Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gry, 38
Skrevet

En venn som jeg ikke har så mye kontakt med for tiden har blitt dumpet av sin kone og for et år siden tok de ut separasjon. Nå skilles de, og de har 3 mindre barn sammen.

Mannen må jo føle seg knust?

Hvordan tenker menn som går gjennom noe slikt?

Hva foregår i hodet hans?

Hvordan skape seg et nytt liv?

Takker for alle innspill. Kanskje jeg tar kontakt med ham.

Videoannonse
Annonse
Gjest Illiya
Skrevet
En venn som jeg ikke har så mye kontakt med for tiden har blitt dumpet av sin kone og for et år siden tok de ut separasjon. Nå skilles de, og de har 3 mindre barn sammen.

Det er vel ikke EN sannhet som gjelder for alle menn som blir skilt. Menn er forskjellige, og har forskjellige følelser og tanker, også når det gjelder brudd. Dessuten er forhold ulike, og har man ikke hatt det bra sammen, så kan man like gjerne føle lettelse som å bli knust.

Et brudd fører uansett til stor endring i livet, framtida ble ikke som planlagt, og en ser ungene mindre enn før. Selvsagt bringer det med seg endel følelser i starten, både tap og sorg, men det gjelder begge....ofte den som dumper også

Hvordan man skaper seg et nytt liv? Man starter et sted, som regel ved å skaffe seg et nytt sted å bo, også går det seg til med tiden. Veien blir til mens man går.

Skrevet (endret)

Begreper venn sitter ganske løst hos enkelte.

Har du mistanke om at en venn har det vondt eller vanskelig, vurderer du ikke å ta kontakt. Da er du fremme før du får tenkt over om du skal tenke over det.

Når det gjelder en bekjent, eller en trivelig kar du en gang i tiden hadde kontakt med, kan du selvsagt vurdere det.

Men noen menn har mer behov for ro til å samle tanker og få planlegge mordet på kona i fred, enn å snakke ut om følelsene sine. For mange kommer slikt som et sjokk. Hva ville DU følt hvis noen stakk av med ungene dine? DET er realiteten for mange menn etter samlivsbrudd. Andre igjen har hatt såpass troll til kjerring, at det blir en befrielse.

Da kan det være godt å ha gode venner rundt seg. De mer perifere kjenner en oftest så dårlig, at de like gjerne blir en tilleggsbelastning.

Endret av Kamikatze
Gjest Gjest
Skrevet
Begreper venn sitter ganske løst hos enkelte.

Har du mistanke om at en venn har det vondt eller vanskelig, vurderer du ikke å ta kontakt. Da er du fremme før du får tenkt over om du skal tenke over det.

Når det gjelder en bekjent, eller en trivelig kar du en gang i tiden hadde kontakt med, kan du selvsagt vurdere det.

Men noen menn har mer behov for ro til å samle tanker og få planlegge mordet på kona i fred, enn å snakke ut om følelsene sine. For mange kommer slikt som et sjokk. Hva ville DU følt hvis noen stakk av med ungene dine? DET er realiteten for mange menn etter samlivsbrudd. Andre igjen har hatt såpass troll til kjerring, at det blir en befrielse.

Da kan det være godt å ha gode venner rundt seg. De mer perifere kjenner en oftest så dårlig, at de like gjerne blir en tilleggsbelastning.

Når er de klar for å binde seg igjen? Og få nye barn?

Skrevet

En mann som dumpes av ektefellen som han har 3 barn med, burde i første rekke føle seg skamfull fordi han ikke strakk til i familiesituasjonen. Han burde tenke nøye gjennom hva han gjorde galt slik at ektefellen ble nødt til å kaste ham ut. Dersom han ikke selv makter å innse dette, bør han gå til en psykolog som kan hjelpe ham til å endre seg slik at han blir en som det går an å leve sammen med.

Forøvrig bør han unngå all unødvendig kontakt med ekskona, så hun slipper å forholde seg til ham - spesielt i de første årene etter bruddet.

Gjest Gjest
Skrevet
En mann som dumpes av ektefellen som han har 3 barn med, burde i første rekke føle seg skamfull fordi han ikke strakk til i familiesituasjonen. Han burde tenke nøye gjennom hva han gjorde galt slik at ektefellen ble nødt til å kaste ham ut. Dersom han ikke selv makter å innse dette, bør han gå til en psykolog som kan hjelpe ham til å endre seg slik at han blir en som det går an å leve sammen med.

Forøvrig bør han unngå all unødvendig kontakt med ekskona, så hun slipper å forholde seg til ham - spesielt i de første årene etter bruddet.

Du bør vere et troll. Det er da ingen som helst grunn til å tro at bruddet ikke er like mye eller mere kona sin skyld som mannens.

Gjest Gjest_champ5_*
Skrevet

mister han huset mister han også eget territoriet. vi er dyr og dette er ganske dramatisk for de fleste menn.

mister de ungene mister de også sin egen identitet med å være beskytter og forsørger for barna, stort sett da de ikke får sett dem mye i ettertid

tror det er mye av forklaringen for alle eks-mord rundtomkring og mange menn går skikkelig i kjelleren.

hvis du er en god venn vet du hva du har å gjøre

Gjest Illiya
Skrevet
Når er de klar for å binde seg igjen? Og få nye barn?

Hvorfor skal de ønske å få nye barn???

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor skal de ønske å få nye barn???

Klar for nye kvinner og ny familie.

Gjest Illiya
Skrevet (endret)
Klar for nye kvinner og ny familie.

Å bli klar for kvinner er noe helt annet enn å bli klar for nye barn!

Er du ts med baktanker, eller er du en annen?

Endret av Illiya
Gjest Gjest
Skrevet
Du bør vere et troll. Det er da ingen som helst grunn til å tro at bruddet ikke er like mye eller mere kona sin skyld som mannens.

Da er du åpenbart en kvinnehater og en som forsvarer håpløse menn.

Når en kvinne finner å måtte dumpe mannen sin, er dette fordi han ikke tilfredsstiller hennes krav til en ektefelle. Det er således mannen som har sviktet i en slik situasjon, og det er rimelig å forvente at han da går i seg selv for lære hva han har gjort galt.

Gjest Gjest
Skrevet
Å bli klar for kvinner er noe helt annet enn å bli klar for nye barn!

Er du ts med baktanker, eller er du en annen?

Er nok en gjest, og er enig med gjest i innlegg #11.

Gjest Gjest
Skrevet

En nyskilt mann vil være alene og sture.

Skrevet

Gry, jeg tror du vurderer å bli dama til skilt mann., men at du er redd han vil løpe hjem igjen når skilt dame angrer på skilsmissen. Skilt mann er kanskje ledig nå, men det er bare et tidsspørsmal før han finner ny dame. Jeg tror tiden er inne for å prøve seg nå. Han er kanskje ikke mer enn 60% ferdig med eks, men når han har råklint med deg i 5 minutter , så er han 95 % ferdig. Ring han.

Gjest Gjest_Gry_*
Skrevet
Jeg tror tiden er inne for å prøve seg nå. Han er kanskje ikke mer enn 60% ferdig med eks, men når han har råklint med deg i 5 minutter , så er han 95 % ferdig. Ring han.

Haha...finurlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...