Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og familien har flyttet til nytt sted. Den nye skolen til datteren min (2.klassing) er veldig bra og den nye klassen er koselig. For å få et lite bein innenfor i foreldremiljøet har jeg nå tatt på meg å være leder for festkomiteen for sommeravslutningen... På den forreige skolen var det ingen tradisjon for avslutning på sommeren, så jeg lurer på om noen har bra tips til hva man kan gjøre på en slik dag? Dette vil være en ettermiddag midt i uka, og man skal ha med foreldre, søsken og kanskje også besteforeldre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Reveal ii
Skrevet

Hos oss har vi hatt (skal ha) to varianter:

1.året: Underholdning fra elevene, avduking av et stort maleri de hadde laget sammen med en kunstner. En gruppe foreldre hadde ansvar for kakebakst/ påsmurte rundstykker. Barna fikk is og brus fra klassekassen, foreldrene hadde medbragt kaffe. Loddsalg til inntekt for klassekassen- "sponsor"-premier som foreldre hadde skaffet tilveie. Alt foregikk inne pga regn.

I år: Skolen har fått pavilijong- så kaker/rundstykker blir byttet ut med medbragt grillmat. Underholdning og annet opplegg som året før.

Skrevet

Hva med rebusløp? Feks kan 2-3 familier gå sammen i hver gruppe. Da blir man kjent med hverandre og gjør noe sammen.

Postene kan være:

- Lag en sang om skoleåret til en kjent (spesifisert) melodi.

- Sekkeløp

- Kaste pil på ballonger

- etc.

Siden grilling eller annen sosial spising. Kanskje elevene kan selge grillpølser med godt tilbehør til inntekt for noe de skal gjøre neste år?

(ellers husker jeg kun en klassefest fra når jeg var på den alderen. Da hadde vi skikkelig disco med lys og det hele. Det var selvfølgelig foreldre der, men de satt i naborommet, så det var liksom "foreldre fritt" ;) )

Skrevet

Vi har laget quiz til barna og så skal alle ta med egen mat og drikke til et lite vann i nærheten. Noen tar med engangsgrill og grillmat, andre disker opp med de herligste salater og sandwicher... Alle spiser sitt og det funker bra! Læreren er også invitert og noen ganger kommer hun andre ganger ikke. Hun får en gave fra klassekassa!

Vi har som regel laget en natursti også, men man må passe på å ikke organisere for mye!

Barna synes det er gøy å gjør noe uten styring av voksne også...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...