Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Imsdal
Skrevet

Har akkurat begynt på bok nr.3, så det kan hente jeg spoiler litt om bok 2.

Kan noen forklare meg omstendighetene rundt Lisbeth Salanders far, Zalatsjenko? Skjønner ikke hvorfor de lot han bli i Sverige slik i utgangspunktet om han var så farlig? Synes det plutselig var så mange navn i bok 2 og 3, politifolk, seksjonen, millennium, den gjengen til Lisbeths bror osv, så jeg falt litt ut der et sted.

Og det med Bjurman, om han ikke viste at Zala var Lisbeths far, hvilken funksjon hadde det at han ble Lisbeths verge? Og hvorfor ble han drept?

Var så trett når jeg leste slutten av bok to, så jeg har vist gått glipp av veldig mye :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har akkurat begynt på bok nr.3, så det kan hente jeg spoiler litt om bok 2.

Kan noen forklare meg omstendighetene rundt Lisbeth Salanders far, Zalatsjenko? Skjønner ikke hvorfor de lot han bli i Sverige slik i utgangspunktet om han var så farlig? Synes det plutselig var så mange navn i bok 2 og 3, politifolk, seksjonen, millennium, den gjengen til Lisbeths bror osv, så jeg falt litt ut der et sted.

Og det med Bjurman, om han ikke viste at Zala var Lisbeths far, hvilken funksjon hadde det at han ble Lisbeths verge? Og hvorfor ble han drept?

Var så trett når jeg leste slutten av bok to, så jeg har vist gått glipp av veldig mye :klø:

Zalatsjenko fikk bli i Sverige fordi han utleverte informasjon om russerne til det svenske sikkerhetspolitiet, eller til seksjonen da. Han posjonerte hele tiden ut informasjonen og brukte det som sitt forsvar.

Bjurman visste om Zalatsjenko fordi han jobbet for sikkerhetspolitiet. Han var på jobb da Zalatsjenko oppsøkte sikkerhetspolitiet og visste dermed om omstendighetene rundt ham. Bjurman ble Lisbeths verge fordi sikkerhetspolitiet var redd for at Lisbeth skulle begynne å snakke om sin far, Zalatsjenko. Hvis hun gjorde det var det to fordeler med å ha Bjurman som verge:

- han visste allerede om hemmeligheten med Zalatsjenko og derfor slipper man å innvie flere mennesker

- han kunne prøve å få Lisbeth til å tro at de minnene var sludder og gjøre slik at hun ikke avslørte dette for andre mennesker.

Gjest Imsdal
Skrevet

Takk for svar, da skjønte jeg mye mer. Fikk ikke med meg det at Zala utleverte informasjon om russerene, så da fikk jeg ikke resten til å stemme :)

Skrevet

Men hvorfor ble Bjurman drept?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...