hysteria Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Om man pusser tennene, har det da noe å si om man spiser "rett før" man skal til tannlegen?
Gjest Kavring Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Nei. Jeg har i hvert fall aldri fått påpakk av tannlegen min pga. av det.
Gjest Christabelle Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Usj. Jeg pusser de alltid kjempegodt, bruker tanntråd, munnskyll, hele pakken. Da drikker jeg ikke annet enn vann og tygger tyggis før jeg skal til tannlegen. Hvis du er på jobb og skal rett til tannlegen, ta med tannbørste og tannkrem på jobben. Jeg synes det er direkte ekkelt å ha matrester i tennene når noen skal pirke og holde på der.
Gjest Kavring Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 (endret) Usj. Jeg pusser de alltid kjempegodt, bruker tanntråd, munnskyll, hele pakken. Da drikker jeg ikke annet enn vann og tygger tyggis før jeg skal til tannlegen. Hvis du er på jobb og skal rett til tannlegen, ta med tannbørste og tannkrem på jobben. Jeg synes det er direkte ekkelt å ha matrester i tennene når noen skal pirke og holde på der. Selvfølgelig. TS skrev jo også at "Om man pusser tennene..." Mulig jeg er naiv, men trodde alle pusset tennene (uansett om man har spist eller ikke) før man skal til tannlegen Edit: Mulig jeg misforstod deg, Hysteria. Om du mener at du kan spise rett før du skal til tannlegen uten å pusse tennene igjen, så tror jeg ikke tannlegen setter så stor pris på det. Endret 20. mai 2009 av Kavring
Gjest Christabelle Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Selvfølgelig. TS skrev jo også at "Om man pusser tennene..." Mulig jeg er naiv, men trodde alle pusset tennene (uansett om man har spist eller ikke) før man skal til tannlegen Jeg forsto det slik at TS pusset tennene, og deretter spiste. Derfor jeg begynte å lure litt. Alle pusser (forhåpentligvis) tennene godt før tannlegen
Gjest Marlo Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Min tannlege bryr seg ikke om slikt iallefall Var nödt for å spise rett för jeg skulle inn til han forrige gang, og beklaget at jeg ikke hadde fått pusset tennene etter maten. Han sa at det ikke gjorde noen ting da han pusset bort det som trengtes uansett.
Gjest Kavring Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Jeg forsto det slik at TS pusset tennene, og deretter spiste. Derfor jeg begynte å lure litt. Alle pusser (forhåpentligvis) tennene godt før tannlegen Tror kanskje det var det hun mente. Så mulig det var jeg som misforstod
Gjest Glør Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Nei, og man trenger strengt tatt ikke å pusse tennene først heller, selv om de fleste gjør det. Men hvis man skal bedøves bør man ikke drikke kaffe ol rett før, siden koffein kan sette ned effekten av bedøvelsen.
hysteria Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2009 Hehe, morsomme svar. Jeg mente å spørre om det var greit å spise hvis jeg pusset tennene ETTERPÅ. Beklager forvirrende spørsmålsstiling Jeg skjønte jo egentlig at det burde gå greit, men tenkte kanskje at det var forskjell på å spise rett før og så pusse tennene og å spise kanskje to timer før og så pusse tennene...anyways...jeg burde kanskje ikke tenke så mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå