Devana Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Noen som vet hvilke meglere som er rimeligst å bruke når man skal selge bolig? Det er jo et hav å velge mellom, men når jeg har ringt rundt så har det egentlig vært dårlig med priser, og egentlig mest press fra meglerne (litt sånn...velg meg, velg meg!). Håper noen har noen råd. Om det har noe å si så gjelder det Akershus.
Honey Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Kan ikke fortelle deg hvem som er rimeligst, men den vi kommer til å bruke evt er fra DnB NOR og regner maks 65 000,- ved sluttoppgjør. Vi skal "bare" selgen en liten borettslagsleilighet og synes dette var ganske dyrt. Men det har sine fordeler i fht banken vår og finansiering, så derfor blir løsningen sånn. Da har jeg ikke sjekket andre, men jeg likte hun som var på befaring da hun virket mer rådgivende enn selgende i fht oss.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 men jeg likte hun som var på befaring da hun virket mer rådgivende enn selgende i fht oss. Her ville jeg ha tenkt motsatt, det du trenger er en sulten selger som står på for å få solgt leiligheten
Gjest Gjest_blå_* Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Først hadde vi en megler fra banken vår. Hun satte prisantydningen på leiligheten våres ganske lavt men skulle ha nærmere 70 000 for å selge den ( dette er da inkludert annonsering,bilder osv). Så ringte vi megler fra boligbyggelaget som kom på besøk. Hun satte en prisantydning høyt (men likevel realistisk, pga vi har pusset opp endel). Og hun skulle ha 50 000 for å selge. Vi likte veldig hun fra banken men hun fra boligbyggelaget enda bedre. Hun siste virket mer ærlig. Hadde vi valgt hun fra banken hadde vi endt opp i 0 eller minus. Når vi nå valgte en fra boligbyggelaget som i tillegg til å ta mindre for jobben også satt prisantydningen høyere vil vi tjene på det. Dette var avgjørende da vi flytter inn i ett hus som er ett lite oppussingsobjekt.
Gjest kenneth Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Kanskje er de tilbakeholdne med pris fordi de ønsker å komme på besøk og legge fram tilbudet personlig (og "forføre" deg?) For min del ser jeg på eiendomsmeglere som en homogen gruppe. De tilbyr i all hovedsak det samme produktet, og jeg ville derfor vært særdeles prisbevisst. Svadaen om at de er så lokalkjent og unike, kan du be om å bli spart for. Jeg ville også vært skeptisk til å betale 20 000 kroner for å få annonser på papir, med mindre målgruppen skulle vise seg å være "oppi åra".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå