Gå til innhold

liftgardiner ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest cameron

Jeg har et enkelt, avlangt vindu som jeg har lyst å dekke til med gardiner etc. Hittil har det ikke hatt noe oppheng, jeg har en glasshylle på midten med min samling av kunstglass på, synes det er lekkert, men bør nok skjerme litt for innsyn ja, bor i 1 etg. Problemet er bare at vinduet er så avlangt ..

Men så er sp.målet, hva skal jeg velge? Vinduet er 150 cm bredt, men så er det bare 75 cm langt, så det er litt...rektangulært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så for litt siden liftgardiner i lin. Enkelt og fint. Rimelig (tror de dyreste var rudnt 200,-) + at det var flere farger å velge mellom (hvit, beige, brun, grønn etc.) Tror det var hos...tenke tenke Hansen og Dysvik, hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig begeistret for kapper, men smaken er jo forskjellig. Jeg har derimot endel liftgardiner selv, og jeg syns det er så fint siden det ikke blir så voldsomt. Så lenge vinduet er forholdsvis lite, så er det viktig at det ikke "drukner" i gardinene. Det er mye å velge mellom, og stilen blir forskjellig alt etter hvilken stoffkvalitet du velger. De billigste får du fra noen hundrelapper på Ikea, Åhlens o.l. Disse har litt mer slarkete oppheng som henger fast i gardinet, så vurder hvor hard bruken blir. Jeg har fått mine sydd på mål, og jeg har en egen skinne øverst som de er montert på. Denne koster 6-700 kroner tror jeg, men da kan du bytte ut selve gardinet når du måtte ønske. Gardinet er da festet øverst med borrelås, og så er det bare å tre trådene ut av liftsystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cameron

jeg har kjøpt trepersienner til vinduet. Dessverre blir de altfor lange...noen som vet om de går ann å forkorte selv? På butikken sa de at mål kunne bestilles, men da ville de koste over 3000 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har redusert lengden på mine trepersienner. Vet ikke hvordan det fungerer hos deg, men på mine var det noe jeg skulle skru av på den nederste listen (noe ala muttere, ca 3-4 stk). Da tar du bare av den nederste listen (som på mine skulle på igjen etterpå) og trekker av de lamellene som er for mye. Det er greit å måle på forhånd hvor mange som skal av. Tredde så på den nederste listen igjen, siden den er litt tyngre enn de andre og fungerer som en slags avslutning. Knyttet trådene fast under den før jeg skrudde på muttrene igjen. Det var da litt ekstra tråd til overs som jeg klippet av.

Dette ble litt rotet, men håper at du forstod prinsippet. Må bare understreke at slik var det ihvertfall på mine uten at jeg tør å garantere for alle typer. Skulle tro at det ikke varierer så voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...