Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille valp har fått så dårlig ånde i det siste, så jeg sjekket tennene. De bakerste jekslene har hun plakk/tannstein på, så det må vi få fjernet. Jeg ser også at hun har to misfargede jeksler som henger litt, det ser ut som om det kommer tenner under der igjen, men jeg er ikke sikker.

Jeg må jo komme meg til dyrlege, men jeg lurer på om det er vanlig at tannfelling varer så lenge? Tennene foran mistet hun tidlig i januar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hei ts!

Det kan være tannråte, det kan være noe med kjertlene i halsen på hunden osv. Det kan også være tannkjøttbetennelse.

Kan også være problemer med bakterier i magen som gir dårlig ånde.

Tannstein kan også gi dårlig ånde.

Ser at du har undersøkt hva det er for noe, men ville bare legge til for andre som leser også at det kan være diverse årsaker til at en valp/hund får dårlig ånde :)

Ånde vil alltid variere hos hunder.

Tannfellingen kan vare helt til 8 mnder :)

Normalt er det ca 3 – 8 måneders alder.

Lykke til!

Endret av Chakoya
Skrevet

Hvis valpen din har fått tannstein alrede, ville jeg også sett på kostholdet. Skrap først tennene med en tannskrape og begynn så på et fòr som skraper tennene mens den spiser. Selv er jeg fornøyd med Eukanuba. Min hund på 6 år har aldri hatt tannstein. Hun fikk derimot dårlig ånde da en av tennene brakk. Dette forsvant da dyrlegen fjernet den tannen.

Ellers har jeg opplevd at tannfelling kan skje sent.

Gjest Marlo
Skrevet

Nå er ikke all dårlig ånde pga tenner da.

Flesteparten av hundene med okey tenner, men som likevel har dårlig ånde, har oftes med magen å gjöre.

Se på kostholdet, undersök mage og tarmsystemet på hunden hos en veterinär etc

Skrevet

Nå har jeg bestilt time til å trekke tennene hennes, så får vi se hva dyrlegen sier.

Hvis valpen din har fått tannstein alrede, ville jeg også sett på kostholdet.

Syns det er rart at hun har tannstein allerede.. hun får ProPlan Puppy, det skal jo være et bra for så jeg forstår ikke helt hvorfor dette skjer så tidlig.

Skrevet
Syns det er rart at hun har tannstein allerede.. hun får ProPlan Puppy, det skal jo være et bra for så jeg forstår ikke helt hvorfor dette skjer så tidlig.

Jeg ville uansett byttet fôr. Og la valpen gå på dette MINST 4 uker for å se forskjell. I tillegg ville jeg gitt tørrfisk en til to ganger i uken. Dette er naturlig og renser tennene veldig godt.

Legg gjerne ut svaret som veterinæren din gir deg på tannproblemene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...