som du sier. Da er det jo bare å la være å gå inn på det så lenge dere ikke ønsker spill.
Fiola Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #8 Skrevet 22. juli 2003 Har fått tilbudet tilsendt på mail, men har ikke gått inn på det. Allikevell så er den kommet på regninga. :-? Får ta en tellefon i morgen og snakke med dem. Takk for hjelpen. Er ikke serlig klok på dette.
Gjest Hege Skrevet 23. juli 2003 #9 Skrevet 23. juli 2003 Jeg ble sur på Telenor jeg. De var for arrogante da torden ødela sentralen her i bygda. Gikk ei uke før de fikk det fikset, siden de ikke jobber overtid, eller i helgene, selv om halve bygda var uten telefon. Reperatørene ble sett på vei nedover til byen igjen i god tid før arbeidsdagens slutt også.. Det er Telenor som har enerett på linjenettet, så de har vel råd til å være arrogante. Ikke tar de seg bry med å bygge ut for ADSL heller. Jeg mener at siden de tross alt nekter å bygge ut på en måte dømmer folk i distriktene til å bruke modem. Uten andre valg altså. Andre operatører kan heller ikke tilby ADSL. Fordi Telenor sitter på linjenettet som en kork i flaska. Det er slik jeg oppfatter det i alle fall. Om alle som ønsket å tilby bredband måtte legge linje selv overalt ville det nok blitt et salig rot av kabler til slutt. Jeg er av den mening at Telenor da burde tilby oss i distriktene fastpris på modemforbindelse. Det ville hjelpe bra. Jeg byttet til en internettleverandør som tilbyr fastpris på modem. 545.-/mnd. for 6 timer surfing daglig. Bruker jeg mer en det en dag begynner tellerskrittene å løpe ut den dagen. Dagen etter er det 6 nye timer klar til bruk. Fiola, er du fornøyd med den avtalen du har tror jeg ikke Telenor kan gå fra den. Nye ordninger bør gjelde for nye brukere, ikke de som har en avtale i gang. Jeg fikk tilbud om ekstrarabatt på tellerskritt fordi jeg regnes for "prioritert kunde". Bruke prefiks 1533 foran oppkoblingsnummeret. Haken var at jeg måtte betale 29 kroner i måneden for det. Jeg ringte dem og spurte hva dette skulle bety, jeg har brukt det prefikset i omtrent 6 måneder allerede. Uten tillegg i prisen. Det skulle jeg fortsatt gjøre, sa de. Det gjaldt bare de som ikke hadde det fra før. Det sa de ingenting om i den mailen jeg fikk. Hadde jeg ikke ringt og spurt hadde jeg nok endt opp med 29 kroner ekstra på regningen. Nåja, de slipper å telle mine minutter på internett her hetter uansett Moralen er: les nøye de tilbudene du får fra dem. Ikke hopp på alt de kommer med, men tenk over hva du trenger Vel, godt å få det ut, hehe..
Fiola Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #10 Skrevet 25. juli 2003 Hege Vi tok kontakt med Telenor. (Hadde jo fått regning på noe vi ikke hadde brukt). Vi fikk dobbel hastighet til samme avtale som vi har i dag. :o
Gjest Kira Skrevet 25. juli 2003 #11 Skrevet 25. juli 2003 Chello. :o Tenkt å bytte til NGT _snarest_!
Væren Skrevet 25. juli 2003 #12 Skrevet 25. juli 2003 Jeg er sur på Telenor, også, Hege! De siste dagene har det vært så usikkert som sommerværet på vestlandet! Til og med været på vestlandet har vært mer stabilt den siste uken enn Telenor! Plutselig som jeg er på KG, så er jeg ikke på KG. Så prøver jeg å komme inn 10 ganger, og så er jeg på KG igjen. Så faller jeg ut. Hele dagen i går var det sånn. Og dagen før. Og dagen før. Og i dag!!! :evil: :evil: :evil: Og den kvoten vi har pr. måned varer søren meg ikke lenge; nå har vi måttet kjøpe ekstra kvote igjen. Drittgreier, da! Min 15 årige sønn maser om at vi må få Next Gen Tel slik alle kompisene hans har, men jeg har da ikke peiling! Noen som vet forskjell på Telenor og Next Gen Tel sine tilbud?
Gjest Hege Skrevet 26. juli 2003 #13 Skrevet 26. juli 2003 Væren, om du går til www.online.no og ser på driftsmeldinger ser du at det stadig er trøbbel med ADSL. Blir litt skeptisk jeg når jeg ser dette. Kan ADSL virkelig være så ustabilt som jeg får inntrykk av?
Gjest Nils-Otto Skrevet 26. juli 2003 #14 Skrevet 26. juli 2003 ADSL utstyr er i utgangspunktet ikke mer eller mindre 'følsomt' enn annet elektronisk utstyr. ADSL er en teknologi som baserer seg på å sende høyhastihetsdata over telefonlinjen din. Desverre er det slik at til motsetning fra ISDN som går over Telenors vanlige telefonutstyr i din lokale sentral, må det settes inn eget ADSL-utstyr i sentralen for å kunne tilby denne tjenesten. Dette er det som kalles 'utbygging av ADSL'. Stort sett alle telefonsentraler i dag har digitalt utstyr for telefon som man også kan benytte ISDN via, mens ADSL-utstyr ikke er 'strandard'. Når man først har fått ADSL i sin sentral, skal driftsstabiliteten ikke være dårligere enn telefonlinjestabiliteten. I det siste har Stjelenor hatt mye trøbbel med telenettverket grunnet uvær over hele landet. Dette har også gitt seg utslag i ADSL-problemer. Icanal en TJENESTELEVRANDØR, og ikke en nettverkslevrandør. Det vil si at du gjennom ICanal kan se på film, spille spill osv alt via din ADSL linje. Du kan sammenligene dette med at din du betaler din lokale el-forretning for å installerer parabolantennen din, mens du kjøper innholdet (tjenestene) fra Canal+. Stort sett er det ICanal tilbyr bare søppel, både på film og spill-siden, så å betale for noe slikt burde være uaktuellt. Når det gjelder Nettverkslevrandører er NextGenTel klart bedre enn telenor, så dersom du har mulighet til å få ADSL fra NGT, bør du straks gå over til dette! Du kan sjekke på www.nextgentel.no. NGT har leverer også tjenester som film osv. som er langt bedre og mer fleksibelt enn telenors Icanal. Det finnes bedre nettverkslevrandører enn NGT også, men disse er ikke like utbredt over det ganske land. www.itavisen.no har en oppdatert liste over hvor du får mest bredbånd for pengene, med linker der du kan sjekke om du kan få bredbånd fra disse levrandørene. -Nils Otto som skulle ønske NGT bygde ut nord for Trondheim.
Gjest Lea Skrevet 26. juli 2003 #15 Skrevet 26. juli 2003 Væren' date=' om du går til www.online.no og ser på driftsmeldinger ser du at det stadig er trøbbel med ADSL. Blir litt skeptisk jeg når jeg ser dette. Kan ADSL virkelig være så ustabilt som jeg får inntrykk av?[/quote'] Jeg har hatt problemer med telenor ADSL 2 dager a 1 døgn på 1 1/2 år. Synes slett ikke dette er ille. Faktisk har jeg ikke noe å si på Telenors ADSL jeg. Naboen har NGT og har hatt mer trøbbel enn oss.
Gjest Hege Skrevet 26. juli 2003 #16 Skrevet 26. juli 2003 Det er sikkert riktig, Lea. Får bare et rart inntykk når de aller fleste driftsmeldinger dreier seg om ADSL
Gjest Lea Skrevet 26. juli 2003 #17 Skrevet 26. juli 2003 Det er mulig at ADSL er ustabilt i enkelte områder. Her i Oslo er det jo bygget ut for lenge siden og det er kanskje derfor det holder seg stabilt.
Kamasutra Skrevet 26. juli 2003 #18 Skrevet 26. juli 2003 Vær klar over at det finnes flere forskjellige ADSL produkter. De vanlige privatabonnementene er ofte basert på nedprioriterte pakker, i forhold til bedriftsløsninger. Spør gjerne din ISP om kvaliteten på linjen før du kjøper. Prisen er dessverre ofte avgjørende her også.
Gjest Hilde Skrevet 28. juli 2003 #19 Skrevet 28. juli 2003 Jeg har ADSL via NextGenTel ... hadde ADSL via Telenor tidligere - men fikk høyere hastighet til lavere pris hos NextGenTel. Er kjempefornøyd !!
punkyB Skrevet 28. juli 2003 #20 Skrevet 28. juli 2003 Jeg vil også gå litt motstrøms her - har hatt ADSL fra Telenor 1 års tid og har aldri hatt problemer. Jeg tror ikke det er så mye forskjell på selskapene jeg - får du problemer er det noe dritt uansett hvilken leverandør man har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå