Gjest bambi_25 Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 For å gjøre en veldig lang historie kort. Han glemte bursdagen min, han bestilte billetter til seg selv og vennene for å se stand up comedy på 25års dagen min. Vi har et lang distanse forhold og jeg kjenner ingen der han bor jeg kunne vært med bortsett fra han. Han mener at han har gledet seg til dette showet så lenge, så derfor er det helt greit og la meg være alene i leiligheten hans mens han drar ut. Selv om det er bursdagen min. Jeg mener at han dreit seg ut når han glemte at det var den dagen jeg fyller år og derfor er det han som får ta konsekvensene av det og ikke jeg. Det hele endte med at jeg ganske krasst sa at jeg heller blei hjemme og feiret bursdagen min med noen som ikke ville etterlatt meg alene et fremmed sted. Hvem er urimelig her? jeg eller han? Er det egoistisk av meg og mene at han ikke kan etterlate meg alene på den måten? Eller er det han som rett og slett har driti seg ut ved å glemme datoen og burde klare og sette kjæresten foran å på dette showet?
Gjest Kråkaa Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Litt kjipt at han glemte bursdagsdatoen din. Men synes du overdriver når du truer med å være hjemme. Dere hadde jo ikke planlagt noe spesifikk akkurat denne dagen? Dere kan jo feire bursdagen din dagen etterpå f.eks? Eller er det ingen mulighet for at du joiner dem på showet? Det må jo være en ypperlig mulighet til å bli bedre kjent med vennene hans. Eventuelt møte dem ute etter showet.
Gjest bambi_25 Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Vel det koster meg ca 4000kr å dra og se han. Så for å være der 2 dager etter bursdagen min er det helt uaktuelt. Selve bursdagen min har jeg snakket om i 2 år nå, jeg har gledet meg skikkelig til 25års dagen min. Og joda, det er visst plutselig blitt en billett til overs så jeg kan være med. Ellers blir pengene brukt på den billetten bortkastet. Men poenget her er at han faktisk ville latt meg være alene, i en leilighet, i et annet land hvor jeg ikke kjenner noen. På 25års dagen min og syntes ikke det er noe feil med det.
Gjest Kråkaa Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Skjønner at det føles kjipt..Det har skjedd en glipp men han vil ikke la den glippen gå utover hans planer. Men det er vel kun for ett par timer du eventuelt skulle ha vært alene? Mulig jeg er rar,jeg hadde sikkert syntes det var kjipt men valgt å ikke fokusere så mye på det med at han synes det er greit å la deg være alene noen timer og heller fokusert på at nå er det en ledig bill. og gjøre det beste utav det.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Hadde vel egentlig reagert på at kjæresten planla noe uten meg, dersom jeg hadde mye trøbbel med å komme meg til ham, han bodde langt unna og jeg så ham sjelden. Bursdag eller ikke.
camilla* Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Hadde vel egentlig reagert på at kjæresten planla noe uten meg, dersom jeg hadde mye trøbbel med å komme meg til ham, han bodde langt unna og jeg så ham sjelden. Bursdag eller ikke. spesielt om han visste at jeg ville komme...
Gjest Purple Haze Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er også i avstandsforhold, og jeg skjønner godt at du er skuffet og såret. Jeg hadde blitt dritsur hvis kjæresten min hadde gjort det samme som din. Ærlig talt, slik gjør man ikke mot en kjæreste som man ser sjelden. Da bruker man de få dagene man har sammen på å faktisk være sammen. Bursdag eller ikke.
Gjest Gjest_hANNE_* Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Du sier at du har gledet deg til 25årsdagen din i to år. Da synes jeg det er noe som skurrer hvis du ikke selv har tatt initiativ til å lage et party - stort eller lite. I det minste rart at du ikke på forhånd har "satt av" datoen til en avtale med ham. Når det er sagt så hadde jeg blitt superdeppa dersom det var min kjæreste som valgte meg vekk, selv om dere ikke har planlagt noe spes. Hvorfor blir du ikke med på stand upen forresten? Syns du bare skal heve deg over det, bli hjemme og feir med dine venner og inviter ham til deg helgen etter, så kan dere kose dere sammen, bare du og han.
leirbål Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 Jeg ville blitt veldig skuffet hvis kjæresten min hadde bestilt billetter til et arrangement når jeg skulle komme, uten å bestille til meg også. At han kan glemme bursdagen min er tilgivelig. Men jeg forventer at vi tilbringer tiden sammen når vi først møtes. (Vi har også et avstands forhold.)
Gjest Illiya Skrevet 21. mai 2009 #10 Skrevet 21. mai 2009 Det var du som dreit deg ut. Du. Ærlig talt! Denne kjæresten bor i et annet land, og det koster henne 4000 å dra dit for disse få dagene. Regner med de ikke ser hverandre så ofte. Så det er han som har gjort feil her. For en lager ikke andre planer med venner når kjæresten som en sjelden ser kommer på besøkl, særlig ikke om kjæresten da må sitte hjemme alene på bursdagen sin!
Rosalie Skrevet 21. mai 2009 #11 Skrevet 21. mai 2009 At han glemte bursdagen er nå så sin sak. Jeg er selv immun mot bursdager, og samboers bursdagsprat går gjerne rett igjennom huet uten at jeg hører etter. Men at han har bestilt billetter til show uten å spørre om du ville være med på et tidspunkt han vet at du kommer på besøk er ikke greit. For øvrig er det vel den som har bursdag som får stå for feiringen. Samboer er bursdagsfeirer, og da får han jammen meg stå for feiringen, også. Noe han naturligvis gjør.
ninuska_ Skrevet 21. mai 2009 #12 Skrevet 21. mai 2009 Spørsmålet er om han bestilte biletter lenge før bursdagen din (ja, han glemte den) og så bestilte du billetter for å besøke han på bursdagen din? Du sier han gledet seg lenge til dette - og ja, du har gledet deg lenge til bursdagen din - men kan det hende at du har.. ja, nei.. Jeg kom ut av hva jeg prøvde å si
Gjest brutal_mann Skrevet 21. mai 2009 #13 Skrevet 21. mai 2009 Han har klart å få en billett til deg i ettertid og du bitcher fremdeles? Skjerp deg kjerring! Det er greit han dreit seg ut ved å glemme bursdagen din, men svarte svingende for ei urimelig dame du er som skal fortsette å straffe han ETTER at han har jobbet ræva av seg for å få en billett til deg også! Tror du virkelig at det er tilfeldig at det er en billett til overs?
Jade Skrevet 21. mai 2009 #14 Skrevet 21. mai 2009 Når jeg skal ha gjester på besøk, så bestiller jeg ikke billetter til et arrangement til meg og mine venner - unntatt vennen som kommer på besøk. "Sorry mac, du får bare sitte hjemme i leiligheten alene. Du er ikke invitert. Nei, ops, nå ble det en ledig billett. Da kan du heller få lov til å bli med likevel..."
Rosalie Skrevet 21. mai 2009 #15 Skrevet 21. mai 2009 Når jeg skal ha gjester på besøk, så bestiller jeg ikke billetter til et arrangement til meg og mine venner - unntatt vennen som kommer på besøk. "Sorry mac, du får bare sitte hjemme i leiligheten alene. Du er ikke invitert. Nei, ops, nå ble det en ledig billett. Da kan du heller få lov til å bli med likevel..." Det er jeg enig i. Men han kan jo faktisk ha glemt at hun hadde planer om å komme akkurat den helgen. Slikt skjer.
Supramundane Skrevet 21. mai 2009 #16 Skrevet 21. mai 2009 Når jeg skal ha gjester på besøk, så bestiller jeg ikke billetter til et arrangement til meg og mine venner - unntatt vennen som kommer på besøk. "Sorry mac, du får bare sitte hjemme i leiligheten alene. Du er ikke invitert. Nei, ops, nå ble det en ledig billett. Da kan du heller få lov til å bli med likevel..." Jeg kunne ikke vært mer enig.
Jade Skrevet 21. mai 2009 #17 Skrevet 21. mai 2009 Hvis kjæresten min hadde bodd i et annet land, så hadde det nok vært sjelden besøk. Da hadde jeg nok ikke glemt at jeg skulle få besøk. Og HVIS jeg hadde gjort det, så hadde jeg gitt bort billetten min til noen andre når jeg hadde oppdaget brøleren, fremfor å la han sitte igjen hjemme hos meg. På sin egen bursdag til og med!
Gjest bambi_25 Skrevet 21. mai 2009 #18 Skrevet 21. mai 2009 Jeg valgte og snakke med kjæresten min igjen. Sa at vi kom aldri til og bli enige og at jeg syns det ville være tullete at vi skulle la forholdet vårt komme helt på skakke over dette her. Joda svaret jeg fikk var "hvis du vil", og ble etterpå behandlet med silent treatment hvor han ikke ville snakke med meg i det hele tatt fordi jeg var frekk nok til og våge og synes han var urettferdig. Billettene ble bestilt for en månede siden, og han sier han har gledet seg til dette lenge fordi denne komikeren aldri har vært i byen før og at det sikkert blir flere år til neste gang. Når han bestilte billettene ga han meg beskjed om at det var 4 dager før bursdagen min, og jeg fant ut helt tilfeldig at datoen egentlig var på selve dagen min. Akkurat nå føler jeg at jeg møtte han på midten og sa at gjort var gjort og spist er spist og vi får bare være enige om å være uenige, men ikke engang det var bra nok for han for jeg hadde absolutt ikke noe å være irritert for i første omgang.
Gjest Illiya Skrevet 21. mai 2009 #19 Skrevet 21. mai 2009 Hvilket land er han fra, forresten? Et "mannen-bestemmer-alt-og-er-overhode"-land?
Gjest bambi_25 Skrevet 21. mai 2009 #20 Skrevet 21. mai 2009 Hvilket land er han fra, forresten? Et "mannen-bestemmer-alt-og-er-overhode"-land? Hehe nei, selv om jeg har følelsen at han kunne vært det innimellom. Han er norsk, men tar hele utdanningen sin i utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå