Gjest Supertrouper Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har lyst til å vokse overleppen for første gang. Har tenkt på det veldig lenge, men ikke gjort det. Tenkte i utgangspunktet å gjøre det i salong, men har nå bestemt meg for å gjøre det hjemme og har kjøpt Nair voksstrips for ansikt. Er det risikabelt å gjøre det selv? Kan jeg gjøre noe skikkelig feil? Risikerer jeg å skade huden, få kviser etterpå e.l.? Noen tips til etterbehandling? Og er det noen som vet hvor ofte man må vokse for å holde det vedlike? På forhånd takk .
Gjest Papirkurven Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Har gjort det selv 1) gjør en allergitest 2 døgn i forveien 2) Voks noen dager (eller en uke) før du evnt. skal på et arrangement, eller i en periode der du ikke skal noe særlig ut. Du kan nemlig bli både rød og prikkete, men det går over.
Gjest Christabelle Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Hvis du desinfiserer og bruker talkum, går det helt fint. Det er mye som kan gå galt; du må vite hva du driver med. Det er forøvrig mange tråder om akkurat dette, hvis du leter deg nedover.
Gjest Christabelle Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Solarium skal du holde deg langt unna 24 timer etter voksbehandling. Skrubb likeså. Etter at du har vokset, smør inn med aloe vera eller olje eller noe som gir fukt. Desinfiser før og etter, bruk talkum. Ikke voks på samme område to ganger. Hvor lang tid det tar vet ikke vi, det er individuelt. To-tre uker tenker jeg er en grei regel. Kviser får du ikke, men du kan få betente hårsekker. Derfor er det viktig å desinfisere og holde fingrene unna ansiktet i etterkant.
Gjest Papirkurven Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Kviser får du ikke, men du kan få betente hårsekker. OT: Kviser er betente hårsekker.
Gjest Christabelle Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 OT: Kviser er betente hårsekker. Nei. En kvise er når poren tilstoppes av noe (skitt, døde hudceller, etc.), mens en betent hårsekk er når håret begynner å vokse nedover, noe som fort skjer ved barbering og voksing. Betent hårsekk Kvise
Gjest Imsdal Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har brukt slike voksstriper fra veet, for ansiktet. Bare varmer dem mellom fingrene og gnir de på og river av fort. Funker som bare det :-)
Gjest Papirkurven Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 (endret) Nei. En kvise er når poren tilstoppes av noe (skitt, døde hudceller, etc.), mens en betent hårsekk er når håret begynner å vokse nedover, noe som fort skjer ved barbering og voksing. Betent hårsekk Kvise Belager: Kviser er betennelse i talgkjertlene ( i hårsekkene.) Men det står også at betente hårsekker KAN komme av inngrodde hår, ikke at det ER det. Finnes flere årsaker. Endret 20. mai 2009 av Papirkurven
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #10 Skrevet 21. mai 2009 Takk for svar alle sammen! Nå har jeg prøvd, og det funka fint! Resultatet ble bra, og jeg er veldig fornøyd. ingen rødhet, men litt hoven er jeg. Bare meg som ser det da . Men etter voksingen satt det litt voks igjen, og jeg måtte bruke den oljete våtservietten som fulgte med. Voksen gikk bort, men oljen fra servietten får jeg ikke like lett bort... Selv etter to rensinger av huden. Syntes det var litt vel mye olje på den og, går den an å bruke vanlige baby-våtservietter til å fjerne voksen med?
Gjest Christabelle Skrevet 21. mai 2009 #11 Skrevet 21. mai 2009 Takk for svar alle sammen! Nå har jeg prøvd, og det funka fint! Resultatet ble bra, og jeg er veldig fornøyd. ingen rødhet, men litt hoven er jeg. Bare meg som ser det da . Men etter voksingen satt det litt voks igjen, og jeg måtte bruke den oljete våtservietten som fulgte med. Voksen gikk bort, men oljen fra servietten får jeg ikke like lett bort... Selv etter to rensinger av huden. Syntes det var litt vel mye olje på den og, går den an å bruke vanlige baby-våtservietter til å fjerne voksen med? Er det Veet? Da er voksen vannløselig. Jeg bruker Veet til ansiktet (den i en tube). Trenger ikke servietten da
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #12 Skrevet 21. mai 2009 Er det Veet? Da er voksen vannløselig. Jeg bruker Veet til ansiktet (den i en tube). Trenger ikke servietten da Ja, det er Veet, men ikke tuben. Brukte de ferdige stripsene. Er de og vannløselige? Kunne ikke se at det sto på pakken. Var ok de, men følte ikke at jeg hadde 100% kontroll ift hvor voksen traff sånn at jeg fikk det akkurat der jeg ville siden papiret voksen sitter på naturlig nok er bredere enn selve voksen, sånn at man ikke kan beregne plasseringen så godt. Lett å bomme litt eller ta for mye eller for lite på et sted. Er kanskje tuben bedre? Blir det som varmvoks omtrent?
Ethereal Skrevet 22. mai 2009 #13 Skrevet 22. mai 2009 Jeg hadde aldri gjort det hjemme. Du risikerer å dra av hud, og da kan man som kjent få arr. Hvis du skal gjøre det hjemme, bør du heller gå for bleking. Voksing burde vi gjøre i salong, jenter
Gjest Christabelle Skrevet 22. mai 2009 #14 Skrevet 22. mai 2009 Ja, det er Veet, men ikke tuben. Brukte de ferdige stripsene. Er de og vannløselige? Kunne ikke se at det sto på pakken. Var ok de, men følte ikke at jeg hadde 100% kontroll ift hvor voksen traff sånn at jeg fikk det akkurat der jeg ville siden papiret voksen sitter på naturlig nok er bredere enn selve voksen, sånn at man ikke kan beregne plasseringen så godt. Lett å bomme litt eller ta for mye eller for lite på et sted. Er kanskje tuben bedre? Blir det som varmvoks omtrent? Ja, du varmer tuben litt i varmt vann og fordeler det med en orangepinne. Da har du kontroll på hvor du legger voksen. Jeg kan ikke fordra strips Jeg vet ikke om stripsvoksen er vannløselig, det må du nesten prøvde.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #15 Skrevet 22. mai 2009 Jeg hadde aldri gjort det hjemme. Du risikerer å dra av hud, og da kan man som kjent få arr. Hvis du skal gjøre det hjemme, bør du heller gå for bleking. Voksing burde vi gjøre i salong, jenter Vel, vet ikke om du leste det siste innlegget mitt lenger opp, men jeg har nå prøvd voksen nå da og det ble veldig bra! Ingen avrevet hud, sår eller noe annet. Alle hår er borte, hadde ingen rødhet og hevelsen gikk fort ned . Jeg kommer til å fortsette å vokse hjemme jeg!
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #16 Skrevet 22. mai 2009 Ja, du varmer tuben litt i varmt vann og fordeler det med en orangepinne. Da har du kontroll på hvor du legger voksen. Jeg kan ikke fordra strips Jeg vet ikke om stripsvoksen er vannløselig, det må du nesten prøvde.Takk for svar! Kankskje jeg prøver dette neste gang da .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå