Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Heihei. La inn bud på ett hus i dag, men noen som la høyere. Skal legge inn nytt igjen på fredag, fristen er fredag kl 13.

Men det jeg lurer på er da om når vi legger inn bud på fredag, gjelder det også 24 timer, eller kan selger godta etter noen timer hvis ingen andre legger inn?

Vil det si at budet på stå helt til mandag?

Håper på kjapt svar, er SUUUPER nervøs :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Heihei. La inn bud på ett hus i dag, men noen som la høyere. Skal legge inn nytt igjen på fredag, fristen er fredag kl 13.

Men det jeg lurer på er da om når vi legger inn bud på fredag, gjelder det også 24 timer, eller kan selger godta etter noen timer hvis ingen andre legger inn?

Vil det si at budet på stå helt til mandag?

Håper på kjapt svar, er SUUUPER nervøs :(

det dummeste du gjør er å legge inn bud med kort frist, det er slikt idioti som skaper varme budrunder hvor prisene går i været. slike som deg har med andre ord skylda for boligboblen ;)

Hvis du leser papirene, noe en førstegangskjøper bør gjøre grundig, så skulle du ha visst at et bud må være bindende i 24 timer etter siste annonserte visning.

Så enkelt er det. Hvis det ikke er annonsert flere visninger, kan du sette hvilken frist du vil. Men ta et godt råd: ikke sett korte frister! Du skyter deg selv i foten.

Skrevet

Dersom du setter fristen til 13, kan selger godta budet klokka 11. Men som oftest vil selgeren vente og se om noen andre legger inn bud. Får du påslag er det derfor mer sannsynlig at du får påslag klokken 1255 enn klokken 11.

Gjest Gjest
Skrevet
Dersom du setter fristen til 13, kan selger godta budet klokka 11. Men som oftest vil selgeren vente og se om noen andre legger inn bud. Får du påslag er det derfor mer sannsynlig at du får påslag klokken 1255 enn klokken 11.

:fnise: hvorfor i all verden skulle en selger godta et bud to timer før det går ut? :ler: Ingen meglere ville ha lastt klienten sin være så dum!

Skrevet
:fnise: hvorfor i all verden skulle en selger godta et bud to timer før det går ut? :ler: Ingen meglere ville ha lastt klienten sin være så dum!

My point exactly :) Men ingen regler uten unntak.

Gjest Gjest
Skrevet
Men ingen regler uten unntak.

Jo, DET kan jeg garantere deg i dette tilfellet. INGEN aksepterer før fristen er nesten ute ;)

Skrevet
Jo, DET kan jeg garantere deg i dette tilfellet. INGEN aksepterer før fristen er nesten ute ;)

Thja... om ingen som står på lista ønsker å by/evt det ikke står noen andre på lista og selger *må* selge så kan det fint skje det.

Gjest Meglerassistent
Skrevet
Thja... om ingen som står på lista ønsker å by/evt det ikke står noen andre på lista og selger *må* selge så kan det fint skje det.

Nei det kan det ikke. Hørt på makan til tull :ler: Gi meg EN god grunn til at en selger skulle finne på å akseptere et bud to timer før fristen går ut! Det er bare tull å anta noe sånt!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner da ei som godtok budet sekundet hun fikk det (budet skulle stå i 10 timer). Hun hadde ikke fått satt noen dato til visning (så 24 timers regelen var ikke aktuell), og budet var 150.000 OVER meglertaksten. Hu nølte ikke et sekund, og godtok budet nesten 10 timer før fristen gikk ut..

Gjest Harald R
Skrevet
Jeg kjenner da ei som godtok budet sekundet hun fikk det (budet skulle stå i 10 timer). Hun hadde ikke fått satt noen dato til visning (så 24 timers regelen var ikke aktuell), og budet var 150.000 OVER meglertaksten. Hu nølte ikke et sekund, og godtok budet nesten 10 timer før fristen gikk ut..

Nei, dette er ikke sant :) Jeg er nemlig megler selv, og kan garantere at det ikke finnes et eneste eksempel på at noen har godtatt bud før fristen går ut. Hvorfor i all verden skulle de det?

Gjest Gjest
Skrevet

Særlig... Dette er fullstendig usannsynlig! Hvis noen er villige til å by 150.000 over takst, kan det godt hende andre er villige til å by 250.000 over takst. Hvorfor i all verden skulle man akseptere et bud før man må? Nei, ærlig talt, nå leker du forumtroll ;)

Gjest Miley
Skrevet
Nei, dette er ikke sant :) Jeg er nemlig megler selv, og kan garantere at det ikke finnes et eneste eksempel på at noen har godtatt bud før fristen går ut. Hvorfor i all verden skulle de det?

Jeg gjorde det når jeg solgte.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg gjorde det når jeg solgte.

Hvorfor i all verden skulle du gjøre noe så dumt? Og hvor lang tid før budet gikk ut?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Særlig... Dette er fullstendig usannsynlig! Hvis noen er villige til å by 150.000 over takst, kan det godt hende andre er villige til å by 250.000 over takst. Hvorfor i all verden skulle man akseptere et bud før man må? Nei, ærlig talt, nå leker du forumtroll ;)

Jeg er kke noe forumtroll,

Mest sannsynlig hadde det ikke blitt noen høyere bud, det var et utleiefirma som kjøpte. Venninnen min passet dette bra, for hun måtte få solgt huset før hun fikk noe nytt lån. Samme dag som hun godtok budet, fikk hun finansieringspapirene fra banken, og lagt inn bud på nytt hus.

Gjest Gjest
Skrevet

Da vi kjøpte vårt hus ble budet akseptert 2 timer før det gikk ut.

Så jo det skjer!

Skrevet

:fnise:

Et øyeblikk trodde jeg du var seriøs. Hehe. Jeg burde vite bedre :)

Gjest Gjest
Skrevet
:fnise:

Et øyeblikk trodde jeg du var seriøs. Hehe. Jeg burde vite bedre :)

Men svar nå på det seriøse spørsmålet: hvorfor i all verden skulle noen ved sine fulle fem godta et bud før fristen nærmet seg? Det er jo bare dumt!

Skrevet

Vi la inn bud med kort frist, før neste visningsrunde. Da ingen andre som hadde satt seg på listen når vi var der kunne by over så fikk vi leiligheten. Dette var en fredag, og det var planlagt ny visning på søndag, men eier solgte til oss.

Fins ingen regel uten unntak!

Gjest Gjest
Skrevet

Denne tråden gav meg et massivt Deja Vu.

Det var alt jeg ville tilføye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...