Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Vår konfirmant ønsker å gi gave til to av sine medkonfirmanter. Hun vet at hun vil få fra dem, så vi synes det er greit. Men hva slags pris skal vi legge oss på? Jeg tenker at det skal være en liten symbolsk gave, ikke noe dyrt og flott. Hvor mye er det vanlig å bruke på vennegaver til konfirmasjon?
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Vår konfirmant ønsker å gi gave til to av sine medkonfirmanter. Hun vet at hun vil få fra dem, så vi synes det er greit. Men hva slags pris skal vi legge oss på? Jeg tenker at det skal være en liten symbolsk gave, ikke noe dyrt og flott. Hvor mye er det vanlig å bruke på vennegaver til konfirmasjon? Her er det vanlig at dei som man konfirmerer seg i lag med(klassa) gir gaver til kvarandre. I fjord hadde eg ein konfirmant da blei det bestemt i foreldremøte at det var 100,- man skulle ta utgangspunkt i. Har konfirmant i år også, og i år vart det bestemt på foreldremøtet at det skulle ligge på 50,. som utgangspunkt, men man kan gje det som vi ville. Så eg har lagt meg på 50 til dei som konfirmanten har mindre med og gjere og 100,- 200,- alt etter som kva kontakt vi har med konfirmantane og deira foreldre.
angeleyes Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Da jegvar konfirmant gav jeg gave til mine nærmeste venninner og fikk tilbake av dem. Vi gav for 100-200 kr. Synes det er en grei sum. De andre som jeg ikke gav gaver til fikk kort.
Fantomina Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Jeg gav 500 kr til besteveninna mi i fjor, og tilsvarende sum til ei annen i år (armbånd). Var i middagen på begge, så følte at jeg måtte gi noe igjen. Eller, det vil si pappa følte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå