Ana Skrevet 22. juli 2003 #1 Skrevet 22. juli 2003 Fikk for noen måneder henvisning til psykolog av legen min (pga depresjon), men har ennå ikke fått fingeren ut og tatt kontakt med noen, vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Legen min sa at jeg måtte finne en selv. Vet liksom ikke hva jeg skal si, og det at jeg har en smule telefonangst gjør det ikke lettere! Går det an å skrive brev? Eller kanskje få noen andre til å ringe for meg... :oops: Hva skal jeg gjøre??
Gjest cerruti Skrevet 22. juli 2003 #2 Skrevet 22. juli 2003 Hei! Be legen din henvende deg du, feks til voksenpsykiatrisk poliklinikk. Dette gjorde legen min.
Gjest lilletroll Skrevet 22. juli 2003 #3 Skrevet 22. juli 2003 Bare for å spørre om noe i denne forbindelse, siden dere tydeligvis vet.....for å gå til psykolog må man ha henvisning fra fastlege?? Hvor mye koster pr time hos psykolog?? Er det ventetid og sånn??
Sharissa Skrevet 23. juli 2003 #4 Skrevet 23. juli 2003 Ja, du må ha henvisning fra lege, det koster ca. 200pr time (pluss minus) er du under 18 er det gratis, men så gjelder frikort regelen, altså du får frikort ved 1300 kr, tror jeg det er,
aline Skrevet 23. juli 2003 #5 Skrevet 23. juli 2003 Jeg fikk samme beskjed fra legen min, men en av psykologene jeg kom i kontakt med, sa at jeg burde ta kontakt med rådhuset i kommunen min, der hadde de en liste over alle som har avtale med staten, og derfor går innunder egenandelsavtalen (som vel ligger på 1300-1400,- ett sted pr år.) De jeg kom i kontakt med, måtte uansett ha en skriftlig søknad hvor jeg forklarte kort problem etc. Deretter ville jeg bli satt på venteliste. Det er nok (ihvertfall i oslo) min 6mnd ventetid på de offentlige godkjente, og de private tar vel gjerne rundt 500,- + - pr time og det må du betale hele tiden da de ikke går under avtalen. Ta kontakt med rådhuset/kommunen du bor i, og finn ut hvor du får tak i oversikt over de med offentlig avtale. Deretter kan du jo ringe en av dem, og høre om det er ett must å ringe til alle eller om du bare kan sende skriftlig.
fruenge Skrevet 23. juli 2003 #6 Skrevet 23. juli 2003 Hva en time hos prykolog koster har å gjøre om han han har avtale eller ei. Hvis han har avtale så betaler du bare en en egenandel som er på 150-200 kr (er ikke sikker) frem til taket på frikortet. Deretter er det graetis. Hvis du derimot begynner hos en uten avtale så kan du fort betale et sted mellom 500 og 800 kr. Om du må ha henvisning til psykologer uten avtale vet jeg jammen ikke, men du må hvertfall ha det til de som ha avtale. Og de som har avtale har som releg milelange ventelister så det er jammen ikke lett å få timer. Det er en gangs stor jobb som må gjøres for å finne en psykolog, det er sånn at det er rart at folk må gjøre jobben selv, mange er jo ikke helt på topp da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå