Gå til innhold

kjole på ebay - har jeg gjort noe dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha snust litt rundt på sidene her kom jeg over ebay og flere sier de er fornøyd med å kjøpe kjole her.

I går var jeg ute og prøvde kjole og kom over drømmekjolen til 12.000 kr. Dette syns jeg var litt mye penger og begynte å lete på nett etter steder der jeg kunne få den billigere. Og på ebay lå kjolen i riktig størrelse og riktig farge til kun 350 dollar! Jeg slo til med en gang.

Det som gjorde meg usikker var at jeg måtte oppgi stat jeg bor i. Det gikk ikke an å skrive inn noe, men jeg måtte velge fra en liste med bare amrikanske og canadiske stater. Det endte med at jeg oppga adressen til kusinen min som bor i USA.

JEg er også usikker på betalingen. Fikk beskjed om at jeg var registrert og alt jeg måtte gjøre nå var å betale. Men jeg fant ikke noe sted å gjøre dette....

Noen der ute som har noen erfaring med dette? ER litt forvirret og litt nervøs....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mottatt noen e-post fra selger? Der står det gjerne hvordan du skal betale.

Hvor var det du ikke fikk velge nasjonalitet, bare stater?

Hvor var det du fikk beskjed om at du var registrert? Ebay? PayPal?

Dersom jeg hadde hatt linken til denne auksjonen, hadde det vært lettere for meg å sagt akkurat hva du skal gjøre.

Det er ingen ting å være nervøs for, hvis du er usikker, er det bare å si fra til selger, så vil du nok få hjelp der ifra også.12

Skrevet

Jeg har nå betalt vie paypal og jeg tror jeg fikk det til.

Var ikke klar over hva paypal var men etter god leting på ebays sider fant jeg det.

Jeg måtte oppgi visanummeret mitt. Har du gjort dette før og er det trygt?

Nå har jeg gjort det så hvis ikke er det for sent.

Håper du har rett med at jeg ikke trenger være nervøs.

Nå må jeg vel bare vente i spenning.....

Skrevet

Hei

Forteller du oss hvordan det går etterhvert?

Jeg har også planer om å handle på ebay, bare drømmekjolen kommer dit!

Lykke til:)

Friends

Skrevet

Hei!

Min kjære tilkommende har ikke vært her så jeg svarer på "våres" vegne:

Ja vi har brukt PayPal før, og PayPal er en sikker måte å betale via internett på. Så det er bare å vente på kjolen! Husk at det kan ta noe tid pga toll...12

Gjest Anonymous
Skrevet

Min erfaring:

1. E.bay fungerer kjempebra, man byr og vinner, også er registreringen på paypal litt vanskelig.. etter fire-fem dager så kommer det et fire siffret nummer på internettbanken din, som du bruker på paypal for å få overføringen i orden.

2. De sender den fort, det er viktig å lese andres vurderinger av selgeren da, så du får tak i en seriøs selger - har inntrykk at det er høy kvalitet på selgerne

3. I og med at det er noe som heter norcargo som har tatt over utsending av pakker fra USA, så kan det ta ganske lang tid å få kjolen. Før gikk det på fire-fem dager, nå kan det ta noen uker. Ring Norcargo og purr

emilie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...