Gå til innhold

Jeg sier ja

Fremhevede innlegg

Gjest Jajajaja
Skrevet

Jeg er en veldig svak person. Jeg tar sjeldent hensyn til hva jeg egentlig vil i enkelte situasjoner. Og nå har det skjedd igjen. Jeg har sagt ja til å bli med på noe som jeg egentlig var ganske lunken til fra starten av. Nå er jeg bare kvalm og uvel og har ikke noe lyst til å være med på dette.

Grunnen til at jeg sa ja var fordi en bekjent av meg ville så gjerne at jeg skulle bli med. Denne personen kommer langveis fra for å være med på dette og skal overnatte hos meg.

trenger ingen påminnelse om at jeg er en dårlig venn.

Har jeg lov til å endre mening på kort varsel? Bekjentskapet skal selvfølgelig få overnatte hos meg.

Eller må jeg bare nok engang bite i det sure eplet fordi jeg er så dum?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir nok det sure eplet denne gangen tenker jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen ;) Vi har vel alle en eller annen gang sagt ja til noe vi egentlig ikke vil, fordi vi er redd for utrivelig stemning om vi sier nei.

Her bør du bite i det sure eplet. Det er ikke ok å avlyse på kort varsel med mindre du har en god grunn, som sykdom, dødsfall, osv. Din bekjente vil gjerne ikke gå alene, og kommer ikke til ha det gøy om du ikke blir med.

Skrevet

Jeg synes du skal stille opp på det du har sagt ja til denne gangen, og for ettertiden bli flinkere til å sette grenser.

Skrevet

Du bør stille opp nå også neste gang har du tatt lærdom av det. Lær deg til alltid å si at du skal sjekke om det passer, -selv om du vet at det passer. Gi beskjed dagen etter for da har du fått tenkt på det selv og vet med sikkerhet at du kan glede deg til det eller la være og takke nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...