Gjest fortvilet Skrevet 22. juli 2003 #1 Skrevet 22. juli 2003 Er skikkelig lei meg.. Det livet jeg var så sikker på at jeg skulle føre.. mister jeg snart.. Har fått barn, samboer og vi har akkuratt fått oss et hus å bo i. problemet er at det ser ikke ut til at vi kommer til å holde sammen særlig lenge.. (jeg hadde jo drømt om hus, barn, mann, ja det alle ser for seg) samboern uttrykker på sin åte at han ser ned på meg. Jeg har blitt voldtatt, og hatt et ganske "rocka" liv etter det, til jeg traff han. Var litt usikker på han i begynnelsen, og var dessverre utro.. Nå flere år senere kan han godt starte dagen med en kvalm bemerkning om hvor kåt jeg er(noe han vet for meg til å føle meg skitten og uvel), eller noe i den duren. noe som sier meg hvor mye han ser ned på meg og at han betrakter meg som skitten.. ikke like god som andre jenter han har hatt... (han har hatt endel).. og nå i det sisste har han begynt å be meg fortelle om andre jeg har hatt sex med og hvordan det har vært MENS vi har sex... jeg blir lei meg. såret og uvel.. Han vet hvordan jeg føler, men allikevel stopper han aldri. Han vrir det over til at det er min skyld. Forteller meg at jeg er ekkel, og at ingen andre enn han orker meg. jeg er også dessverre veldig glad i han. men ganske ung også.. vet ikke hva jeg kan gjøre for å få en slutt på dette... men ønsker at han kan se på meg som en "ren", flott, fantastisk dame som har gitt han et barn.. :cry:
minniepus Skrevet 22. juli 2003 #2 Skrevet 22. juli 2003 INGEN fortjener å bli behandlet sånn! Dump ham! Det er nå min mening da...
Gjest La Guapa Skrevet 22. juli 2003 #3 Skrevet 22. juli 2003 Hei. Hvor ung er denne mannen din egentlig??? Han høres ut som om han trenger hjelp til å bli litt flinkere til å "stå i seg selv". Hvis han får tilfredsstillelse av å få deg til å føle deg råtten tror jeg nok ikke at han kommer til å forandre seg uten hjelp. Den følelsen du har etter voldtekten og det livet du har levet etter den er det viktig at du får gjort noe med. Du trenger å ta et oppgjør med dine spøkelser. Det høres ut som om det er umulig med en i sånn mann i hus. Han sliter sikkert med din utroskap. Han bør ta et oppgjør med seg selv og bestemme seg for å bli eller gå. Skal han bli må han slutte å plage deg med dette. De kommentarene du beskriver at han kommer med og at han vil høre om dette under sex, høres merkelig ut. det virker nesten som han tenner litt på å underkue deg. Mulig jeg tar feil nå men.... Forteller du da??? Du bør først og fremst bli kvitt ditt gamle liv, slik at du kan ha det godt i ditt nye ,som mamma. La Guapa
Gjest lmari Skrevet 22. juli 2003 #4 Skrevet 22. juli 2003 Jeg er enig! Det der er ikke vanlig oppførsel - høres helt psykopat ut!! Dump han - du fortjener bedre!
Gjest Tex Skrevet 22. juli 2003 #5 Skrevet 22. juli 2003 Som de andre sier, du er tusen ganger mer verdt enn en mann som behandler deg sånn. Barnet ditt fortjener også bedre!
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2003 #6 Skrevet 22. juli 2003 IKKE finn deg i å bli sjikanert på den måten!! Gå fra han ,med hevet hode...det som engang var bra hos dere,må jo ha rast helt sammen... ville ikke gitt han en sjangse engang...løpet er kjørt BOSS HAN!!!
Gjest fortvilet Skrevet 22. juli 2003 #7 Skrevet 22. juli 2003 for å besvare noen spørsmål; samboeren er 29, jeg er endel år yngre jeg forteller aldri noe når vi har sex. men jeg føler allikevel en motbydelig avsky mot ham der og da - :cry: jeg er så dum. jeg føler det nemlig feil å gå. dessuten har vi noen så vannvittig gode stunder også :-? mulig han tenner på å underkue meg, ja... men det rare er at det har kommet mer og mer -ikke alltid vært slik ... prøvd å snakke med han om det. da får jeg kun til svar at så å si alt er min feil på en eller annen måte. Eller :x at om jeg har det så fælt vil han ikke være sammen med meg
catinca Skrevet 22. juli 2003 #8 Skrevet 22. juli 2003 kjære deg! fikk tårer i øynene når jeg leste innlegget ditt. Du har det ikke noe greit om dagen.Men du,vet du hva:Det er et menneske i denne verden som kan styre hvordan du skal ha det og det er kun deg selv.Hvilken rett har din mann til å oppføre seg så nedlatende ovenfor deg?og hvorfor ? kjære deg .Du må ta et oppgjør med deg selv også med han!!!Jeg selv er for tiden lykkelig gift og mor til 2 barn,Men det har kostet mye.Vi har vært separert i nesten et år nettopp p.g.a dette du nå opplever.men han klarte faktisk å gå i seg selv å se sine egne feil og mangler.Det gjorde jeg også,men det stemte ikke med det han var så flink til å fortelle meg.Det endte med utroskap fra min side også ,men gjort er gjort og jeg kan ikke gjøre noe med det.(det ga meg faktisk veldig mye mens det stormet som værst hjemme)Jeg ser situasjonen din og den er forferdelig vanskelig .Tror nok ganske sikkert at jeg har et par gode råd til deg , om ikke annet i hvertfall forståelse.Så kjære deg ,husk det viktigste:ikke la deg tråkke på .prøv å se han slik du ønsker at han skal se deg .vanskelig kanskje,ja ......men det er ikke sikkert at kjærligheten stikker så dypt heller da!!! men gjør den, da er det verdt å ta opp kampen. masse lykke til og varme tanker.CATINCA : :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2003 #9 Skrevet 22. juli 2003 Vet du, denne drittsekken av en mann MÅ du bare droppe, før du blir helt ødelagt!!!!!!!!!!!!!
Gjest mattahara Skrevet 22. juli 2003 #10 Skrevet 22. juli 2003 Som de andre sier, du er tusen ganger mer verdt enn en mann som behandler deg sånn. Barnet ditt fortjener også bedre! :enig_animasjon: :enig_animasjon:
Gjest Dolphina Skrevet 22. juli 2003 #11 Skrevet 22. juli 2003 :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon:
Marianne Skrevet 22. juli 2003 #12 Skrevet 22. juli 2003 Kjære deg ikke finn deg i dette her. Kom deg vekk fra denne mannen. Dette fortjener du ikke, verken du eller barnet ditt.
Tina68 Skrevet 23. juli 2003 #13 Skrevet 23. juli 2003 Klok av skade og erfaring vil jeg anbefale deg å søke hjelp enten via helsesøster på stedet eller noen som står deg nære. Du bør tenke deg godt om. Hvis dere skal fortsette sammen vil jeg anbefale deg å få med deg samboeren din til rådgivning. Lykke til
Gjest dorian Skrevet 23. juli 2003 #14 Skrevet 23. juli 2003 For en tulling! Og det er ikke noe galt i å ha levd et rocka liv, så det må du ikke la gå innpå deg. Årsaker og sammenhenger.... jeg aner litt her, og det er veldig dårlig gjort av ham å bruke det mot deg. Hør på de andre jentene her: kvitt deg med ham. Men planlegg litt først :blunke: dorian
tilla Skrevet 23. juli 2003 #15 Skrevet 23. juli 2003 Må si meg enig med de andre her. Du fortjener ikke å bli behandlet på denne måten. Jeg vet av erfaring at det ikke alltid er bare bare å kutte et forhold, selv om man ikke har det bra i det forholdet. Men for deg selv og barnet skyld sett foten ned og kast han ut eller flytt. Ingen skal få lov å oppføre seg sånn ovenfor andre, ingen. Kanskje har du en liten sjangse for at han innser sin bedritne oppførsell, når du setter foten ned og sier nok er nok. Men husk bruk god tid hvis det skulle bli sånn at han klarer å skjerpe seg og du er villig til å ta han tilbake. Har selv brent meg på det. Gikk greit et par mnd., men så var det tilbake i den gamle tralten. Jeg ønsker virkelig at det skal ordne seg for deg og lykke til :D
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #16 Skrevet 24. juli 2003 På vei nedover? Syns du er på vei opp jeg:-) Du har skrevet om samlivet ditt her. Du har faktiskt skjønt at slik som han behandler deg er feil. Og, ville kanskje bare høre dette fra andre også. Ta et oppgjør og gjør det for din egen del. Du har det ikke bra i dette forholdet. Han prøver på en merkelig måte å få deg til å føle deg avhengig av ham. Du er IKKE det. Du klarer deg helt fint uten ham. Jeg håper du har venner og familie som kan ta vare på deg og ungen din. Slik at du får støtte når du flytter fra ham. ... Så kanskje hvis han er litt voksen. Så innser han når du har dratt hva han har mistet. Så kanskje retter ting seg. Jeg tror ihvertfall ikke det løser seg at du blir i dette forholdet. Lykke til
kopfzerbrechen Skrevet 24. juli 2003 #17 Skrevet 24. juli 2003 Fælt å dere rotter dere sammen da jenter! (no offence) Vel.. det er tydlig at mannen din ikke stoler på deg, eller kanskje han ikke føler alt han kjenner deg? For du virker sikkert forskjellig nå, mens du som sagt har vært mye mer rocka tidligere. Du var utro, og han fikk bekreftet det han trodde og tenkte. Saken er at du har sikkert gjort en dumme ting, som du påstår, og dette liker ikke samboeren din, av ulike grunner. Feks som han føler han ikke kjenner deg, han skjønner ikke hvorfor du gjorde de tingene, han føler at du ikke var som han trodde da dere ble sammen. For ham er det sikkert et helvete også med disse tankene, når han har opplevd at du var utro mot ham forsterket du det bare. Kanskje disse tankene bare har demret i hodet hans, og enda ikke fått en utblåsning? Nå ser det ut som utblåsningen pågår, eller går inn i fase nummer 2. Men hvorfor er HAN sammen med deg da? Når han har det så vondt? Du må tydligvis ha noen gode kvaliteter siden han ikke forlater deg. Men han klarer heller ikke å glemme (utroskap og unødvendig fortid kan være sånn) så derfor ser det ut som han tar igjen verbalt og psykisk. Dette er galt, det vet vi alle, men denne mannnen kan kanskje føle at det er det han må for å komme klare seg i forholdet. Sett deg ned sammen med ham, konfronter ham, spør hvorfor han er sammen med deg når han sier slikt til deg, og si at du ikke vil høre det mer. Da gir du forholdet et ultimatium. Enten så skjerper han seg, eller så blir dere enige om at forholdet deres ikke varer lengre. Hvis dere fortsetter å være sammen og han har de helt samme utblåsningene så syns jeg du bør forlate ham, selv om det er indirekte din skyld i problemene i ditt forhold. Det var mine tanker om saken, mine synspunkter, råd og meninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå