Gjest vet ikke om vi bør... Skrevet 22. juli 2003 #1 Skrevet 22. juli 2003 Vi var og tittet på valper i dag... Vi er fryktelig fristet, men vet ikke om det er riktig tidspunkt for oss å kjøpe hund på - og dermed gir vel kanskje svaret seg selv... Jeg må bare lufte det litt først... Vi har begge hatt hund før, og vet hva det innebærer. Vi er begge rundt de 30, altså voksne nok til å vite hva ansvar er. Vi har flere andre dyr, men ikke hund. Jeg vet egentlig ikke hvorfor vi er usikre... Om det er kostnader, tidsforbruk, at man blir bundet, eller hva... Gledene er jo mangedoble i forhold, uansett... Allikevel klarer jeg ikke skyve tvilen bort - kanskje nettopp fordi jeg VET hvor stort ansvaret er?? Jeg vet med meg selv at når hunden først er her, vil jeg elske den og gjøre alt for at den skal ha det bra, og trives med det. Det samme gjelder sambo... Men allikevel er det noe som gjør at jeg ikke føler meg 200% klar... Vil det være urettferdig å anskaffe hund i et slikt tilfelle? Mot hunden, altså... Vi bor i enebolig med hage og kort vei til skog og turområder...
Barbie Skrevet 22. juli 2003 #2 Skrevet 22. juli 2003 Jeg har selv hund,og vet hvor bundet man blir. Ville aldri vært ham foruten,og han er verdt all "bryderiet" med å ha hund. Det høres jo ut til at forholdene ligger til rette for hundehold hos dere,men hvis du er usikker bør du kanskje vente. En hund krever mye,men jeg lover deg at det er verdt hver krone..
Gjest Lea Skrevet 22. juli 2003 #3 Skrevet 22. juli 2003 Er enig med Barbie. Men før jeg leste åpningsinnlegget var jeg egentlig innstilt på å si NEI . Trodde at det var ennå en som ville ha en ny sofapute. Jeg vet hvordan det er å "bare" titte på et valpekull.. livsfarlig!!! Men likevel angret vi ikke et sekund da vi ble forelsket i et kull for et par år siden. En hund TAR mye tid og koster mye penger. Men den betaler tilbake så det holder.
Fakse Skrevet 22. juli 2003 #4 Skrevet 22. juli 2003 Prøv å finne ut hvorfor dere er usikre! Da vil det være lettere å svare på om dere bør få hund eller ikke.
Gjest Kira Skrevet 23. juli 2003 #5 Skrevet 23. juli 2003 Sier meg enig med de andre her. En hund krever MYE av deg. Isåfall mye i valpeperioden, og mye ellers også. Men jeg synes det er leit at mange som skaffer seg hund, flytter etter et par år, og kan ikke ta med seg hunden til det nye hjemmet der familien til hunden skal bo. Og hund er _dyrt_. På den forrige hunden jeg hadde, måtte jeg ut med _mye_ penger, hun var syk, men ingenting hjalp tilslutt, så hun måtte avlives i en alder av 8 mnd. Nei, dere for tenke dere _nøye_ gjennom dette å ha hund, og ikke bare "kjøpe for å "kjøpe".
Karoline Skrevet 25. juli 2003 #6 Skrevet 25. juli 2003 Hvis dere har tid lyst og anledning er det ingen grunn til ikke å kjøpe hund! Vi har to, og stortrives med det - selvom to newfoundlandshunder er en liten smule urpaktisk når man tilbringer en del av sommeren i båt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå