ecathari Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har en hunnkatt som er ca 1.5 år gammel. Hun bor inne, og trives godt med det. For et halvt års tid siden begynte hun å klø seg veldig. så veldig at hun klødde av pelsen og det ytterste hudlaget. Vi dro til veterinæren, og tok mange forskjellige prøver, men alle var negative. Til slutt bestemte veterinæren at vi skulle sette på henne en krage, som hun skulle ha på hele tiden. Men stakkars katten klarer jo ikke å komme inn i kassa, spise mat eller vaske seg med denne kragen på, og så fort jeg tok den av, var hun i gang med å klø igjen. Vi har også prøvd å bytte for, gi henne vitaminer og omega 3 og vaske henne med en spesiell kløstillende shampoo. Men ingen ting hjelper. I det siste har det bare blitt værre og værre. Nå har hun en lang remse fra venstre øre, ned til under haka, uten pels og uten det ytterste hudlaget. Det blør, men det er ikke noe værk i såret... Er det noen som har opplevd noe lignende, eller har tips om hva jeg kan gjøre? For alle dyrleger jeg har vært hos vil bare at hun skal leve i en krage, og jeg kan ikke la katten min bo inne i en krage, ute av stand til å ta vare på seg selv... Veldig takknemlig for svar... ecathari
Gjest Marlo Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Dra til en veterinär som driver med akupunktur og homeopati. Vet ikke hvor i Norge du holder til, men jeg kjenner til to veterinärer som er veldig dyktige på det området som holder til i Vestfold
ecathari Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2009 Jeg bor i Østfold, men kan godt kjøre et lite stykke, hvis katten min kan bli bedre... Har du noe telefonnummer eller epost adresse...?
onyx Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Du vil ikke like å høre dette, men det er typisk adferdsproblem hos innekatter som stresser og trenger stimuli. Min begynte med det samme en stund før vi flyttet på landet. Problemet forsvant av seg selv når han fikk gå ute.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Det kan også være forallergi? Kan du forsøke å bytte for? Er det forallergi skal det kunne hjelpe ganske omgående.
Gjest Marlo Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 http://www.hansons.no/ Han holder til i Larvik, har selv jobbet med han og kan gå god for at han er dyktig i faget sitt http://www.bokkilden.no/SamboWeb/sok.do?en...Simeon+Thoresen Har ikke telefonnummeret hans, og når jeg sökte på navnet var dette alt som kom opp. Han har holdt til i Sandefjord når jeg var hos han til behandling med en hund, men mener å huske at han har flyttet, så jeg er usikker på hvor. Are Simeon Thoresen - du kan jo bare söke på navnet hans i gulesider eller noe, så kan du iallefall höre med ham. Merkelig fyr, de färreste liker ham, men han KAN virkelig det han holder på med, så det kan lönne seg å se forbi personligheten hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå