Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Til høyre på facebookprofilen min pleier det å stå et forslag på noen jeg kanskje kjenner som facebook foreslår at jeg kan legge til som venn.

Som oftest har dette vært personer som jeg vet hvem er, fordi mine venner kjenner dem (men jeg har ikke lagt dem til vennelista mi, så mange kommer opp flere ganger, og det er stort sett de samme som dukker opp der med andre ord)

Men i dag var forslaget fra facebook en profil uten bilde og med samme navn som meg, og jeg vet at det ikke er noen i byen her med samme navn som meg.

Så da lurte jeg på, hva er bakgrunnen for profilene som facebook foreslår?

Jeg har alltid trodd at de bare foreslo venner av venner, for det er jo logisk at man kan kjenne mange av de samme personene som vennene sine gjør.

Men denne profilen hadde bare èn venn og det er ikke noen som jeg vet hvem er. Så jeg bare lurte på om noen vet hvorfor denne kom opp som forslag til meg?

Eller om det kan være noen som lager en tulleprofil..=/

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Til høyre på facebookprofilen min pleier det å stå et forslag på noen jeg kanskje kjenner som facebook foreslår at jeg kan legge til som venn.

Som oftest har dette vært personer som jeg vet hvem er, fordi mine venner kjenner dem (men jeg har ikke lagt dem til vennelista mi, så mange kommer opp flere ganger, og det er stort sett de samme som dukker opp der med andre ord)

Men i dag var forslaget fra facebook en profil uten bilde og med samme navn som meg, og jeg vet at det ikke er noen i byen her med samme navn som meg.

Så da lurte jeg på, hva er bakgrunnen for profilene som facebook foreslår?

Jeg har alltid trodd at de bare foreslo venner av venner, for det er jo logisk at man kan kjenne mange av de samme personene som vennene sine gjør.

Men denne profilen hadde bare èn venn og det er ikke noen som jeg vet hvem er. Så jeg bare lurte på om noen vet hvorfor denne kom opp som forslag til meg?

Eller om det kan være noen som lager en tulleprofil..=/

Godt å høre at det ikke bare er hos meg, begynte også å lure på om at noen hadde lagd en tulleprofil med mitt navn.

Den personen som har samme navn som meg har heller ikke bilde, og ingen venner...

Skrevet

Ja det har skjedd med meg og bare ikke med meg, men med venner som jeg allerede har. Kanskje noe nytt facebook-virus? Bare tar de vekk jeg ;)

Skrevet

Jeg får stadig forslag på en profil som ikke har noen venner i det hele tatt. Det merkelige er at profilnavnet er det samme som epostadressen (første del, før @) til en familie jeg kjenner. Inneholder bl.a navn på bosted. Ingen av dem har opprettet en facebookprofil med det navnet... :klø:

Skrevet

Fått det samme jeg også, og finner det hele ganske merkelig. Velger å bare ignorere det, legger ikke til folk jeg ikke vet hvem er.

Mvh Yvonne :heiajente:

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg fått forslag på en tidligere venn som faktisk har slettet FB-profilen sin. Samt en jeg allerede har i vennelista mi...? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fått forslag på to som jeg tidligere har vært på samme forum med. Vi er ikke medlem av en samme gruppe på Facebook, og jeg har ingen av dem på MSN-listen min. Eneste vi har tilfelles er Norway-nettverket. Ingen felles Facebook-venner. Alt i alt gir dette meg ugne følelser om at Facebook sanker informasjon på steder man ikke vet de gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...