Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Jeg vurderer å kjøpe en bil som per i dag står i England og å få den transportert med Express Transport. Selger sier jeg har ti dagers returrett men jeg har aldri handlet på denne måten før så jeg håper om noen andre har erfaring med det så hadde det vært fint å høre om det.
Nausicaä Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Jeg anbefaler deg å lese denne saken hos forbrukerinspektørene. Og se programmet på nett-tv (fra forrige uke).
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Er ikke det der det som ble omtalt som organsiert kriminalitet på nyhetene? http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6606691
Snill Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Er ikke det der det som ble omtalt som organsiert kriminalitet på nyhetene? http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6606691 Om det ikke er samme så er det i alle fall samme prinsipp. Man kjøper det man tror er en ok bil fra f.eks England, som skal sendes med det man tror er et ok fraktselskap. Det viser seg at bilen ikke eksisterer hos selger, og selskapet (som har egne troverdige nettsider) er bare oppspinn og svindel. Med andre ord, bilkjøp av denne typen fra utlandet bør etterforskes og gås etter i sømmene skikkelig!
Gjest Ts Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Takk for svar! Ja dette ser jammen ut til å være organisert kriminalitet! Hadde ikke hørt om denne fremgangsmåten tidligere, men jeg skal nok informere finn.no om den aktuelle annonsen..
Gjest Dagfinn Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 (endret) Jeg vurderer å kjøpe en bil som per i dag står i England og å få den transportert med Express Transport. Selger sier jeg har ti dagers returrett men jeg har aldri handlet på denne måten før så jeg håper om noen andre har erfaring med det så hadde det vært fint å høre om det. Ja dette var veldig artig, vi skulle kjøpe traktor og fikk et nesten identisk brev som den du la ved. Jeg bare takker for denne høyst interessante informasjonen som vi ikke hadde klart å fange opp :-) her er vårt brev :-) "Hello, I am sorry that I am not writing You in Norwegian language because I do not speak it very well and it is better to write in English. If You are having problems understanding my message, don't hesitate to contact me but I hope the details I am giving will be easily understood." Innlegget er endret iht KGs regler. Kari, mod Endret 2. juli 2009 av Kari
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Jeg vurderer å kjøpe en bil som per i dag står i England og å få den transportert med Express Transport. Selger sier jeg har ti dagers returrett men jeg har aldri handlet på denne måten før så jeg håper om noen andre har erfaring med det så hadde det vært fint å høre om det. ups....forsiktig
Helen Skrevet 14. oktober 2009 #8 Skrevet 14. oktober 2009 Tråden er ryddet iht. KGs regler. Helen, mod.
Gjest beathe Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 Hei Har fått samme tilbud som deg og mistenker sterkt at det er svindel. Me har fått tilbud fra ein Cardo Sleyman og på ein Land Rover. Har du fått det samme? Har fått tilbud på en audi A3 2005 2.0 tdi. Det er helt samme, og de skulle bruke express transport. Alt virker for godt til å være sant.. Alle opplysningene om bilen stemmer med de norske registerne, men det er noen som har stjålet informasjonen til en norsk borger. Vær forsiktig folkens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå