Gå til innhold

trekke meg?

Gjest utlogget nå

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget nå
Skrevet

Hei!

Har havnet i et skikkelig dilemma, og har mest lyst å trekke meg som forlover.

Går det an, isåfall på hvor kort varsel?

Jeg har allerede skrevet under på forlovererklæringen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hvis du allerede har signert, har du vel per definisjon oppfylt din funksjon som forlover ;)

Skrevet
Tja, hvis du allerede har signert, har du vel per definisjon oppfylt din funksjon som forlover ;)

Men en må nå være i kirken og på festen da??

Gjest Gjest
Skrevet

Som Svipa sier så har du allerede utført den eneste oppgaven som forlover må utføre. Normalt så er det jo endel andre ting forlover også gjør, som å hjelpe til med diverse, stå forran i kirken, holde tale mm, men dette er noe man gjør mer eller mindre frivillig og som man ikke er forpliktet til som forlover.

Du kan trekke deg fra alt annet rundt bryllupet, men vil fortsatt juridisk være brudens forlover. Nå har det liten praktisk betydning for både deg og brud, så sånn sett har det lite å si.

Men jeg må si at det skulle være noe helt voldsomt som har oppstått for at jeg skulle trekke meg kort tid før bryllupet.

Kan jeg spørre om hva som gjør at du vil trekke deg? Har det med brudeparet å gjøre, eller er det noe helt annet som gjør at du ikke kan delta?

Skrevet
Som Svipa sier så har du allerede utført den eneste oppgaven som forlover må utføre. Normalt så er det jo endel andre ting forlover også gjør, som å hjelpe til med diverse, stå forran i kirken, holde tale mm, men dette er noe man gjør mer eller mindre frivillig og som man ikke er forpliktet til som forlover.

Du kan trekke deg fra alt annet rundt bryllupet, men vil fortsatt juridisk være brudens forlover. Nå har det liten praktisk betydning for både deg og brud, så sånn sett har det lite å si.

Men jeg må si at det skulle være noe helt voldsomt som har oppstått for at jeg skulle trekke meg kort tid før bryllupet.

Kan jeg spørre om hva som gjør at du vil trekke deg? Har det med brudeparet å gjøre, eller er det noe helt annet som gjør at du ikke kan delta?

Har vel med bruden å gjøre.

Ei stund siden hun spurte om jeg ville være forlover, men siden det har hun endret totalt personlighet. Har nesten ikke kontakt lengre, og jeg har funnet ut at hun har vært utro mot sin kommende mann, og brukt meg som uvitende skalkeskjul ( sagt at vi har vært ute på livet og sovet over hos meg, når det reelt aldri har skjedd..), møtt menn på nett og besøkt de, tatt en sjans og sagt til mannen at hun har vært hos meg..

Hun er heller ikke min beste vennine, men jeg tror at jeg er hennes nærmeste, da hun heller foretrekker guttevenner. Ble kjent som barn og har hatt sporedarisk kontakt.

Har også funnet ut at flere av gjestene bruker daglig hasj, og det er noe jeg ikke står inne for. Ser for meg at dette blir et marerittbryllup!

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner. Vanskelig situasjon.

På en måte synes jeg at man gjerne for gammelt vennskap sin skyld bør komme seg gjennom denne dagen, og heller bryte kontakten i ettertid.

På en annen måte tror jeg at jeg ville hatt store problemer hvis jeg på en slik måte ble involvert i en annen person sin utroskap. Jeg tror rett og slett ikke jeg kunne ha akseptert det.

Slik jeg ser det har du tre alternativ:

- gå i bryllupet og gjøre det som forventes av deg. En evt. tale trenger ikke være lang og rosenrød, men hvis du først velger å gå så er ikke dette dagen for å "ta igjen" heller, så holde isåfall en helt grei tale

- si til din venninne at du ikke kan respektere det du gjør, og at du ikke ønsker å ta del i bryllupet (eller fremtidig vennskap heller for den saks skyld)

- ta den litt feige varianten og finn på en unnskyldning for å ikke komme. Nå må en unnskyldning for en forlover være ganske så god for å ikke kunne komme i bryllupet, men orker du hverken å stille eller en konfrontasjon så er vel dette en mulig løsning

Skrevet

At mange av gjestene røyker hasj kan du ikke gjøre så mye med, og påvirker bare deg hvis de gjør det i bryllupet. Vet du at de skal røyke der?

Når det gjelder utroskapet kan du være ærlig mot henne og si at du ikke kan være forlover når du vet at hun allerede før bryllupet bryter ekteskapsløftet. Det burde hun ha forståelse for. Hvis ikke får det vel bare være, ettersom jeg har inntrykk av at du ikke ønsker å beholde hennes vennskap?

Hun vil jo slite litt med å forklare til sin kommende ektemann hvorfor du har trukket deg fra forloverrollen...

Skrevet
At mange av gjestene røyker hasj kan du ikke gjøre så mye med, og påvirker bare deg hvis de gjør det i bryllupet. Vet du at de skal røyke der?

Når det gjelder utroskapet kan du være ærlig mot henne og si at du ikke kan være forlover når du vet at hun allerede før bryllupet bryter ekteskapsløftet. Det burde hun ha forståelse for. Hvis ikke får det vel bare være, ettersom jeg har inntrykk av at du ikke ønsker å beholde hennes vennskap?

Hun vil jo slite litt med å forklare til sin kommende ektemann hvorfor du har trukket deg fra forloverrollen...

Det med hasj var vel bare en liten del av hele cluet med at jeg har lyst å trekke meg som forlover, hovedsaken er utroskapen, og jeg føler dette blir helt feil! Og nei, jeg har ingen planer om å røyke hasj. Eneste jeg har planer om er å få mine små barn (som også er invitert) tilbake til hotellrommet før festen tar helt av. Ryktene går allerede om "århundrets fyllefest" og jeg er litt imot barn og overstadig beruselse.

Skrevet

Da hadde jeg latt barna være hjemme hele festen...

Skrevet

Jeg ville fortalt henne at jeg trekker meg fra forlover rollen, og ikke kommer i bryllupet fordi hun er utro.

Det er lite sannsynlig at du beholder vennskapet, men for meg hadde det vært greit.

Men du må jo tenke igjennom om det er verdt det for deg.

Jeg er enig med Sunshine, jeg ville ikke tatt med barna i det hele tatt.

Risikoen for at noen kommer ruset på festen er jo stor. Og det bør ikke barn bli utsatt for.

Gjest Gjest_hart_*
Skrevet
Har vel med bruden å gjøre.

Ei stund siden hun spurte om jeg ville være forlover, men siden det har hun endret totalt personlighet. Har nesten ikke kontakt lengre, og jeg har funnet ut at hun har vært utro mot sin kommende mann, og brukt meg som uvitende skalkeskjul ( sagt at vi har vært ute på livet og sovet over hos meg, når det reelt aldri har skjedd..), møtt menn på nett og besøkt de, tatt en sjans og sagt til mannen at hun har vært hos meg..

Hun er heller ikke min beste vennine, men jeg tror at jeg er hennes nærmeste, da hun heller foretrekker guttevenner. Ble kjent som barn og har hatt sporedarisk kontakt.

Har også funnet ut at flere av gjestene bruker daglig hasj, og det er noe jeg ikke står inne for. Ser for meg at dette blir et marerittbryllup!

jeg hadde trukket med med utroskapen og det at hun brukte deg som skalkeskjul som argument.

det er jo bare å si at det er hennes liv, og hun får selv velge hvordan hun vil leve det - men du kan ikke være med på den løgnen hun lever, og u finner deg ikke i å bli dratt inn i det.

ferdig med den saken.

Skrevet

Jeg går vel for å la barna være hjemme, også fullfører jeg dagen som forlover; dvs møter i kirken, og holder en kort relativ upersonlig tale under middagen, evt lager en sang.

Forlovergaven min til henne kommer jeg heller ikke til å legge så mye i.

Etter bryllupet bryter jeg vennskapet, enkelt og greit, for dette er ikke mye til vennskap!

Mannen min har fått visst om utroskapen til min vennine, så han kommer ikke til å møte opp i bryllupet.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg hadde aldri stilt opp som forlover for noen som allerede før de er gift bedrar sin mann. Å stille opp og fullføre for deretter å "skli vekk" er bare feigt. La hu få det rett i trynet!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke dette er noen god løsning.

Du er med på å legitimere utroskapen hennes, og så lenge du er sikker på at hendelsene er reelle, hadde jeg trukket meg fra hele bryllupet, og latt henne svare for mannen sin hvorfor dere ikke kommer.

Skrevet

Du er med på å legitimere utroskapen hennes, og så lenge du er sikker på at hendelsene er reelle, hadde jeg trukket meg fra hele bryllupet, og latt henne svare for mannen sin hvorfor dere ikke kommer.

Jeg ville også gjort dette. Jeg hadde ikke klart å se mannen hennes inn i øynene, og vite det du vet.

Skrevet

Jeg tar den, at dette ikke er noen god løsning, men av alle ting så føler jeg litt på samvittigheten at hun ikke kommer til å finne noen andre som kan stille opp som forlover i kirke og på festen på så kort varsel.... Synes dette er ekstremt vanskelig!!

Skrevet (endret)

Har lest i tråden 3 ganger og var usikker på om eg skulle svare, men nu klarer ikke eg la være.....

Syns dette er helt tragisk av denne kvinnen å ha vært utro, og ikvertfall når ho planlegger bryllup med sin "kjære"! At du har vært vitne til at ho har vært utro er ikke noe eg syns du burde skjule med å stå i kirken mens dem utfører løfter til hverandre. Du sier du har skrevd under forlovererklæring?? Da har du gjort din jobb som forlover for at de kan gifte seg. Du har absolut en god grunn til å melde deg ut av selve dagen. Mannen din vil ikke komme fordi han også vet om utroskapet, og du vil ikke ta med barna fordi det høres ut som den "fyllefesten".....Eg ser ikke noen grunn til å dra, du ønsker jo ikke hennes vennskap allikevel...

Endret av icechick
Skrevet

Jeg hadde virkelig ikke møtt opp. Å være forlover for en utro brud holder jeg meg for god til. Syns det ble sagt godt ovenfor, der det ble påpekt at hun selv får forklare ovenfor sin tilkommende hvorfor du ikke kommer.

Skrevet

Hadde du vurdert å trekke deg fordi dere hadde kranglet eller lignende hadde jeg forstått kvalene dine. men hun skal stå der og love å elske og ære og være trofast mot mannen sin alle sine dagertil døden skiller dem ad.

Når hun allerede nå har brutt dette så ubekymret, vil du da orke å smile deg igjennom noe som er en løgn fra hennes side?

Og vite at mannen blir lurt og løyet for?

Hvis hun ikke finner en annen, synes jeg ærlig talt ikke synd på henne. Hun velger å være utro, og hun velger å gifte seg. Hun velger også å tom. bruke deg oppi dette.

Jeg hadde gitt beskjed om at jeg trakk meg, og som flere har sagt før, latt henne stå med forklarings problemet.

For jeg synes veldig synd på denne mannen. Og jeg håper noen forteller ham sannheten før han sier ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ikke stilt opp som forlover hvis jeg hadde visst det du vet om hva venninnen din har gjort. At hu kanskje har problemer med å forklare dette for sin kommende mann eller skaffe en annen forlover skulle hun tenkt på før hun var utro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...