Gå til innhold

Treningstips som fungerer takk, :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente som har noen kilo for mye som jeg går å drasser på - unødvendig spør du meg! Jeg ønsker å gå ned så mye som mulig til jeg skal spankulere rundt på Tyrkias strender i to uker i juli (drar om ca to måneder).

Mitt spørsmål til dere er da; hvilken måte er den letteste å bli kvitt lovehandles og magen? Jeg jobber i servicebransjen og jobber da i en turnusordning med skiftarbeid. Jobber da både dagtid, kveldstid og i helgene. I og med at jeg er alene på jobb på kveldene og i helgene så er veien ganske kort til å spise usunt, hvis jeg i det hele tatt får spist noe... I og med at jeg har denne arbeidsformen fører det også til at jeg jobber MYE i perioder og får da dermed ikke innarbeidet en god treningsrutine - det skjer noe nå og da, men absolutt ikke regelmessig nok...

Jeg har et ønske om å gå ned 15 kilo i løpet av året. Jeg har mest "extras" rundt magen, hoftene og lårene. Har små pupper, så er selvfølgelif bekymret over at de skal forsvinne...

Har dere noen fantastiske kick-ass tips som kan hjelpe? Jeg er egentlig ganske lat, men jeg er innstilt på å måtte trene mer dersom det skal skje noe. Jeg er også sjokoholiker - min STØRSTE svakhet.

Kom med tips, jeg tar de i mot med åpne armer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier jo egentlig selv hva som må til for å miste kroppsfett. Rutinert mat til jobben og ikke noe sjoko spising. Legg til en rutine hvor du trener 2-3 ganger i uka. Enten før eller etter jobb. Er ikke noe hokus pokus.

Gjest Gjest
Skrevet

Du vil NED? Du vil ned NÅ? Vel, der tror jeg problemet ditt ligger! Det er bedre å gå NEDOVER og det I MORGEN.

Kortsiktig: Kjøp deg en rokkering, den er super for å stramme magen!

Langsiktig: Kutt det du klarer å kutte, legg til det du klarer å legge til. Kutt ut så mye usunt som mulig, men ikke så mye at du sprekker. Bedre å gå saktere ned, men ikke sprekke. Legg til så mye trening av typen du liker som du klarer. Ikke for mye, da sprekker du der og etter en stund.

Det tar tid å gå ned 15 kilo. Du skal jobbe hardt for å klare det i løpet av året. Jobber du middels vil det ta et års tid, men da er det lettere å holde ut underveis - og sjansen er større for at du holder deg nede etterpå. ;)

Gjest Nanne70
Skrevet

For å gå ned i vekt, må du satse på en kombinasjon av omlegging av kostholdet og nok trening - det finnes ingen snarveier til varig vekttap! Skjønner at det er vanskelig å få tid til regelmessig trening når du jobber skift, men en ting du kan gjøre når som helst, er powerwalking! Les mer om powerwalking her. (Jeg gikk faktisk ned over 1 kg på to uker bare med å kutte ut fett og sukker og powerwalke 4-5 ganger i uka! Spiste ellers som normalt.) Får du til etpar styrkeøkter i uka, er det kjempefint, siden det øker fettforbrenningen. Dessuten ser du slankere ut når du får strammet opp musklene.

Når det gjelder kostholdet, må du kutte mest mulig ned på sukker, fett og raske karbohydrater . Spis proteiner og langsomme karbohydrater, og prøv å spise lite og ofte heller en sjelden og mye. Lag sunne matpakke® som du spiser når du er på jobb, f.eks. omelett, kyllingsalat, grovt brød med mager pålegg etc., og ta med frukt eller grønnsaker som "snack".

Eventuelt kan du prøve en rense/detoxkur for å få en kickstart på forbrenningen, før du fortsetter som beskrevet overfor.

Du burde være i stand til å gå ned flere kg til du skal til Tyrkia på denne måten.

Lykke til!

Skrevet

Det er, som de andre sier, kostholdet som er viktigst; kostholdet (i forhold til hvor mye man forbrenner) styrer om man går opp eller ned i vekt. Med et balansert kosthold på et moderat kaloriunderskudd vil man gå ned i vekt på en noenlunde trygg og forsvarlig måte over tid (går man ikke ned i vekt, så spiser man faktisk ikke på et underskudd, og må revidere anslaget over hvor mye man forbrenner).

Med trening kan man påvirke sammensetningen av kroppen (forholdet mellom fett og muskler). Hvis man bare spiser på underskudd og ellers forholder seg rolig, mister man temmelig mye muskelmasse; det kan man også gjøre hvis man trener mye utholdenhet. Hvis ønsket er å kvitte seg med fett og "stramme opp" kroppen (dvs. beholde mest mulig av den muskelmassen man har, og kanskje øke den litt) er det styrketrening som gjelder. Ordentlig tung styrketrening i kombinasjon med et proteinrikt kosthold (igjen på et forsiktig kaloriunderskudd), og gjerne supplert med litt moderat utholdenhetstrening. Dette er så mye mer effektivt enn alle andre metoder at jeg egentlig har litt problemer med å skjønne hvorfor noen gjør noe annet.

Skrevet

Tusen takk for gode (og varierende) tips! :) Jeg håper at dette kan hjelpe meg ned i vekt. Og ja, jeg vet at det tar tid å gå ned 15 kilo, men har man ingen målsetting, så kommer man heller ingen vei tror jeg.. Igjen, tusen takk for tipsene - jeg satser på å være godt i gang allerede til uka :)

WISH ME LUCK :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...