Gjest Wa i huleste? Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har i et par måneder nå vært obs på at jeg har en slags "klump" under mitt høyre øye. Den er ikke noe spesielt stor, vi snakker her om ca. 0.5 mm. Jeg har prøvd å fjerne den men det går ikke med vanlig klemming, og det er jo i det svært sensitive området rundt øyet så det gjør vondt. Den ser "svart" ut innvendig og jeg tror det er en svart prikk som har blitt betent på en måte, men jeg vil gjerne ha den vekk. Hva gjør jeg? Jeg har følelse av at "alle" kan se den... <.<
Gjest Christabelle Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Det heter milie, og er en lukket komedon. Du må (dessverre) stikke hull på den, da det ikke nytter å klemme. Jeg anbefaler deg ikke å gjøre dette selv, da du kan gjøre mer skade enn nytte. Øyepartiet er et meget sensitivt område. HVIS du gjør det selv, er det viktig å desinfisere og være helt ren på fingrene. Damp ansiktet i ti minutter først for å gjøre huden mykere, og det blir lettere å klemme den ut. Kjøp blodlansett på apoteket og lag et lite snitt. Pass på at du bare skjærer på overflaten. Det gjør ingenting hvis det blør litt. Og klem ut. Desinfiser etterpå også.
hufsa! Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Heia,har hatt en bitte botte liten en jeg au..Kjøpte gul kanyle på apoteket.Er syltynn og super å bruke til det,du må for all del ikke klemme.
Leylani Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Det er en video på Youtube om hvordan milia fjernes, meeen jeg tror ikke dette er noe du burde gjøre selv. Snakk i det minste med en seriøs (!!!!!!) hudpleier først. Mine miliaer bruker å bli borte av seg selv iløpet av 4 -5 måneder av seg selv. Men jeg har ikke mange, bare en eller to i gangen. PS! Miliaer er alltid hvite!!! Hvis din innkapsling er sort, er det noe annet. Men uansett vil du få konstatert hva det er hos en hudpleier. Lykke til :-) Hvis du vil søke på YouTube om dette, er søkeordet whiteheads.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå