Kitsune Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Kan noen forklare meg hva sangen handler om? Kikker på teksten og er tydeligvis ikke god nok i engelsk til å avkode poesien..
Nausicaä Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Songmeanings.net er en side der folk tolker sangtekster/forteller hva den som skrev teksten mente med den. Jeg ser de tolker det om alt fra sex/orgasme til å knytte den opp mot bibelske tekster...
Gjest Glør Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Min tolkning er at den handler om motsetningen til den vakre og opphøyde kjærligheten, nemlig kjærligheten som ett jordisk begjær, og hvor groteske handlinger den kan få oss til å gjøre. Sangen handler også om den fullstendige overgivelsen, og dette kan tolkes både som kjærlighet/sex, eller overgivelse til en gud. De bibelske referansene går til kong David som begjærte Batseba, og endte opp med at han fikk den pliktoppfyllende mannen hennes, Urias, drept for å dekke over utroskapen.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 De bibelske referansene går til kong David som begjærte Batseba, og endte opp med at han fikk den pliktoppfyllende mannen hennes, Urias, drept for å dekke over utroskapen. Jepp, han fikk ham sendt ut i krigen. Derav ordet "Uriaspost"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå