Gå til innhold

"Det første møtets sødme"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Jeg er vordende hundeeier, og i midten av juni flyr jeg for å hente valpen jeg etter nøye gjennomtenkning har bestemt meg for å kjøpe:-)

I den forbindelse har jeg et kanskje litt banalt spørsmål: hvordan gikk du frem da du møtte valpen din for aller første gang? Når jeg skriver at spørsmålet kan virke banalt, er det rett og slett fordi jeg antar mange vil skrive at de tok tingene som de kom, improviserte etter beste evne eller overhodet ikke forstår hensikten med å stille et slikt tullete spørsmål:-)

Men likevel: har du tips til hva en bør gjøre, eller for den del, ikke gjøre i det første møtet med den firbeinte, er jeg lutter øre:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Det jeg syns er lurt er å sette seg ned på litt avstand og la valpen(e) komme til deg... Da ser man gjerne litt personlighetene på valpene også, hvem som er mest frampå, hvem som vurderer litt før den buser fram osv. Er det bestemt hvilke valp du skal ha? Hvis ikke kan du bruke dette som hjelp til å vurdere hvilke valp du vil velge...

Man kan også se litt hvordan valpene reagerer i forskjellige situasjoner, ta med en leke, og se hvordan de reagerer på den, noen prøver å legge valpene på ryggen, og ser hvordan de reagerer på det osv. Jeg har vel stort sett tatt det som det har kommet, bortsett fra det med å sette seg på avstand å la valpene komme til deg... Hør med oppdrettern hva hun synes... Det jeg syns er lurt er å også observere valpene litt på avstand mens de leker med hverandre og andre ting, det kan også gi en liten pekepinn på personligheten til valpene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...