Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har nå så lav rente på kontoen at det ikke engang tilsvarer prisstigningen. Så etter et år er faktisk pengene mindre verdt enn året før. Hvor er da logikken i at man fortsatt skal skatte av rente"inntekter" når renten er lav? Burde ikke skatten først slått inn på det som er over prisstigningen? Hvis jeg forteller noen at jeg rammes av finanskrisen pga renteinntekten min går ned, så ler folk bare. Jeg er jo så "heldig" som ikke har gjeld. Men at man ikke får lån pga for lav inntekt skjønner de ikke... Mange pensjonister rammes også av denne krisen, fordi de har lav inntekt og penger som krymper på bok. Mens de såkalte "folk flest" med høy inntekt og masse gjeld kan håve inn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er misfornøyd med renten på kontoen din finnes det andre alternative plasseringsmåter. Det å ha pengene plassert på bankkonto vil i perioder være et tapsprosjekt når en tar med inflasjon og skatt. Skal pengene stå over tid bør de plasseres i noe som gir bedre avkasning. Hva du skal plassere pengene i avhenger av hvilken risiko du er villig til å ha.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du er misfornøyd med renten på kontoen din finnes det andre alternative plasseringsmåter. Det å ha pengene plassert på bankkonto vil i perioder være et tapsprosjekt når en tar med inflasjon og skatt. Skal pengene stå over tid bør de plasseres i noe som gir bedre avkasning. Hva du skal plassere pengene i avhenger av hvilken risiko du er villig til å ha.

Ja, kan spare til høyere risiko mulig tape pengene. Men poenget her er egentlig hvorfor man skal skatte av tap...

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, kan spare til høyere risiko mulig tape pengene. Men poenget her er egentlig hvorfor man skal skatte av tap...

Helt enig med deg!

Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig med det du sier. Inflasjon er noe dritt. Nå sitter vi og betaler for de som har kjøpt for dyre boliger og presset boligprisene i været.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...