Gjest Ms. Forvirra Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Har leita, søkt, lest og leita litt meir, men blir engentlig bare meir forvirra:p Etter å ha lest produktbeskrivelser og anmeldelser på makeupalley, så har jeg forstått det slik at ansiktsrens er to forskjellige ting..? En sort til å fjerne make-up og en annen til å rense ansiktet.. Riktig? Langt de fleste jeg har søkt opp på makeupalley, hadde kommentarer ala "fjernet ikke make-up'en skikkelig". Å bruke to forskjellige rens hver dag synes jeg blir for mye dill-dall. Noen som har tips til en "alt-i-ett" rens? Gjerne fra md, decleor, dermalogica, eller et annet profft merke. Huden min er fuktfattig, litt hudormer og har lett for å bli rød. Bruker kremer fra decleor ellers (hydra floral). All hjelp mottas med takk!!
Vulpes Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Jeg brukte MD formulations Facial Cleanser i vinter, og den fjernet makeup godt synes jeg Men nå har jeg gått over til Decléor fordi sola er på vei, og da bruker jeg Cleansing Milk og Matifying Lotion (toner). Disse produktene fjerner make up helt OK, selv om jeg føler at jeg må gå grundig over ansiktet med toneren for å fjerne alle rester
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Facial cleanser kan ikke brukes til å fjerne øyesminke.
Vulpes Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Facial cleanser kan ikke brukes til å fjerne øyesminke. Nei, det er klart, den inneholder jo syrer Men jeg tolket det dithen at ts snakket om hudsminke?
hvitveis1 Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Noen tips til en bra (og ikke for dyr) øyesminkefjerner der ute? Begynner å bli lei av renseserviettene mine...
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Nei, det er klart, den inneholder jo syrer Men jeg tolket det dithen at ts snakket om hudsminke? Ja kanskje det. Da er isåfall fc og decleor sin rens for vanlig hud bra men husk å rense to ganger etterhverandre for å få fjernet all sminke. Leter selv etter en rens som tar alt men det er ikke lett, alle jeg har testet må brukes to ganger for at jeg skal få vekk all sminken. Kommer kanskje av at mineralsminke er vanskeligere å fjerne enn vanlig sminke.
FantasDick Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Dermalogica Ultracalming Cleanser kan kanskje passe for din hud? Har hørt mange si at den også fjerne make-up greit. Jeg har ikke noe erfaring med den, men jeg bruker Special Cleansing gel, og den fjerner make-up, også øyesminke, helt supert.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Tommelen opp for Dermalogica Special cleansing gel og Eucerin cleansing gel. Begge er overlegne i å fjerne all sminke, dessuten føles ikke huden tørr & stiv i etterkant. Eucerin er min store favoritt, prismessig og for sensitiv hud.
Gjest Raptuza Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Leste i ein tips-artikkel om kosmetikk(var det på kk.no, tru??) at det ikkje er nødvendig å legga mykje pengar i ein rensekrem. Dagkrem og nattkrem og evt serum derimot. Men rensen treng ikkje vera så ekslusiv for å gjera jobben sin. Men selvfølgelig kan ein jo berre bruka masse pengar på det hvis ein har lyst....
Gjest TS Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Takk for svar folkens:) Jeg brukte MD formulations Facial Cleanser i vinter, og den fjernet makeup godt synes jeg Men nå har jeg gått over til Decléor fordi sola er på vei, og da bruker jeg Cleansing Milk og Matifying Lotion (toner). Disse produktene fjerner make up helt OK, selv om jeg føler at jeg må gå grundig over ansiktet med toneren for å fjerne alle rester Denne har jeg sett på. Fjerner den øyensminke? Ser i produktbeskrivelsen at det står den skal smøres på, for å så fjernes med bomull-pads. Føler men seg rein da? Har aldri prøvd en rens hvor man ikke skal bruke vann. Dermalogica Ultracalming Cleanser kan kanskje passe for din hud? Har hørt mange si at den også fjerne make-up greit. Jeg har ikke noe erfaring med den, men jeg bruker Special Cleansing gel, og den fjerner make-up, også øyesminke, helt supert. Har også sett på begge desse to, men ultracalming er vell mest aktuell for meg. I rewieves på makeupalley var det mange som nevnte at den ikke fjernet all sminke (ellers var tilbakemeldingene gode:)). Men om jeg bruker den to ganger, så kan den kanskje fungere:)
Gjest TS Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Tommelen opp for Dermalogica Special cleansing gel og Eucerin cleansing gel. Begge er overlegne i å fjerne all sminke, dessuten føles ikke huden tørr & stiv i etterkant. Eucerin er min store favoritt, prismessig og for sensitiv hud. Eucerin skal jeg sjekke, den selges på apotek? Noen som vet om den har en for fuktfattig hud? (Gel er vel ikke ideelt på fuktfattig hud, eller..?)
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 Ja Eucerin selges på apoteket. Det var 30% på den for en uke siden mener jeg, vanlig pris er rundt 90 kroner... Kan være du fremdeles er heldig. Ja det er en gel, men har selv fuktfattig hud og ingen problemer med den. Den stripper ikke huden, selv om den fjerner sminke.. Drøy er den og.
Vulpes Skrevet 20. mai 2009 #13 Skrevet 20. mai 2009 Takk for svar folkens:) Denne har jeg sett på. Fjerner den øyensminke? Ser i produktbeskrivelsen at det står den skal smøres på, for å så fjernes med bomull-pads. Føler men seg rein da? Har aldri prøvd en rens hvor man ikke skal bruke vann. Det er litt uvant og ikke bruke vann i ansiktet, jeg må jo innrømme det. Begynner å komme seg nå, men i starten følte jeg ikke at ansiktet ble skikkelig renset nei :gjeiper: Men samtidig er det vel for mange fint å kutte ned på bruken av vann i ansiktet etter hva jeg har skjønt, spesielt om man har litt tørr/fuktfattig hud? Cleansing Milken kan forresten brukes på øynene, men jeg synes jeg reagerte litt på den når jeg brukte den til å fjerne mascara (det blir jo heeelt oppi øynene), så jeg bruker heller noe annet til øyesminke.
FantasDick Skrevet 20. mai 2009 #14 Skrevet 20. mai 2009 Har også sett på begge desse to, men ultracalming er vell mest aktuell for meg. I rewieves på makeupalley var det mange som nevnte at den ikke fjernet all sminke (ellers var tilbakemeldingene gode:)). Men om jeg bruker den to ganger, så kan den kanskje fungere:) Ja, tror nok Ultracalming vil passe best for huden din; Special blir kanskje litt for sterk. Men jeg har ikke noe erfaring med Ultracalming, så jeg aner ikke om den fjerner øyesminke. Håper du finner noe som passer uansett!
Gjest TS Skrevet 20. mai 2009 #15 Skrevet 20. mai 2009 I uvissheten om Dermalogica ultra calming fjerner øyensminke, så ble det Decleor sin denne gangen. Håper den er en perfect match;) (Ble også md solkrem, og ny decleor nattkrem og dagkrem.. Lønn og nett-shopping er en dårlig kombinasjon..) Men tusen takk for hjelpen, søte mennesker:)
Pjukset Skrevet 20. mai 2009 #16 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har forelsket meg helt i GreenPeople sine økologiske produkter. Jeg bruker ansiktsskum (150 kr for 100 ml), og den tar øyensminken også på et blunk, uten å svi. Vita er foreløpig eneste forhandleren i Norge, dessverre er de ofte utsolgt (ikke bare jeg som liker Green People ) Det er litt uvant å bruke økologiske produkter i begynnelsen, men det gikk fort over!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #17 Skrevet 20. mai 2009 I uvissheten om Dermalogica ultra calming fjerner øyensminke, så ble det Decleor sin denne gangen. Håper den er en perfect match;) (Ble også md solkrem, og ny decleor nattkrem og dagkrem.. Lønn og nett-shopping er en dårlig kombinasjon..) Men tusen takk for hjelpen, søte mennesker:) Du kommer til å bli fornøyd - dette er supre produkter! Bare pass på at du bruker (Decleor) toner etter rensen, den er ment for å brukes som et tofase-system.
Gjest TS Skrevet 21. mai 2009 #18 Skrevet 21. mai 2009 Du kommer til å bli fornøyd - dette er supre produkter! Bare pass på at du bruker (Decleor) toner etter rensen, den er ment for å brukes som et tofase-system. Skal jeg da bruker Tonifying Lotion? Eller kan Decleor Eau Demaquillante Cleansing Water brukes? (Og hva er egentlig sistnevnte, en cleanser eller toner?) Skulle ønske alle hudpleiemerker kunne sammarbeide om en felles, uforvirrandes, "plan"; har du sånn og sånn hud, skal du bruke desse produktene!
Gjest TS Skrevet 7. juni 2009 #19 Skrevet 7. juni 2009 Oppdaterer min egen tråd her, om produktene, om noen skulle vere interessert:P Først av alt fungerte Cleansing milk dårlig (!!!) når det kommer til fjerning av øyensminke. Prøvde å fjerne Diorshow, Lancome hypnose og en Clinique maskara. Alle endte med panda-øyne. Så med mindre jeg har totalt missoppfattet hvordan bruke denne på øynene, så kan den absolutt ikke fjerne all maskara (på langt nær). Ellers så må jeg fjerne sminke i to omganger med denne (bruker mineral sminke, og relativt lite av det), for å få vekk alt. Etter to omganger er det bitte litt sminke igjen på "bomullspaden" når jeg til slutt bruker Tonifying lotion. Så prossesen ble mye mer omstendig enn hva jeg ønsket, men huden min eelsker desse produktene! Etter en uke ser huden min både mer frisk og klar ut! Så alt i alt er jeg fornøyd! :D
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #20 Skrevet 8. juni 2009 Enig i at green people produktene er fantastiske! Ingenting som irriterer huden og effektive er de! Bruker bare disse nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå