Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan

Samboeren min og jeg vurderer å ha et litt utradisjonelt bryllup. Vi ønkser å ha med venner i tillegg til familien under middagen. Dette betyr av vi blir ca 90 personer til middag. Menyen blir da av økonomiske årsaker veldig enkel, gryterett eller noe lignende. Problemet er å finne et passende lokale.

Er det noen som vet om noe forsamlingshus/grendehus med god plass i Ullensaker eller Skedsmo man kan leie uten å blakke seg helt?

Septemberbrud04

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestfraNes
Skrevet

Kommer an på hvor strort budsjettet er; har en del gode forslag,faktisk! :)

Skrevet

www.gulesider.no

og så finnes det en del gode tidligere tråder om dette.....

Skrevet

Vel..budsjettet er ikke så alt for stort, så vi satser på å bestille varm mat fra catering og lage resten selv.

Vil helst finne et lokale hvor det er dekketøy og glass, så vi slipper å drive og dra på dette. Er ute etter et lokale hvor vi kun leier lokalet, og ordner resten selv.

Gjest gjestfraNes
Skrevet

Lykkebo på Jessheim, Sand Velhus, Kulturhuset på Jessheim har lokaler til leige, har dere eller foreldrene deres litt størrelse på hagen, lei et selskapstelt - da vil dere stå fullstendig fritt.

Må være veldig ærlig å si følgende; jeg tror du har litt irealistiske forventninger til hvordan dere skal ha bryllupet deres.

Du sier at dere ike har no særlig budsjett å lage dette til med; vel da er det første mna gjør å slanke forventingene sine litt. Ta f.eks. antall gjester; 90 stykker er et veldig stort bryllup for de fleste, men da må man også ha kapasitet og penger til å mate disse, lokasjon, gi dem drikke osv.. Brudekjole vil du vel ha, det koster penger, brudgommen er grei-de har litt mer spillerom - brudebukett koster penger, invitasjoner,konvolutter osv..osv.. Listen er faktisk ganske lang.....med kostnader.

Nei, revurder litt; kutt ned på antall gjester til f.eks. middag ( av og til kan dette faktisk være fornuftig -i dette tilfellet;ja!! ), og inviter heller resten til kaffe.

Evt. Den beste løsningen for dere rent økonomisk er å Gifte dere m/nærmeste familie og forlovere tilstede, og heller invitere alle til enkel fest m/ gryterett/koldtbord e.l. istedenfor, som bryllupsfeiring.

Det virker på meg som om du ønsker mer enn du kan betale for, og det blir liksom litt teit, unnskyld meg-ikke meningen å såre,ta det som det er ment.

Skrevet

Vel, budsjettet er ikke så lite. Regner med å bruke ca 100 000, men dette er jo egentlig lite i forhold til hvor mange personer vi ønsker å ha med.

Derfor vi er ute etter et så billig som mulig lokale, med enkel mat og vi er villige til å gjøre mye selv.

Alternativet er å leie et sted hvor man har med servering, men da blir det bare familie (ca 40) til middag og 50 venner til kaffen. Dette er ikke det vi har mest lyst til. Er jo vennene vi er mest sammen med.

Gjest gjestfraNes
Skrevet

Da er det noe helt annet. Jeg fikk inntrykk av at dere satt med budsjett på rundt 20-30.000 - og det kunne jo fort bli krise,spør du meg!

Veit ikke hvor langt du kommer med 100.000 kroner jeg-men ville vel kanskje alliert meg med noen som har peil - ta en titt i leverandørguiden til KG, mener jeg har sett noe greier som hører hjemme i dette området?

Kanskje de kan hjelpe deg?

Lykke til, og husk at lyset alltid finnes i enden av tunnelen!

Skrevet

Spør Mother of the bride, hun ser faktisk ut til å ha løsninger på alt!! :D

Skrevet

Et budsjett på 100 000 vil hjelpe deg en lang vei.

Vi har 120 på gjestelista, og regner med 100-110 gjester, budsjettet vårt ser ut til å bli på 80 000. Og vi skal ha full middag til alle gjestene.

Tenk igjennom hva som er viktig. Er det noe du kan få billig/gratis ? kaker, sminke, blomsteroppsatser, frisør, klær eller noe annet.

Skrevet

100 000 er vel ikke noe direkte lite budsjett,vi har regnet å bruke 50 000,skal ha 70 gjester og det går helt fint. (øh,etter mine beregninger da.. :-? )

ta deg en ringerunde,så går ting helt sikkert i orden,både plass og pengemessig :)

Skrevet

vi skal også ha 70 gjester og regner med å bruke 50.000 på middagen (som vi skal ha på hotell). Så 100.000 burde du komme langt med - du har nok mulighet til mer enn gryterett om du ønsker.

Skrevet

Vel, vi håper jo å komme under 100 000 da, men det er vår absolutte grense. Foreløpig har jeg vel satt opp budsjett på ca 80 000 (har da tatt litt i på flere ting), men regner med at det er ting som er glemt, derfor er målet å spare opp 100 000 til bryllupet (da får vi kanskje råd til bryllupsreise :D ).

Vi har faktisk ikke fortalt foreldrene våre om planene enda, skal gjøre det til helga. Regner med at de kommer til å ha diverse meninger og innvenninger på ting de også.

Vi har et stort problem med søskenbarn. Jeg har i bryllupet til den ene kusina mi (den eneste som er gift), men synes ikke jeg kan be bare henne og ikke hennes søsken og andre søskenbarn. Problemet er bare at jeg har 15 av dem, og de fleste har partnere. Skal vi be mine søskenbarn, må vi be hans også, og han har 8. Phu...det blir mange ekstra mennesker det. Vi må nok ha en liten diskusjon der med foreldrene våre. Vanskelig dette.

Skrevet

Jeg har mange søskenbarn - han har ikke.

Dette har vi tenkt å løse ved at jeg inviterer de av mine søskenbarn jeg har hatt mest kontakt med (dvs de som er ca på min alder) og så inviterer vi alle hans. Da får vi både kuttet ned på det totale antallet og får en jevnere fordeling på familiene. For oss var dette beste løsningen.

Skrevet

Hørtes ut som en grei løsning.

Problemet mitt er bare at jeg har omtrent samme kontakt med mine. Ikke mye, men vi møtes en til to ganger i året på treff. Noen av oss møtes også hos bestemor innimellom. Ikke er vi veldig spredt på alder heller.

Vi skal uansett be den ene fetteren hans, men det er fordi han er en god kamerat i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...