Chiquita Skrevet 21. mai 2009 #1 Del Skrevet 21. mai 2009 Ja altså. Noen tips til en driftsikker 7-seter awd, som ikke er så alt for dyr. Alle setene må stå i kjøreretningen, og ha mulighet for å ha barneseter i alle baksetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 27. mai 2009 Dytter den opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 27. mai 2009 #3 Del Skrevet 27. mai 2009 Definisjon på ikke altfor dyr? Kravet om awd gjør det vanskelig, Land Rover Discovery, VW Sharan og VW Caravelle T4 har ikke så veldig godt rykte på driftssikkerhet, og Caravelle T5 er trolig altfor dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 27. mai 2009 Helst ikke over 250 000,-, men opp mot 300 000,- blir vurdert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stubborn Skrevet 30. mai 2009 #5 Del Skrevet 30. mai 2009 Helst ikke over 250 000,-, men opp mot 300 000,- blir vurdert AWD trekker jo prisen en del opp, har dere vurdert om dere virkelig trenger det, eller om det er bare for at det er "stas" å ha? Veldig mange som kjører rundt med awd og sier; "ja, det er så kjekt å ha", men om man begyner å se nærmere på kjøringen deres har de aldri hatt bruk for det likevel.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 30. mai 2009 #6 Del Skrevet 30. mai 2009 Har tenkt mer på saken. Som Stubborn sier, trenger dere virkelig awd? En kamerat med lang erfaring fra terrengkjøring i land med virkelig elendige veier/tørre elveleier blir alltid like oppgitt når folk spør ham om hjelp til å finne awd-bil. Selv kjører han nemlig med bakhjulsdrift privat, hele vinteren, og er av den oppfatning at til norske forhold er skikkelige vinterdekk og et bevisst forhold til kjøring langt mer nyttig enn awd. Hvis du skal ha awd, 7 seter og god driftssikkerhet kan du fort havne på noe i retning Patrol/Pajero/Land Cruiser, og da har du kjøpt veldig mye mer bil enn det du egentlig trenger 99 % av tiden. Mitsubishi og Toyota har kassebiler med 4wd og 7-9 seter, men komforten er kanskje så som så i forhold til en vanlig flerbruksbil. Har kjørt mye Mitsu L400 selv og likte den godt, men merket tydelig at den ikke var konstruert primært for privat bruk. Caravelle T4 med 4wd er definitivt mer komfortabel og personbilaktig, og kvaliteten kom seg etter noen år, så hvis du finner en fra slutten av produksjonsperioden burde det være greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Vi har bruk for awd ja. Vi har flyttet i et hus med veldig mye bakker og svinger, så vi kommer ikke opp hit uten awd på vinters tid (mye snø og is). Vi tenker på en Patrol. Hvor mye kan man trekke med en slik bil? Det er også avgjørende Endret 30. mai 2009 av Chiquita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 30. mai 2009 #8 Del Skrevet 30. mai 2009 Dagens tror jeg er 3500 med manuell og 2500 med automat. Hvor bra barneseter i Patrol fungerer aner jeg ikke, lurer på om midtre sete i 2. rad kun har topunkts belte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stubborn Skrevet 31. mai 2009 #9 Del Skrevet 31. mai 2009 Vi har bruk for awd ja. Vi har flyttet i et hus med veldig mye bakker og svinger, så vi kommer ikke opp hit uten awd på vinters tid (mye snø og is). Vi tenker på en Patrol. Hvor mye kan man trekke med en slik bil? Det er også avgjørende Da er det kanskje greit med awd ja. Blir bare så oppgitt over alle som absolutt ksal ha awd, og så bruker de bilen kun til bykjøring ol...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå