ninuska_ Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Jeg stod og tittet litt ut av vinduet for noen dager siden - og det lekte noen linerler og spurver rundt bilen vår. Det var koselig - et tegn på vår - alt var fint - inntil jeg så at linerlene fraktet strå og greiner inn under bilen vår.. De hadde da kommet fram til at de skulle bygge rede oppå eksospotta vår. Vi tok vekk alt de hadde kommet med og kjørte avgårde siden vi skulle bruke bilen - jeg tenkte at de var ferdige og skremt, men neida, nå når jeg titter ut vinduet har de begynt på nytt. Dette er tredje gangen de starter på nytt på bilen - og jeg vil helst ikke ha noen egg lagt inni bilen (uf og huff - jeg liker de små pip-pipene! men de kan ikke bygge rede inni bilen min!) Er det noen gode råd å få her? De gir seg ikke uansett hva vi har prøvd - og vi har brukt bilen til og med - men de kommer tilbake..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Dekk til bilen med noe? Kjøp en stor presenning e.l som er beregnet for å legge over bilen.
ninuska_ Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2009 Det er en mulighet ja, men det er så tungvint å ta av og på presenning to-fire ganger om dagen. Vi bruker bilen veldig mye - og jeg forstår ikke at de gidder å komme tilbake hver eneste gang. :/
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Spray noe illeluktende rundt der de pleier å lage rede.
ninuska_ Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2009 (endret) Jeg fant redet, de hadde bygd ganske mye - og jeg følte meg litt slem egentlig, men jeg måtte flytte det. De hadde bygd inni reservedekket. Jeg lagde en liten hule til dem ut av et par kurver, flyttet reiret inn dit og hang det opp i et tre, så får vi se om de kommer tilbake.. Endret 21. mai 2009 av ninuska_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå