Gjest Gjest_kine_* Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 jeg vet det er mye selvbruner mas der ute.. å jeg er ikke ute etter en som ikke lukter.. men en som ikke lukter SELvbruner ETter man har hatt den på å dusja. uansettttt hva jeg bruker (har brukt st.tropez mest de siste årene.. så endel jeg ikke har prøvd) så lukter jeg selbruner hveeeer gang jeg trener å svetter eller blir varm eller uansett egetnlig..helt til all selvbruneren er borte. jeg blir totalt gal.. noen som vet hva slags ingrediens som lager denne lukten?? dere vet hva slags lukt jeg snakker om? noen lukter jo nesten som godteri når man tar den på, men alllllle lukter dritt resten av tiden.. JEG er kasnkje litt ekstrem på dette.. men jeg vil så gjerne finne en selbruner som IKKE har dette problemet.. jeg vil ikke gi opp:(... anyone???
Honesty Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Modelco Tan Airbrush in a Can (eller noe sånt, gidder ikke å sjekke) er en spray som jeg sverger er totalt uten selvbrunerlukt, selv for min hyperfølsomme nese. I stedet lukter den kakaosmør. MEN, og det er et stort men: den er ikke så lett å ha med å gjøre, og den eneste måten jeg får den til å fungere på, er ved å spraye i hånden med hansker på, og deretter smøre den utover.
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 men er ikke det en sånn selvbruner som vaskes av igjen når man dusjer? hm..neij kanskje ikke... fant noe fra et gammelt innlegg her forresten... "Lukta kommer av den kjemiske reaksjonen som skjer i huden når fargen utvikles. Så uansett hvor godt selvbruneren lukter: etter en stund kommer selvbrunerlukta. " "Ja. Det er meg bekent kun ett virkestoff som er godkjent for bruk i selbrunere, dihydroxyacetone, som reagerer med aminosyrene i huden ved påføring. Så hvis det ikke lukter, er det sannsynligvis ikke en effektiv selvbruner. " snufs... ser ut til at jeg må leve med den lukta da.. kan prøve modelco sin.. men er d spray? mousse? siden det heter airbrush in a can.. hmm.. innbiller meg at jeg har prøvd den for maaaaange år siden..
Honesty Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Det er selvbruner i sprayform, og den har farge, men finnes også i ufarget variant. Risikoen er selvsagt at man ikke ser hvor man har sprayet og ikke. Nei, selvbruner er tricky greier. Jeg har prøvd ALT tidligere, og lukta er mer eller mindre framtredende hos alle, men denne er den mest diskrete, i hvertfall. Verst er L'Oreal og Piz Buin, samt St. Tropez.
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 okei.. jeg får prøve modelco sin, å så har jeg hørt at en fra body shop vistnok skal lukte rimelig greit.. ! dumt at det er helligdag imorgen. vil ha NÅÅÅ
Miel Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 fant noe fra et gammelt innlegg her forresten... "Lukta kommer av den kjemiske reaksjonen som skjer i huden når fargen utvikles. Så uansett hvor godt selvbruneren lukter: etter en stund kommer selvbrunerlukta. " "Ja. Det er meg bekent kun ett virkestoff som er godkjent for bruk i selbrunere, dihydroxyacetone, som reagerer med aminosyrene i huden ved påføring. Så hvis det ikke lukter, er det sannsynligvis ikke en effektiv selvbruner. " snufs... ser ut til at jeg må leve med den lukta da.. Det stemmer. Mitt beste tips er: Smør om kvelden før du legger deg (ikke bruk ditt fineste sengetøy...). Da rekker fargen å utvikle seg "ferdig" i løpet av natten. Om morgenen kan du dusje og vaske deg godt slik at lukten forsvinner, men fargen holder.
Haris Pilton Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har brukt garnier, dove, l'oreal tørrspray og lotion. kanskje noen flere også men jeg kommer ikke på i farten... men garnier er i hvert fall den jeg har vært mest fornøyd med sånn med tanke på lukt.
Gjest ts Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Det stemmer. Mitt beste tips er: Smør om kvelden før du legger deg (ikke bruk ditt fineste sengetøy...). Da rekker fargen å utvikle seg "ferdig" i løpet av natten. Om morgenen kan du dusje og vaske deg godt slik at lukten forsvinner, men fargen holder. men er nettopp det som er problemet syns jeg.. at den ikKE forsvinner. jeg tar den alltid på før jeg legger meg sånn som du sa.. å d er liksom resten av tiden som den er på huden som det lukter ekkelt.. jeg klarer å leve med den lukta over natta, men den forsvinner ikke før aLL selvbruninga forsvinner..
Samba Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 Jeg bruker Model Co tan in a can. Jeg er kjempefornøyd, og klarer fint å få et supert resultat uten å spraye i hånda. Men: den med farge er mye vanskeligere enn den transparente. Den med farge sprayer jeg på, og jevner ut med håndflata der jeg ser det trengs. Med den transparente gjorde jeg aldri det, og resultatet ble, bank i bordet, alltid bra. Lukta er også god, mannen kommenterte at jeg lukta så godt her om dagen. (Da hadde jeg akkurat spraya meg!) Så jeg kommer til å kjøpe den transparente neste gang. Model Co gir den fineste fargen, og hos meg sitter den i en ukes tid. (Tar på "ny dose hver søndag.)
charley Skrevet 21. mai 2009 #10 Skrevet 21. mai 2009 Prøv Bare Escentuals Faux Tan!!Den lukter ikke selvbruning i det hele tatt :D Jeg er super fornøyd med denne, resultatet blir også kjempe bra. Kjøp den rimlig her på [email=http://www.feelunique.com/p/Bare-Escentuals-Faux-Tan-128ml.html]feeluniqe
Gjest ts Skrevet 22. mai 2009 #11 Skrevet 22. mai 2009 takk for mange gode svar:) har lyst å prøve modelCo sin ! tror som sagt jeg har prøvd den for mange år siden, å synes å huske at fargen er fin, mer rødbrun liksoM? ganske mørk farge? jeg må ha noe som gir mye farge om jeg først skal .. hvis ikke føler jeg hvertfall jeg blir orange.. og faux tan har jeg vert nyskjerrig på en stund! vi får se hva det blir tiL=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå