Gjest Elastica Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Er det noen som har erfaring med Kvik-kjøkken?
Malum Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Ikke personlig, men broren min har det, og han er i hvert fall veldig fornøyd. Kanskje ikke fullt så fornøyd med hun som tegnet det, og gjorde idiotiske feil som forsinket hele opplegget, og enkelte løsninger som er fullstendig hull i hodet, men det har jo lite med selve kjøkkenkvaliteten å gjøre.
Gjest Elastica Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Hos oss er selve løsningen allerede tegnet av arkitekten, så den biten er grei. Dessuten skal alle frontene lages av møbelsnekker. Så det er mer Kviks kjøkkenløsninger generelt jeg lurer på. Hvordan skapene er, om det virker som ålreit kvalitet osv.
Malum Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Hos oss er selve løsningen allerede tegnet av arkitekten, så den biten er grei. Dessuten skal alle frontene lages av møbelsnekker. Så det er mer Kviks kjøkkenløsninger generelt jeg lurer på. Hvordan skapene er, om det virker som ålreit kvalitet osv. Skal forhøre meg litt hos bororen min. PM kommer senere.
Gjest Gaby Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 (endret) Jeg kan Kvik spør i vei! Skrogene er som de fleste andre skrog, i spon. 16mm tjukke. God kvalitet, har ikke fått noen klager på skrogene. Det som er litt annerledes er målene, Kvik har 80 cm høye skrog. De fleste andre leverandører har 70-76 cm. Du får dermed en lavere sokkel - og mer plass i skuffene. Skuffefrontene er forøvrig 2 x 316mm h + 1 x 156mm h i et skuffeskap med tre skuffer. Skuffeskinner er fra Blum, det samme som omtrent alle de andre leverandørene bruker. Fantastiske systemer Ellers så fins det jo et greit utvalg av skrogtyper, alt etter hva du skal ha! Send meg gjerne en pm Endret 20. mai 2009 av Gaby
Gjest gio Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Har bare hatt mitt kjøkken noen måneder og har foreløpig ingenting å utsette på selve kjøkkenet. Til gjengjeld så var hun som tegnet kjøkkenet helt på viddene og lagde løsninger som var helt på tryne som f.eks. at koketoppen kom kant i kant med høyskapet. Heldigvis så oppdaget jeg det. De har også gjort feil med tanke på lengde på et høyskap/kjøleskap noe som kostet meg ekstra i snekkerarbeide og løsningen er til å leve med. Har jo ikke så mye valg da. Kjøpte heltre benkeplate i valnøtt og den var ikke plan. De godtok heller ikke reklamasjonen. Dyktig snekker gjorde at resultatet ikke ble helt gale. De solgte meg en kjøkkenkran som ikke går i sammen med vasken. Selve hendelen kommer i konflikt med oppløftsventilen. De kom ikke å kontrollmålte så benkeplata var 2 mm for lang. Jeg har vegger/utspring så alle mål er absolutte. Jeg skal aldri kjøpe kjøkken fra Kvik mer.
Gjest ide Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 jeg vet ikke om det er en ide å finne ut om denne "dama" var i samme butikk - og om det er samme person? om det er det så bør jo butikken få tilbakemelding på henne.....
Gjest Gaby Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Kjøpte heltre benkeplate i valnøtt og den var ikke plan. De godtok heller ikke reklamasjonen. Dyktig snekker gjorde at resultatet ikke ble helt gale. Tre er et levende materiale. Hvordan og hvor lenge oppbevarte du benkeplata før den ble montert? Oljet du den riktig? Treplater kan slå seg om fuktigheten ikke holdes på "rett side" av plata. De kom ikke å kontrollmålte så benkeplata var 2 mm for lang. Jeg har vegger/utspring så alle mål er absolutte. For å holde prisene nede, reiser ikke Kvik rundt til alle kundene for å kontrollmåle, når 99% av kundene klarer å måle korrekt selv. Det er altså ikke Kvik sin feil at du har målt galt. Ei treplate tar uansett 5 minutter å slipe ned 2mm.
Gjest Gio Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 jeg vet ikke om det er en ide å finne ut om denne "dama" var i samme butikk - og om det er samme person? om det er det så bør jo butikken få tilbakemelding på henne..... Butikken har fått beskjed. Jeg fikk nemlig tilbud om å være med på en spørreundersøkelse på mail. Jeg la ikke to fingre i mellom. Nå var jo ledelsen like ille da. Snekkeren min bare ristet på hodet.
Gjest Gio Skrevet 21. mai 2009 #10 Skrevet 21. mai 2009 Tre er et levende materiale. Hvordan og hvor lenge oppbevarte du benkeplata før den ble montert? Oljet du den riktig? Treplater kan slå seg om fuktigheten ikke holdes på "rett side" av plata. For å holde prisene nede, reiser ikke Kvik rundt til alle kundene for å kontrollmåle, når 99% av kundene klarer å måle korrekt selv. Det er altså ikke Kvik sin feil at du har målt galt. Ei treplate tar uansett 5 minutter å slipe ned 2mm. Benkeplata (3 deler) ble oppbevart inne i romtemperatur og det kun 1-2 uker. Den minste plata så man med det blotte øyet var buet. I og med at ingen av de tre delene var helt plane så ble det en skikkelig utfordring for snekkeren. Nå oljer man jo ikke benkeplata FØR den blir lagt da. Snekkeren min var overrasket at de ikke kom å kontrollmålte, men han løste det også. 2 mm er noen ganger for langt. Som legmann og uten laserutstyr så skal det noe til at du får det helt ned på mm. At konsulenten ga meg høyskap som faktisk ikke rakk opp til kanalen var en tabbe fra deres side. Jeg presiserte at det var viktig. Snekkeren bygde på en fake kant av foringer slik at det ser ut til at skapet går helt opp til kanalen. Ikke helt pent, men eneste løsningen. Konsultenten glemte noe så viktig som strømuttak/vann/avløp. Da stemte ikke underskapene helt og det måtte skjæres ekstra hull samt at jeg måtte ha en rørlegger for å bøye på rør. Mitt inntrykk av Kvik var at her skal det selges for enhver pris uavhengig om kunden får det h*n ber om. De hadde ikke teknisk kompetanse og tenkte heller ikke at et kjøkken skal være praktisk. Resultatet er en misfornøyd kunde. Ikea er faktisk mye bedre på dette. De var til og med så frekke at de ba meg betale for kjøkkenet før jeg skulle så de kunne få det på månedens regnskap. Jeg hadde bare bestemt meg for kjøkken som ble tegnet hos Kvik. På grunn av omstendigheter så visste jeg ikke når kjøkkenet kunne bli montert og derfor så lå orderen bare på vent.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #11 Skrevet 21. mai 2009 For å holde prisene nede, reiser ikke Kvik rundt til alle kundene for å kontrollmåle, når 99% av kundene klarer å måle korrekt selv. Det er altså ikke Kvik sin feil at du har målt galt. Ei treplate tar uansett 5 minutter å slipe ned 2mm. Kan godt hende kunden har målt riktig selv om målet på levert plate ble feil. Synes det er merkelig at du som er i bransjen ikke er klar over at det ofte er litt avvik fra målebånd til målebånd. Vi som er litt mer erfarne, vet at vi alltid måler med egen målestokk. ** Dårlig trekk å anta at kunden har feil.
Gjest Gaby Skrevet 21. mai 2009 #12 Skrevet 21. mai 2009 At konsulenten ga meg høyskap som faktisk ikke rakk opp til kanalen var en tabbe fra deres side. Jeg presiserte at det var viktig. Snekkeren bygde på en fake kant av foringer slik at det ser ut til at skapet går helt opp til kanalen. Ikke helt pent, men eneste løsningen. Konsultenten glemte noe så viktig som strømuttak/vann/avløp. Da stemte ikke underskapene helt og det måtte skjæres ekstra hull samt at jeg måtte ha en rørlegger for å bøye på rør. De var til og med så frekke at de ba meg betale for kjøkkenet før jeg skulle så de kunne få det på månedens regnskap. Jeg hadde bare bestemt meg for kjøkken som ble tegnet hos Kvik. På grunn av omstendigheter så visste jeg ikke når kjøkkenet kunne bli montert og derfor så lå orderen bare på vent. Det høres ut som du har vært veldig uheldig både med selgeren og hele butikken, forsåvidt. Det er en selvfølge at man sjekker strøm/vann/avløp, det er jo noe av det første man får avklart. Når det gjelder høyden på høyskap, har Kvik som flatpakkekonsept få valgmuligheter, man må holde seg til de høydene som fins på skapene. Det er veldig vanlig at man legger en foring opp mot tak/annet. Å spørre en kunde om å betale for å få tallene med på månedens regnskap, er helt uhørt. Helt horribelt, faktisk. Det er bra at butikken fikk tilbakemeldinger om dette!
Gjest Gaby Skrevet 21. mai 2009 #13 Skrevet 21. mai 2009 Kan godt hende kunden har målt riktig selv om målet på levert plate ble feil. Synes det er merkelig at du som er i bransjen ikke er klar over at det ofte er litt avvik fra målebånd til målebånd. Vi som er litt mer erfarne, vet at vi alltid måler med egen målestokk. ** Dårlig trekk å anta at kunden har feil. Selvfølgelig vet jeg at målebånd kan vise feil. Om Kvik hadde sendt ut noen for å måle, kunne det blitt like feil. Poenget her er at om kunden har målt, og er sikker på at målene er riktig, er det galt å anklage butikken for feil hvis plata ikke passer. Kunden skriver under på benkeplatebestillinga, og skal gjøres klar over at dette er en bestilling som kunden selv gjør. Dette er en del av flatpakke/gjør det selv-konsept. Det blir som å handle i klesbutikk, oppdage at du hadde tatt feil størrelse, og så skylde på butikken. Om plata blir levert i feil størrelse i forhold til det som er bestilt, er det selvfølgelig noe annet. Da er det produsenten som har gjort feil.
Malum Skrevet 22. mai 2009 #14 Skrevet 22. mai 2009 Benkeplata (3 deler) ble oppbevart inne i romtemperatur og det kun 1-2 uker. Den minste plata så man med det blotte øyet var buet. I og med at ingen av de tre delene var helt plane så ble det en skikkelig utfordring for snekkeren. Nå oljer man jo ikke benkeplata FØR den blir lagt da. Jo, man skal olje benkeplata på begge sider, før montering. Benkeplater bør ligge i emballasjen, i romtemperatur, i en uke før de monteres. Ellers synes jeg du har vært nokså uheldig med Kvik-avdelingen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå