Gå til innhold

Stor søppelbøtte til kjøkken

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

Vi trenger en ny søppelbøtte til kjøkkenet.

Har sett på vipp 15 eller 16, men ønsker gjerne forslag til andre varianter og (og info om hvor man kan kjøpe/se på de - vil ikke kjøpe på nett uten å ha sett de på ordentlig først!).

Noen som forøvrig vet om butikker i Asker/Bærum/Oslo vest som fører Vipp?

Og hva er egentlig prisen? Så i en eldre tråd her at prisen lå rundt 2000 - det har vel kanskje gått noe opp nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet

Vipp 15 koster hvertfall 2100 nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Anbefaler Vipp på det varmeste, det er en av anskaffelsene jeg er aller mest fornøyd med. Har Vipp på badet og kjøkkenet. Det finnes ikke noen annen søppelbøtte som er like tett, like solid og heller ikke like pen. Man blir ikke lei av den. Totalt luktfritt og rent, man slipper det ekle sølet som alltid kommer når man har søppelbøtten i skapet under vasken.

Vipp fåes på Bærums Verk, interiørbutikken i kjelleren. Den store koster drøye 2000, ja.

Gjest Elastica
Skrevet

Takk, siste gjest! Jeg har nettopp kjøpt en hvit Vipp 15 til hytta, og blir grovt trakassert av mannen for at jeg brukte så mye penger på en søppelbøtte.

Snøft.

Skrevet
Anbefaler Vipp på det varmeste, det er en av anskaffelsene jeg er aller mest fornøyd med. Har Vipp på badet og kjøkkenet. Det finnes ikke noen annen søppelbøtte som er like tett, like solid og heller ikke like pen. Man blir ikke lei av den. Totalt luktfritt og rent, man slipper det ekle sølet som alltid kommer når man har søppelbøtten i skapet under vasken.

Vipp fåes på Bærums Verk, interiørbutikken i kjelleren. Den store koster drøye 2000, ja.

Det høres veldig bra ut - særlig luktfritt er et stort pluss (som kan bidra til å forsvare innkjøpet ovenfor mannen ;) )

Spørs om jeg får forsøke å ta meg en tur til Bærums Verk da!

Takk, siste gjest! Jeg har nettopp kjøpt en hvit Vipp 15 til hytta, og blir grovt trakassert av mannen for at jeg brukte så mye penger på en søppelbøtte.

Snøft.

:fnise:

Jeg kommer til å bli trakassert så snart innkjøpet er foretatt, så du har min dypeste medfølelse!

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en Vipp 16 til kjøkkenet - riktignok fikk jeg den for halv pris - men mannen hever øyenbrynene alikevel.

Da jeg kjøpte toalettbørsten fikk jeg tyn av kompisene hans på nyttårsfesten, en diskusjon som varte i over fire timer :ler:

Veil. pris på Vipp 15 er 2095,- og Vipp 16 er 2295,- :)

Skrevet

Da har jeg vært og kikket på Vipp.

Må dog si at jeg ikke synes det virket så solid som det hevdes. Mulig at det var utstillingsmodeller som har fått noe hard medfart.

Er de virkelig så solide? Eller er dette mer en design-bøtte?

Brabantia har jo helt greie til halve prisen, og dersom de er like gode i kvalitet er det vanskelig å forsvare innkjøp av en vipp...

Noen som har erfaring med Brabantia og kvalitet? Gjerne brabantia vs vipp...

Utseendemessig er det ingen tvil om at Vipp er MYE finere, men så var det prisforskjellen da....

Gjest Gjest
Skrevet
Da har jeg vært og kikket på Vipp.

Må dog si at jeg ikke synes det virket så solid som det hevdes. Mulig at det var utstillingsmodeller som har fått noe hard medfart.

Er de virkelig så solide? Eller er dette mer en design-bøtte?

Brabantia har jo helt greie til halve prisen, og dersom de er like gode i kvalitet er det vanskelig å forsvare innkjøp av en vipp...

Noen som har erfaring med Brabantia og kvalitet? Gjerne brabantia vs vipp...

Utseendemessig er det ingen tvil om at Vipp er MYE finere, men så var det prisforskjellen da....

Jeg har Brabantia (på badet), og er veldig fornøyd med den. Men jeg mener å huske at de kommer i flere prisklasser - så det er vel kanskje forskjell på dem?

Er Vipp så enestående flott hvis annenhver har den på kjøkkenet sitt sammen med ph-lampa og 7er-stolene da? Blir jo lei av disse like hjemmene som er preget av dansk interiør - ikke fordi de er smakløse, men fordi de er så like - så uniformert.

Skrevet

Etter min erfaring både som selger og forbruker av Vipp, er de veldig solide. Du får reservedeler om noe skulle gå galt, og på f.eks toalettbørsten følger det med ekstra børstehode i esken. Du kan altså bytte ut børsten, samt at du kan ta ut innerrøret for å vaske det.

Tror ikke vi er kommet så langt at annenhver husstand har en Vipp stående ;) Og om vi har det - så er det alikevel flotte produkter som holder i årevis!

Skrevet
Jeg har Brabantia (på badet), og er veldig fornøyd med den. Men jeg mener å huske at de kommer i flere prisklasser - så det er vel kanskje forskjell på dem?

Er Vipp så enestående flott hvis annenhver har den på kjøkkenet sitt sammen med ph-lampa og 7er-stolene da? Blir jo lei av disse like hjemmene som er preget av dansk interiør - ikke fordi de er smakløse, men fordi de er så like - så uniformert.

Jeg er ingen designfrik - jeg har ikke huset fullt av designklassikere.

Derimot har jeg intet i mot å kjøpe slike gjenstander om jeg synes de er verdt prisen i form av kvalitet og funksjonalitet, og jeg samtidig liker utseendet.

Uansett synes jeg alle kan ha det som de selv vil hjemme - enten det er et hus fullt av IKEA-møbler, eller designklassikere. Det viktigste er at man selv trives - ikke hva andre synes :)

Etter min erfaring både som selger og forbruker av Vipp, er de veldig solide. Du får reservedeler om noe skulle gå galt, og på f.eks toalettbørsten følger det med ekstra børstehode i esken. Du kan altså bytte ut børsten, samt at du kan ta ut innerrøret for å vaske det.

Tror ikke vi er kommet så langt at annenhver husstand har en Vipp stående ;) Og om vi har det - så er det alikevel flotte produkter som holder i årevis!

Takk igjen for svar :)

Skrevet

Synes ikke det er noe galt i bruke to tusen på en søppelbøtte, jeg. Alt handler jo om prioriteringer - for mitt eget vedkommende bruker jeg omtrent ingenting på å gå ut på byen, og synes vel det er mer håpløst å bruke 2000 på øl (som du ikke har igjen mer av enn hodepine ;)). Når jeg har kjøpt slike dyre ting skjønner jeg på mange at de lurer på om jeg har mye penger. Det har jeg ikke, men forbruksmønsteret mitt er annerledes.

Vipp-bøttene er dessuten ikke alle hjem. Jeg kjenner to personer som har Vipp-bøtte. Men det kan kanskje virke som om flere har dem fordi det er et produkt det er lett å kjenne igjen, slik at man legger merke til de som har dem (i motsetning til andre produkter som man ikke legger merke til selv om 90% av befolkningen har dem, som Billy bokhyller).

Vipp-bøttene ser lekre ut og er solide. I tillegg er det superpraktisk at det produseres egne søppelposer på rull som passer perfekt til bøtta.

Skrevet

Dette er det mange som mener. Jeg har likevel til gode å se like hjem, selv blant svært designbevisste. Selv om man har en ph-lampe har man jo bilder på veggene, et lass andre møbler og diverse personlige gjenstander. Det skal derfor mye til at hjem ser like ut.

Derimot er det utrolig mange like hjem i interiørmagasiner, synes jeg.

Skrevet (endret)
:) Endret av Asti
Skrevet (endret)
:) Endret av Asti
Gjest Elastica
Skrevet
De aller fleste hjem har ikke Vipp, PH-lampe og 7'er-stoler. Annenhver har ikke en av de tingene heller.

De som har mye dansk design har det like personlige som alle andre, for de som bor der tilfører hjemmet sin "touch". Og det er langt mellom de hjemmene som er preget av dansk interiør. Det er bare å titte innom de norske bloggene. Der vil man også fort oppdage at de med overvekt av dansk design (må imidlertid lete lenge etter de hjemmene) er ikke noe mer "uniformert" enn andre som har en annen stil.

Nettopp! Enig med deg, Vanedis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...