Gjest navva Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Hei Kort og godt Lurer på om det er noen som vet om sykepengene blir utbetalt på fredag(før helga) siden 25. er på mandag??
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 http://www.nav.no/1073750232.cms Her står alle utbetalingsdatoene for alle typer stønader. Mye nyttig å finne på disse sidene.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Tror TS var klar over hvilken dato er utbetalingsdato, men spurte om noen kjenner til når penger kommer siden 25 er på mandag.... Jeg henger meg på den også
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 vel her står det iallfall ingenting om at det er den 25 som er utbetalingsdato for sykepenger? Og når jeg får lønn fra min arbeidsgiver får jeg ikke pengene tidligere når utbetalingsdatoen er en mandag, BARE dersom utbetaling faller på helg.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Får du av arbeidsgiver får du på din vanlige lønningsdag. Får du av NAV får du på onsdag eller torsdag neste uke. Ingen sykepenger skal utbetales nå i helgen - og da heller ingen i morgen. På den oversikten det er vist til tidligere er det tydelig at NAV har oppgitt hvilke datoer pengene faktisk blir utbetalt. De vet jo at de ikke får betalt ut i helga, så da oppgir de ikke en dato i helga heller. Dog har de retningslinjer som vil kunne falle på helg (og helligdager), men det er bare retningslinjer.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Uføre og rehab har utbetaling den 25. denne mnd (som er retningslinjene for disse utbetalingene). Det er oppgitt den 25. for mai - og da kommer pengene den 25! Får man pengene før den oppgitte datoen er man bare sinnsykt heldig (ja, det skjer fra tid til annen).
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Skjønte ikke helt spørsmålet jeg..... TS lurer på om sykepenger kommer før helgen siden 25. er på mandag? Mandag 25. er da ingen helligdag så hvorfor skulle pengene komme før helgen??
Lovis Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Siden nav utbetaler sykepenger den 27./28. mai, er det ingen grunn for at de skal komme på fredag.
Gjest Gjest_vimsa_* Skrevet 22. mai 2009 #9 Skrevet 22. mai 2009 Uføre og rehab har utbetaling den 25. denne mnd (som er retningslinjene for disse utbetalingene). Det er oppgitt den 25. for mai - og da kommer pengene den 25! jeg får stort sett alltid pengene (rehabilitering) en eller to dager før datoen, inn på min konto. Får man pengene før den oppgitte datoen er man bare sinnsykt heldig (ja, det skjer fra tid til annen). ikke bare fra tid til annen
henine Skrevet 22. mai 2009 #10 Skrevet 22. mai 2009 Jeg vet med sikkerhet at pengene ikke kommer før helga. De kommer på mandag den 25. Hadde den 25 vært på en lørdag eller søndag hadde pengene blitt utbetalt før helga.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #11 Skrevet 22. mai 2009 Jeg vet med sikkerhet at pengene ikke kommer før helga. De kommer på mandag den 25. Hadde den 25 vært på en lørdag eller søndag hadde pengene blitt utbetalt før helga. Og jeg vet med sikkerhet at pengene var inne på min konto i dag, selv om utbetalingsdatoen er 25. Det hender de kommer for tidlig når utbetalingsdato er på mandag, fordi det er vanskelig å få satt dem inne søndag kveld/natt, så de er disponible fra mandag morgen, som de skal være...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå