Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min gifter seg snart, og jeg bør vel holde en tale. Jeg holdt ikke tale i det første bryllupet hans, men tror jeg vil gjøre det nå. Hva bør jeg ha med? Det blir jo mest tale til ham, ettersom jeg bare har kjent bruden ett par år. Er det noen som har noen forslag å komme med?? Alle råd mottas med takk!!! :jepp:

Skrevet

Jeg ville gratulert ham med dagen. Fortalt ham har gjort et godt valg når han valgte bruden.

Så ville jeg snakket litt om hvorfor han er en så flott storebror og fortalt et par morsomme historier fra dere var små.

Så ville jeg fortalt litt om hvor forelsket han var når han fortalte om henne/presenterte henne el. (Litt morsomt.) Fortalt litt om de mest utpregede positive trekkene ved bruden, slik jeg ser det.

Har han forandret seg positivt etter at han møtte henne kunne jeg ha nevnt det.

Ikke sammenlign med hans tidligere kjærester, eller fortell at det var på tide han hadde tilfeldig sex hver uke... ;)

Så ville jeg sagt til dem begge to at jeg er glad for at de valgte hverandre. Og at jeg tror de blir lykkelige sammen.

Noe sånt ville jeg sagt.

Skrevet

Takk for mange gode tips!! Noen som har flere tips??

Skrevet

Jeg tror det hyggeligste er at du sier noe. Taler blir ofte lengre enn de behøver å være når man først begynner.

Skriv et par punkter om hva du ønsker å ha med, og vips så har du snakket i et par minutter. Det holder lenge det.

Struktur på en enkel tale er gjerne som følger:

Introduksjon: Hilsen til bror / brudepar

Innhold: dette må du velge selv, men tipsene over kan hjelpe deg på vei.

Avslutning: lykkeønskninger og skål for brudeparet

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror og har hørt at de beste talene er ganske korte og rett fra hjertet :hjertesmil: med personligheten til den som skal fortelle den.

Vær deg selv rett og slett :) Kanskje ikke altfor seriøs, trist eller ikke ta med ting som han eller henne ikke ville ha likt at du sa.

Lykke til, det kommer til å gå supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...