Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig dette? Har skjønt det er 4 minutter med knallhard løping, men er det 4 minutter pause mellom? eller 4 minutter jogg? ...

Videoannonse
Annonse
Gjest fragment
Skrevet

Det vanligste er nok å ha tre minutter pause mellom med enten rask gange eller helt rolig jogging. Man skal ha en god del lavere puls enn i dragene, men ikke for lav heller. 4x4-intervaller er tungt, men blant det man regner for å være mest effektivt.

Skrevet
Hva er egentlig dette? Har skjønt det er 4 minutter med knallhard løping, men er det 4 minutter pause mellom? eller 4 minutter jogg? ...

4 min roligere puls som fragment sier

Om du orker - jogg. Om ikke - gå :)

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Høres slitsomt ut gitt ... Kanskje jeg skal prøve, men det blir nok 4 min. jogging og 4 min. gaaing ...:fnise: Jogging og saann har aldri vaert min greie.

Endret av Mea Culpa
Skrevet
Høres slitsomt ut gitt ... Kanskje jeg skal prøve, men det blir nok 4 min. jogging og 4 min. gaaing ...:fnise: Jogging og saann har aldri vaert min greie.

Jeg har alltid mislikt å løpe, helt til jeg begynte med intervalltrening for noen år siden. Etterhvert begynte jeg å like løping veldig godt. :)

For meg er 4 x 4-intervaller et glimrende verktøy for å øke den aerobe kapasiteten min. Jeg kombinerer det med langkjøring, samt innimellom noen treninger med kortere intervaller, og merker god effekt på både form og fettforbrenning.

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Jeg har alltid mislikt å løpe, helt til jeg begynte med intervalltrening for noen år siden. Etterhvert begynte jeg å like løping veldig godt. :)

For meg er 4 x 4-intervaller et glimrende verktøy for å øke den aerobe kapasiteten min. Jeg kombinerer det med langkjøring, samt innimellom noen treninger med kortere intervaller, og merker god effekt på både form og fettforbrenning.

Jeg med. :Nikke:

Jeg begynte med litt intervalltrening for en uke siden, og det er faktisk ganske ok. :) Men det er 6x30 sek. med 90 sek. pause da, saa kanskje jeg burde prøve 4x4 min ogsaa. Greit med litt variasjon.

Gjest Gjest
Skrevet

en annen fin intervall er 4-3-2-2-3-4 m 2 minutt pause i mellom dragene, m 5 min oppvarming først.....eg pleier løpe så fort eg orker og gå i pausene..fin variasjon til 4x4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...