ciba Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 er du fornøyd med navnet ditt, heller ville du hett noe annet?
Gjest Wacmoc Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Har alltid har hatt lyst til å hete Elizabeth, men nå heter jeg ikke det da. Syntes ikke navnet mitt passer til meg når jeg er så ung, men er da et fint navn når jeg blir eldre. Er sånn någenlunde fornøyd
angeleyes Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er fornøyd. Har et navn som ikke er uvanlig, men det er ikke slik at det pleier å være flere i hver klasse som heter det heller. Det synes jeg er fint.
MissStiles Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er veldig fornøyd med HELE navnet mitt. Jeg skal ikke bytte navnet mitt, ikke når jeg gifter meg heller. Glem det!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er fornøyd med navnet mitt: Det er kort og unikt ( iallfell i norge - også forholdsvis unikt på verdensbasis tror jeg). Samboer og jeg har vært innom det å skifte navn hvis vi gifter oss. Jeg liker ideen om å ha samme navn, men jeg ønsker ikke å gi glipp på navnet mitt. Selvom han også har et forholdsvis uvanlig etternavn vil jeg bare ikke miste navnet mitt. For samboer er det visst nok ganske viktig og han endte opp med å si at da ville ha ikke gifte seg. ( og han kunne ikke tenke seg å ta mitt navn...)
Kiyo Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er fornøyd med fornavnet, mellomnavnet og etternavnet mitt, selv om det ikke alltid har vært slik. Jeg likte ikke fornavnet mitt da jeg var yngre, men da jeg fikk vite at min mor og mormor egentlig hadde planer om å kalle meg opp etter min oldemor (takk og lov for at pappa nektet å la meg få det navnet!) så begynte jeg å sette pris på navnet jeg endte opp med :gjeiper: Det eneste kjipe med fornavnet mitt nå er at alle over ca 50 forbinder det med en sang og lurer på om jeg er oppkalt etter det.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Jeg heter Marianne, er fornøyd med det, har aldri hatt noe bry med navnet mitt Er jo mange som heter det, men få som jeg kjenner personlig..
Strix Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er kjempefornøyd med fornavnet mitt!! Etternavnene mine er jeg også fornøyd med, men jeg har 2, klarer ikke å velge bort ett, samtidig som jeg også kunne tenkt meg å hete det samme som mannen, men liker ikke hans...
Gjest Purple Haze Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er ikke fornøyd med fornavnet mitt. Det er gammelmodig, og jeg skulle ønske jeg hadde et sprekere navn. Etternavnet mitt er ok.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 21. mai 2009 #10 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er fornøyd med navnet mitt: Det er kort og unikt ( iallfell i norge - også forholdsvis unikt på verdensbasis tror jeg). Samboer og jeg har vært innom det å skifte navn hvis vi gifter oss. Jeg liker ideen om å ha samme navn, men jeg ønsker ikke å gi glipp på navnet mitt. Selvom han også har et forholdsvis uvanlig etternavn vil jeg bare ikke miste navnet mitt. For samboer er det visst nok ganske viktig og han endte opp med å si at da ville ha ikke gifte seg. ( og han kunne ikke tenke seg å ta mitt navn...) Unnskyld meg, men må bare kommentere at det er veldig urimelig av han. Greit nok at han vil dere skal hete det samme, men hvorfor mener han det er du og ikke han som skal skifte? Hvis det var SÅ viktig for han er han vel mann nok til å gjøre det selv?
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 21. mai 2009 #11 Skrevet 21. mai 2009 Er ganske fornøyd med navnet mitt. Ingen i Norge (og sannsynligvis ikke i resten av verden heller) heter akkurat det samme som meg (fornavn, mellomnavn og etternavn i kombinasjon), selv om navnene hver for seg er relativt vanlige/normale. Men vet om mange finere navn enn mitt eget da....
søstertusenfryd Skrevet 21. mai 2009 #12 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har dobbeltnavn med bindestrek,så begge brukes og det føles veldig som meg.det første navnet synes jeg er veldig "hardt" når det blir brukt alene. Etternavnet mitt byttet jeg da jeg ble gift, det nye etternavnet det er ganske skjeldent og lett å skrive,førdi det har en fin "flyt " .Navntekket mitt er så kult så
Pjukset Skrevet 21. mai 2009 #13 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er veldig fornøyd med navnet mitt, men det var jeg ikke da jeg var liten. Jeg er den eneste i Norge som har mitt navn/etternavn
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 21. mai 2009 #14 Skrevet 21. mai 2009 Hei! Jeg er veldig fornøyd med mine navn (to fornavn og to etternavn). Er vel egentlig ingen som kaller meg ved begge fornavnene, men de nærmeste gjør det av og til, hvilket jeg setter stor pris på. Syns mine to fornavn er veldig meg. Beskriver meg, på en måte Ingen andre i Norge (eller andre land så vidt jeg vet) har mine navnekombinasjoner, det er jeg også veldig fornøyd med Så; et langt og rongende: JA
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #15 Skrevet 21. mai 2009 Jeg heter Lise, og ville gjerne hett noe annet. Lise-fise, Lise-grise, Lise har en kvise, dette er ting jeg alltid har fått høre, selv nå i en alder av 30 av voksne folk... Så da jeg fikk barn, var jeg veldig bevisst på å ikke velge noe som rimer.
Butterball Skrevet 21. mai 2009 #16 Skrevet 21. mai 2009 Veldig fornøyd med fornavnet mitt, syns det passer meg. I tillegg er det hverken alt for vanlig eller alt for uvanlig. Mellom og etternavn er jeg også helt OK fornøyd med, er bare min bror og jeg som har den navnekombinasjonen her i landet (og sikkert verden). Det er dog ikke det peneste etternavnet i verden, og litt langt, men jeg kan fint leve med det
Picatchu Skrevet 21. mai 2009 #17 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er veldig fornøyd med navnet mitt. Jeg har kun ett fornavn, og synes det representerer meg godt Det er ikke et direkte uvanlig navn, men personlig kjenner ikke så mange andre som heter det. I følge ssb.no er det 15760 kvinner som har xxxxx som første fornavn, og det er 10408 kvinner som har xxxxx som eneste fornavn. Så jeg ble faktisk litt overrasket over hvor mange som deler navn med meg! Etternavnet mitt er jeg også fornøyd med, men det bruker/hører jeg ikke like ofte som fornavnet mitt, så jeg føler ikke det "representerer" meg på samme måte.
Kitsune Skrevet 21. mai 2009 #18 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er en av knapt 2000 som har mitt fornavn. Det er 3 eller ferre som har mitt mellomnavn, drøyt 20 som har mitt etternavn, og fornavn og etternavn i kombinasjon er det ferre enn 3 som har. Og siden jeg har oversikt over hvem de andre med mitt etternavn er, så konkluderer jeg med at jeg er den eneste som har mitt navn. Jeg liker alle mine tre navn selv om de alltid på staves. Ofte får jeg spørsmål om jeg er fra Nederland, noe jeg ikke er. Jeg har gamle, ikke urnorske, men heller ikke uvanlige navn. Mitt fornavn rimer ikke på NOE, og det var veldig fornøyelig da de skulle erte meg og finne på noe på stedet. Jeg brukte å vente til de sto der, helt blank mens de tenkte så det knaket! Min sønn skal aldri hete Pål, det er alt for mye som rimer på det..
Gjest *Mim* Skrevet 21. mai 2009 #19 Skrevet 21. mai 2009 Jeg var misfornøyd før, men nå liker jeg navnet mitt. Synes fornavn og etternavn klinger godt sammen. Har to mellomnavn jeg ikke bruker, og er den eneste som heter akkurat det jeg heter.
Vera Vinge Skrevet 22. mai 2009 #20 Skrevet 22. mai 2009 Jeg var veldig misfornøyd med navnet mitt som barn. Syns det var gammelmodig og traust, og ville gjerne hete noe helt vanlig som Camilla eller Kristine. Broren min hadde et mye mer vanlig navn, og jeg syntes det var fryktelig urettferdig forskjellsbehandling fra mine foreldres side. I dag er jeg derimot veldig fornøyd. Det er et gammelt norsk navn som jeg deler med få i min generasjon. Veldig ok å ikke bli forvekslet med noen. Har også navnekombinasjonen (fornavn etternavn) for meg selv, og er fornøyd med det. Fornavn og etternavn klinger også bra sammen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå