Gjest Gifteklar gjest Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Hei. Jeg skal gifte meg om bare noen få uker, og lurer på om dette kommer til å hjelpe meg litt ned i vekt... Vet at jeg på lang sikt må endre kosthold, og vet at hvis jeg går fort ned nå, så kommer det tilbake. Vet også at man må trene, osv osv... Men om litt over en uke har jeg siste kjoleprøving, og vil så gjerne at den skal passe... Jeg bruker en utrensningskur som heter "Detox" som jeg kjøpte i en helsekost. Har drukket 1.5 liter vann med denne seige sirupen i siden mandag, og merker at jeg er mye oftere på toalettet enn tidligere. Tar dette som et tegn på at noe skjer hvertfall. Jeg spiser minst hver 3. time, og drikker i tillegg til detoxen litt urtete. Jeg har bestemt meg for kun å spise følgende ting: Frukt Grønnsaker Nøtter/frø Proteinbarer fra proteinfabrikken (MR bar med jordbær) Blir mye suppe, wok og gulrøtter, pluss masse frukt... Veldig lite poteter... Tar i tillegg vitaminer med nattlysolje, og haileverolje (omega 3-6-9, som er bra mot allergi, derfor jeg bruker det og ikke f.eks seloje, fiskeolje eller udo`s choice) Har holdt på siden mandag. Jeg har i tillegg diabetes, men det har så langt gått bra. (Type 1 diabetes, bruker insulinsprøyter) Jeg er litt over 1.70 høy, og veier 82 kg Så, noen som har noen tanker/tips om kostholdet? Kommer jeg til å gå noe ned på dette? Og kommer det til å skje i løpet av de to næremste ukene? Vet at når man spiser lite så mister man mest vann, men sliter med en del vannansamlinger i kroppen, så det er egentlig fint å miste litt... Takknemlig for seriøse svar
Honesty Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Jeg tror kanskje ikke et slikt kosthold er optimalt for en diabetiker, pga. mye karbohydrater. I tillegg binder karbohydrater væske i kroppen, slik at du kan risikere å få motsatt effekt av den ønskede. Da ville jeg heller tatt en titt på lavkarbodietter med høyt proteininnhold, hvis jeg var deg.
Chanel.No5 Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Ville mtp. din diabetes forhørt meg med en lege om dette er ok før jeg fortsatte. Helse foran skjønnhet, selv til ditt bryllup vil jeg påstå.
Fluffie Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Siden det er snakk om saa kort tid til bryllupet ville jeg heller satset paa aa beholde den stoerrelsen du har naa saa du er sikker paa at kjolen passer til bryllupet. Det eneste du vil klare aa gaa ned paa saa kort tid er aa faa litt mindre vann i kroppen, noe som ikke vil ha noen drastisk forskjell paa stoerrelsen din. Det du heller kan gjoere for aa faa litt finere figur er aa skaffe deg noe skikkelig shapewear som strammer opp kroppen og holder inn 'valkene' saa kjolen sitter fint. Det skal vaere mulig aa faa tak i de som gaar fra rett under brystet og litt nedover laarene, som denne her. Jeg mener aa ha sett denne typen shapewear paa Lindex sist jeg var i Norge.
Gjest ratata Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 vel, du mister kanskje en centimeter rundt modjen - men til gjengjeld kommer du med høy sannsynlighet til å være skjelven, kvalm og uvel både før, under og etter bryllupet. de fleste har jo litt av dette selv uten å hurtigslanke seg - men du som har diabetes risikerer jo mer enn dette. det er vel ikke spesielt stilig å svime av eller få føling i bryllupet ditt fordi du har vært på tidenes kjipeste slankekur? det er ikke en sjel som kommer til å se at du har mistet litt vann, men du kommer til å angre når du føler deg fraværende hele dagen på grunn av energimangel.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå