Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Hei! Tanta mi skal gifte seg til sommeren, og jeg må finne en fin kjole. I innbydelsen står det "mørk dress" og det er kirkebryllup. Hva slags type kjoler er ok da? Jeg har en som er veldig fin, men den er ganske så kort (går til midt på låret ca). Kan jeg bruke den? Eller bør jeg ha en lenger? Holder det med en som går til knæra? Jeg vil hvertfall ikke ha veldig lang kjole, det ser bare dumt ut når jeg er lav (ca 165). Jeg er 19 år... Og forresten, hva er "nei-farger" i et bryllup?
Gjest Imsdal Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 På www.minmote.no skriver de hva du kan ha på deg i bryllup ved forskjellige kleskoder. Hvit er en absolutt nei-farge, ellers er det vel ikke så strengt med fargene lenger, men sort er vel heller ikke helt korrekt
Gjest SmallTalk Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Du bør definitivt ikke bruke en lårkort kjole eller en hvit kjole. Til antrekket "mørk dress" kan du vel bruke en knekort kjole, du må ikke ha en fotsid en. Angående farger så kan du ha nesten hva du vil, men ikke hvitt. Hvis du velger en kjole med bare skuldre, så bør du ha et sjal eller noe til å dekke til skuldrene i kirken med.
Sunshine Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 På www.minmote.no skriver de hva du kan ha på deg i bryllup ved forskjellige kleskoder. Hvit er en absolutt nei-farge, ellers er det vel ikke så strengt med fargene lenger, men sort er vel heller ikke helt korrekt Her er linken: minmote.no
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Jeg synes egentlig en 19-åring kan tillate seg en del mer enn andre i klesveien - også en kjole som stopper midt på låret i bryllup med kleskode 'mørk dress'. Nå er det vel ikke så mye som er nei-farger mer, men hvitt kan kanskje unngås?
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Hvitt er fy fy i bryllup, uansett. Det er kun bruden som skal bære hvitt. Kommer du i hvit kjole er det tegn på at en skal "stjele oppmerksomhet fra bruden". Noen steder i Norge er det fortsatt ikke ok med svart kjole i bryllup heller, mens andre steder er det helt greit.
Silence Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hei! Tanta mi skal gifte seg til sommeren, og jeg må finne en fin kjole. I innbydelsen står det "mørk dress" og det er kirkebryllup. Hva slags type kjoler er ok da? Jeg har en som er veldig fin, men den er ganske så kort (går til midt på låret ca). Kan jeg bruke den? Eller bør jeg ha en lenger? Holder det med en som går til knæra? Jeg vil hvertfall ikke ha veldig lang kjole, det ser bare dumt ut når jeg er lav (ca 165). Jeg er 19 år... Og forresten, hva er "nei-farger" i et bryllup? Hei ! Jeg vil si at de typer kjoler som ikke er overdrevende er ok, da tenker jeg veldig enkle f.eks. Det er viktig at man ikke går penere kledd en bruden, men det betyr ikke at du ikke kan gå i hvitt , det er dåg min mening. Ting har forandret seg med årene, folk gifter seg ikke kun i hvitt lenger, de velger beige, sort, rødt, gult, sølv, alt mulig! Men såklart, hvis tanten din skal gå i hvitt vil jeg anbefale deg og velge en annen farge. F.eks en lys rosa kjole? Kommer jo annpå hva du liker å gå i selv. Det eneste jeg mener er neinei i et bryllup når det kommer til klær er at de skal aldri være svarte , og man må kle seg ut ifra kroppsform, ikke ta på seg alt for små kjoler o.s.v. Ville derfor vurdert en lenger kjole, det er veldig vanlig i bryllup. Kan hende du føler at du ser lav ut, men jeg vil faktisk tro at du kanskje ser litt lenger ut, når du får på deg pensko åsånn. Hva slags smykker, frisyre , sminke og slike ting har du tenkt til å bruke? Greit å ta noe som passer til kjolen du velger. Er lov å pynte seg litt ekstra når man skal i bryllup, det er tross alt ikke hver dag man går i bryllup ! Og hvis du ikke kan bruke den kjolen du har så ligger det veldig mange fine kjoler ute på nettet til en billig penge og med rask leveranse, så alt er mulig ! Håper svarene hjelper litt i hvertfall. Endret 21. mai 2009 av Silence
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå