Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har nå brukt Glykolsyrepeeling (50%), en gang i uken i 6 uker. Huden min har ikke blitt det spor bedre-heller mye verre. Jeg har begynt å få store, vonde kviser, småkviser, klumper i huden etc. Jeg har fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke. Hvorfor ble det sånn? Jeg hadde forventet at det skulle bli verre i begynnelsen, men nå har det jo gått lang tid!
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Jeg ble ferdig med en 6-ukers kur for ca. 2 uker siden. Brukte 40% glykolsyre 2 ganger i uka. Jeg opplevde det samme som deg, og tenkte at dette her hjalp jo ingenting, det ble heller verre . Men - nå noen uker etter avsluttet kur stråler huden og er finere enn den noen gang har vært! Den er mykere, jevnere og har mindre urenheter - merkbar forskjell, og andre ser det også. Har fått komplimenter for huden og at jeg ser så "fresh" ut. Så hold ut!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har nå brukt Glykolsyrepeeling (50%), en gang i uken i 6 uker. Huden min har ikke blitt det spor bedre-heller mye verre. Jeg har begynt å få store, vonde kviser, småkviser, klumper i huden etc. Jeg har fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke. Hvorfor ble det sånn? Jeg hadde forventet at det skulle bli verre i begynnelsen, men nå har det jo gått lang tid! Hvilken rutiner har du hatt med hudpleien din før og under denne kuren?
Gjest SmallTalk Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Du veit at all dritten som sitter under huden må ut før eller siden slik at huden skal bli fin og ren? Selv når man bruker syrebehandldinger? Tror nok du kan stresse ned, huden burde blir bedre etter en stund. Men først må du bli kvitt alt som ligger under huden og ulmer.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Du veit at all dritten som sitter under huden må ut før eller siden slik at huden skal bli fin og ren? Selv når man bruker syrebehandldinger? Tror nok du kan stresse ned, huden burde blir bedre etter en stund. Men først må du bli kvitt alt som ligger under huden og ulmer. Riktig det men visst ts ikke har brukt syrer i hudpleien en god stund før kuren og ikke har behandlet huden riktig undeveis så kan det ha blitt for mye for huden, da får man et slags utslett med småkviser ol.
Gjest SmallTalk Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Jo, men dette vil jo gå bort igjen etter hvert det også. Og sånn som hun beskrev det så var det ikke kun snakk om småkviser, men skikkelige kviser også. Men hvis hun ikke har forberedt huden på syrebehandlingen, så er det ikke spesielt smart å starte med 50% glycolsyre.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Hvilken rutiner har du hatt med hudpleien din før og under denne kuren? Før kuren brukte jeg syreprodukter i form av rens og serum fra MD hver dag (i lang tid, bruker dette fast på vinteren). Under kuren var jeg svært nøye med å tilføre fuktighet. Brukte en god fuktighetskrem fra Decleor på dagen med serum fra Decleor under (aromessens), og brukte en nattkrem med masse fukt og næring hver natt. I tillegg brukte jeg fuktighetsmaske rett etter syrepenslingen de to dagene i uka jeg penslet. Huden så til tider ikke ut under kuren, og var ganske tørr og flassete noen uker. Men nå er den som sagt helt annerledes og finere enn noen gang!
Hilde Christina Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Tror du skulle vært mer bekymret om du ikke merket noen forskjell for huden freaker alltid under slike kurer. Alltid best å gjennomføre kuren, resultatet er verdt krisehuden du har nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå