Blowers daughter Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Av praktiske årsaker skal jeg kjøpe PC til min mor som hun kan bruke i sitt enkeltmannsforetak, jeg har nemlig mulighet til å få den billigere enn om hun kjøper den selv. Kvitteringen vil derfor stå i mitt navn, vil det ha noe å si for om hun kan trekke fra utgiften på skatten?
Sol79 Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 I utgangspunktet har du ikke anledning til å kostnadsføre bilag som er adressert til andre enn selskapet/eier, men i praksis så skjer det vel neppe så mye. Det eneste er hvis hun skulle få en kontroll.
Blowers daughter Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2009 Takk for svar Får se om vi ordner det på annen måte da, er jo kjipt om det blir kontroll (selv om det sikkert er sjelden).
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Takk for svar Får se om vi ordner det på annen måte da, er jo kjipt om det blir kontroll (selv om det sikkert er sjelden). Det er da så enkelt som at du formelt sett videreselger den til henne. Bare pass på at dere lager et bilag (les:kvittering/faktura) som enkeltpersonforetaket får til sitt regnskap. At dere i praksis håndterer det slik at din mor betaler regningen på maskinen, det er jo irrelevant for futen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå