Gjest liselin Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Hvor mye (ca) koster en konfirmasjon tilpasset nøktern standard?
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Vi betalte 750,- for leie av klubbhuset til det lokale idrettslaget. Lagde all mat selv (25 gjester)og hadde koldtbord. Brukte kanskje 3000 + på mat. Også kjøpte vi masse alkoholfri cider og brus i Sverige. Kaker fikk jeg familie til å ta med (trengte bare 3). Konf.dress kjøpte vi på Dressmann også kjøpte vi billige pensko. Ingen vits å kjøpe dyre for han vokste jo ut av de med en gang og brukte de vel bare på konf'en og 17 mai og et bryllup vi var i på sommeren (vi hadde konf. i begynnelsen av mai i fjor).
leirbål Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Du glemte det dyreste- gaven til konfirmanten...
Gjest Coarvi Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Du glemte det dyreste- gaven til konfirmanten... Det er da slettes ikke alle som får gave av foreldrene - veldig mange får "bare" festen i gave. Det gjorde både jeg og søsknene mine, og mange andre kjente...
Gjest farge Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Dyreste til Konfirmanten? Man gir etter hva man har råd til.
Sommersol Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Heisann... Jeg hadde nettopp konfirmasjon, og jeg var alene om det hele. Hadde derfor tenkt litt alternativt, men det viser seg at det blir litt dyrere enn tenkt uansett. Jeg betalte ingenting for lokalet, lagde maten selv, men med drikke og alt tilbehør blir det noen tusen likevel. Dressen kostet i overkant av 2000,- sko ble kjøpt til 300,- og kan brukes hele våren og sommeren. Men så vil en gjerne at konfirmanten er nyklippet og pen, mor vil gjerne vise seg fra sin beste side, og lillebror likeså. Lillebror må ha ny skjorte og et slips som passer til. Så vil en gjerne pynte litt, så litt ekstra blomster ble kjøpt inn. Kaker tok familie og venner seg av, men så vil en jo gjerne at bordene blir pyntet litt pent. Det går glatt noen 100 lapper på servietter og annen pynt til bordet. Min konfirmant fikk en gave jeg strengt tatt ikke hadde råd til, men det var en ting han ønsket seg veldig høyt, og jeg ville veldig gjerne gi ham dette. Så da strekker en seg gjerne litt lenger da.... Men det som faktisk ble mye mye dyrere enn jeg hadde forventet og ikke hadde budsjettert så mye med, var gaver. Gaver til venner av konfirmanten, og barn av venner og naboer. En omgår jo gjerne mennesker med barn i noenlunde samme alder, og vil gjerne gi til dem som gir til sitt barn. Så alt i alt ble det en mye dyrere konfirmasjonstid enn jeg hadde tenkt meg, men selve dagen ble så fin, og konfirmanten så fornøyd at det var veldig verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå