Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hei!

har tenkt å ta permanent i håret (rett)

men har noen spørsmål..

sliter det VELDIG på håret?

pleier det bli fint?

og hvor mye koster det?

:D

på forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_jente_*
Skrevet
hei!

har tenkt å ta permanent i håret (rett)

men har noen spørsmål..

sliter det VELDIG på håret?

pleier det bli fint?

og hvor mye koster det?

:D

på forhånd takk :)

Hei! Jeg tolket det slik at du skulle ta en anti-permanent? Dette skal gjøre håret rett, og jeg gjorde dette for noen uker siden. Håret ble ganske slitt! :( og det holdt virkelig ikke lenge, gjorde det hos en flink frisør og betalte litt over 1000. Jeg vil ikke anbefale det!

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_anca123_*
Skrevet

Jeg har en venninne som skulle ta permanent retting i håret. Frisøren ville ikke ta det på hun fordi hun var lys i håret og har tatt striper opp igjennom årene(hun har ikke spesielt slitt hår). Vanligvis vil frisører bare ta permanent retting på personer med mørkt hår fordi mørkt hår tåler mer enn lyst hår. Det sliter veldig på håret og venninnen min fikk fortalt at det ikke var noen garanti for at håret kom til å henge fast på hodet hvis hun skulle ta behandlingen. Så ergo, veldig sterkt.

Men har også en annen venninne som har gjort dette. Hun ble kjempe fin på håret, helt rett:) Hun har derimot mørkt, tykt og naturlig hår.

Prisene varierer fra salong til salong. Der disse venninnene mine var, var det timepris som lå på 800kr timen. Har du langt hår er det mulig du kommer til å sitte der en god stund og summen kan komme opp i flere tusen. Hun venninnen min som ikke fikk ta permanent retting fikk en ca tid det hadde tatt på hennes hår og det var rundt 4 timer.

Men hvis dette er noe du lurer på om du vil gjøre, ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med din frisør. Frisøren kommer da til å ta en håranalyse av håret ditt og gi sin anbefaling.

• 3 måneder senere...
Skrevet
Hei! Jeg tolket det slik at du skulle ta en anti-permanent? Dette skal gjøre håret rett, og jeg gjorde dette for noen uker siden. Håret ble ganske slitt! :( og det holdt virkelig ikke lenge, gjorde det hos en flink frisør og betalte litt over 1000. Jeg vil ikke anbefale det!

hehe da er jeg nok heldigere. jeg har tatt permanent rett og krøll. Begge de gangene varte kjempe lenge... Tok rett hår i sommer 2008. hadde det helt til sommer 2009. Den sommer 2009 krøllet jeg håret permanent. Har den ennå. Så det kommer litt an på. men jeg gjorde det i Kina. og de kan tingene sine der for å si det sånn. Og for begge de gangene betalte jeg ca bare 250 norske kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...