Gå til innhold

Utviklingen til barn mellom 2-4 år

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Finnes det et sted hvor man kan lese om utviklingen til barn? Spesielt mellom 2-4 år. Synes ikke babyverden var noe god.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skrevet

Jeg liker bøkene "Forstå barnet ditt" av Stein Erik Ulvund. Det er bøker for ulike alderstrinn, jeg har så langt kjøpt 0-2 år og 2-5 år.

Skrevet

Flere som har gode boktips på dette temaet?

Skrevet

Jeg synes mange av de oversiktene på nett er litt rare jeg. Vet at de gjelder en stor gruppe, men de virker så veldig forsiktige med hva som er normalen. :klø: er bøkene ganske like? Greit at toåringen min er litt tidlig ute, men jeg er rimelig sikker på at hun ikke er på femårsstadiet.

Skrevet

...men er ikke det hele poenget?

At alle barn er unike, og at normalen er ganske bred?

Et barn behøver ikke være unormalt intelligent eller usedvanlig selvom det går når det er 8 mnd. Sannsynligvis er barnet like langt utviklingsmessig når det er 3 som barnet som ikke begynte å gå før det var 14 mnd. De bare utvikler seg i ulikt tempo.

Er så lei av å høre svigerfar fortelle om sin yngste som kunne ALT når h*n var 1 år...og det er jo bare slik han husker det. Ingen andre husker det slik...;)

Skrevet

Jo, det er vel rett og slett derfor sånne lister blir så uinteressante og også litt tullete. (synes jeg) Greit som en liten målestokk, men jeg synes de sier så lite. Jeg skulle gjerne lest en bok som var skrevet om mitt barn og hva jeg kan forvente da :ler: men den finnes nok ikke.

Og foreldre har ofte selektiv hukommelse :ler: regner med jeg får det selv etterhvert også.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Hva skal du bruke det til?

Som sagt tidligere her er ingen barn like og utviklingen kan variere veldig, uten at det er noe galt i det... slike bøker gjør som regel bare foreldre overnervøse uten grunn :P Om man er bekymret for noe med utviklingen ville jeg heller tatt en prat med en helsesøster, eller kanskje barnehagepersonalet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...